m20b20 Öljynpainevalo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmwbmw
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1370
    • Kainuu

    m20b20 Öljynpainevalo

    jees... auto on 320i e30. Eli öljynpaineen merkkivalo ei sammu vaan palaa jatkuvasti. Mistähän tuollainen homma voisi johtua? johto on kiinni ja anturi vaihdettu. missä vika?
    sigpic
    Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04
  • Kentsu
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 1397
    • Tuusula

    #2
    oisko öljynpaineet kadoksissa? :juo
    Ex: 523iA '97, 520iA '89
    /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

    Comment

    • bmwbmw
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 1370
      • Kainuu

      #3
      sitähän se valo tarkoittaa mut lähinnä tarkoitin että millä siitä voisi varmistua että paineet on hukassa? vois varmaan tarkistaa esim. mekaanisella öljynpaine mittarilla mut voisiko joku kertoa mihin voisi laittaa sellaisen mekaanisen mittarin letkun kiinni konetilaan??
      sigpic
      Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

      Comment

      • jannel
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2002
        • 283

        #4
        No laita ny kokeeksi vaikka siihen öljynpaineanturin paikalle! Onko paljon ajettu kone? Meinaan vaan että pumpun käyttöakseli on voinu tulla tiensä päähän!

        Comment

        • mika.h
          BTCF Member
          • Mar 2004
          • 799
          • haukipudas

          #5
          mulla alkoi moottoriremontin jälkeen palaan öljynpainevalo ja sen aiheutti väärä öljynsuodatin, en tiedä hyödyttääkö tieto mitään mutta yks mahollisuus.


          Comment

          • bmwbmw
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1370
            • Kainuu

            #6
            hmmm... missä päin konetta sijaitsee tuossakoneessa öljypumppu? että kuinka hankalaa vaihtaa tuohon värkkiin? Löytyykö se sattumoisin sieltä öljypohjan takaa?
            sigpic
            Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

            Comment

            • bmwbmw
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 1370
              • Kainuu

              #7
              Originally posted by bmwmihe
              mulla alkoi moottoriremontin jälkeen palaan öljynpainevalo ja sen aiheutti väärä öljynsuodatin, en tiedä hyödyttääkö tieto mitään mutta yks mahollisuus.
              Hmmm... minä vaihdoin just tekniikan vaihdon yhteydessä öljynsuodattimen...! johtuneeko siitä...
              sigpic
              Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

              Comment

              • naapakka
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2004
                • 248
                • Hämeenlinna

                #8
                Jep öljypumppu on siellä öljypohjan alla. Etulaidassa oleva epämääräne mötikkä (kuvia ei oo kyseisestä osasta).
                Baijerilainen mutteriwiritelmä

                Team GOATSE

                Comment

                • tihuovin
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 1422
                  • Oulu

                  #9
                  Vaihda ensin se öljynpaineanturi, sehän ei paljoa maksa, alle 10€:lla saat sen mistä vain. Sehän on melkein ON/OFF tyyppinen kikkula, jos paine alle anturin arvon (esim. 0.5bar), se johtaa virran maihin => valo palaa mittaristossa. Jos yli sen, se ei johda ja mittariston valo ei pala.

                  Kyllä noi anturiviat on aikamoisen yleisiä. Ne joko rikkoutuu totaalisesti tai sitten alkavat vuotamaan läpi. Ainakin mulla teki kaksikin anturia saman, ihmettelin pitkään öljyläikkää ja mistä se tulee. Tuli suoraan anturin läpi, abikoliittimen juuresta, ja valui johtoa myöten kytkinkopan päälle ja sieltä maahan.

                  t: Timo

                  Comment

                  • bmwbmw
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 1370
                    • Kainuu

                    #10
                    anturi vaihdettu ja palaa silti... joku tässä kirjoittikin että kun oli vaihtanu öljyn suodattimen niin alkoi palaa eikä millään sammunu. liekkö sama vika...!
                    sigpic
                    Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

                    Comment

                    • Raine
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 2603
                      • N/A

                      #11
                      ..........
                      Last edited by Raine; 23-06-2013, 23:52.
                      ///Motorporot

                      Comment

                      • Henski

                        #12
                        Originally posted by bmwbmw
                        anturi vaihdettu ja palaa silti... joku tässä kirjoittikin että kun oli vaihtanu öljyn suodattimen niin alkoi palaa eikä millään sammunu. liekkö sama vika...!
                        Onhan seuraavat asiat varmasti kunnossa?

                        anturille menevä johto
                        suodatin oikea
                        koneessa riittävästi öljyä

                        Comment

                        • tihuovin
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2003
                          • 1422
                          • Oulu

                          #13
                          Jos anturin johto ottaa maihin jossain matkalla => öljynpainevalo palaa varmasti ja jatkuvasti. Kiitoksia Henski, kun muistutit.

                          Irroita se johto ja varmistu ettei liitin ota runkoon. Palaako edelleen?

                          t: Timo

                          Comment

                          • mika.h
                            BTCF Member
                            • Mar 2004
                            • 799
                            • haukipudas

                            #14
                            juu kokeiles tosiaan vaihtaa se suodatin, hae vaikka merkkiliikkeestä uus nii et saa sitä mersun suodatinta.


                            Comment

                            • migg
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2005
                              • 40

                              #15
                              Nyt sitten katos tuosta omasta kamppeesta öljynpaineet. Eli kone tuo m20b20, öljyt mobil 5w50 + suodatin vaihdettu n. 1000km sitten, öljynpaine anturi nyt juuri vaihdettu uuteen, johdoissa ym. ei ole vikaa. Checkpanel ei herjaa mitään.

                              Auto oli pukkien varassa kallistettuna oikealle kyljelle muutaman päivän tankin vaihdon takia, samalla myös venttiilivälysten säätö + uusi venttiilikopan tiiviste. Öljyt jouduin kerran laskemaan pois, (auton ollessa tasallaan)ja nyt öljyntaso on ylämerkissä. Ennen öljypainevalo sammui aina normaalisti, nyt ei enää sammunut. On testattu pyörittää pelkällä startilla (puolan johto irti) pitemmän aikaa, mutta ei sammu.

                              Nyt otin sitten venttiilikopan irti ja kovin kuivalta näyttää. Nokan voiteluputki ei ole tukossa. Mitenkähän voi öljynpaineet kadota noin yhtäkkiä? Oisko öljypumppu voinu vetää jotenkin ilmoja? voisko tuo suodattimen vaihto muka auttaa?

                              Comment

                              Working...
                              X