Announcement

Collapse
No announcement yet.

M30 koneet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _racing_
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2007
    • 296
    • Inkoo

    #31
    Originally posted by Jigsaw View Post
    öljy kanavien puolesta käy, myös vesi kanavien. jos mahollista niin vertaat kummankin kansipahvia. mutta palotilaa joutuu muokkaamaan männille sopivammaksi, eri porauksella kumminkin. Tietty b34 kannella onnistuu helpoiten kun 92mm poraus mutta halviten ja helpoiten selviät ihan b28 kannella

    Mites kun kattelin varaosanumerolla niin näyttää että esim e28 535 kansi olis sama? Mutta onko kumminkin palotilat eri kokoiset?

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8258
      • Järvikylä (Nakkila)

      #32
      Originally posted by Jope86 View Post
      no tässä nyt itsekkin raapinut kuulaa aika rankasti...

      eli auto on -88 535ia, ei ole lambdaa eikä kattia ja boxi on -179 loppuinen
      jos on uutena myyty ilman kattia niin varustelistalla on "200 KATALYSATOR - ENTFALL"
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • sleepertuning
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2006
        • 662
        • Kotka

        #33
        Originally posted by Jigsaw View Post
        Itsellä sama, boksin vaihto ei onnistu kun -061 boksissa ei ole lambda ohjausta. tuo -061 boksi on erittäin harvinainen joten sitä myötä myös moottori vaikka ei mitään eroa olekkaan m30b34 saman aikakauden tuotoksiin.
        Kannesta löytyy vuosileima 84, ei kattia eikä lambdaa.

        Comment

        • Jope86
          Bimmer Rookie
          • Jun 2007
          • 97
          • Imatra

          #34
          Originally posted by peto2 View Post
          jos on uutena myyty ilman kattia niin varustelistalla on "200 KATALYSATOR - ENTFALL"
          ei oo varustelistaa käsillä, mutta meinaatko että on ihan ok vaikka on -179 boksilla? tuntuu vaan että eihän se voi toimia oikein ilman lambdaa..
          _____________________________________________
          E34 M5
          ex: E36 325 Coupe M-Sport
          ex: E34 535 iA
          ex: E30 318i Touring
          ex: E36 320 Taxi (SeKaSiKiÖ M52B25)
          ex: E34 535
          ex: E34 520 mosselmann turbo
          ex: E30 320 Taxi
          ex: E30 316i

          Comment

          • |parsakaali|
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2005
            • 997

            #35
            Kyllähän ne taitaa kaikki olla aika samalla muotilla tehtyjä, niin lohkot kuin kannetkin. Lohkoista löytyy kaikki samat pultinreijät (esim 81, 85 ja 90 vuosilta) ja kansista löytyy kaikki samat myös ja 90 vuosimallin kannesta löytyy paikka vielä lisäilmaluistimelle. m30b28 ja m30b35 kansissa ei muistaakseni ole silmämääräisesti palotiloissa eroja, mutta vain muistaakseni. Sekä iskutilavuudet taisi mennä m30b34 ja m30b35 koneissa siten, että vanhat eli e23/e24/e28 3403cc ja 3430cc (tätä kokoa en muista ihan tarkkaan) uudemmat.

            Taitaa olla tulkintatapa, miten merkataan m30b34 ja m30b35. Jossain merkataan kaikki yli 3400cc 3,5:si ja joissakin vasta 3450cc ylittävät tilavuudet...

            Tehot on 160kw katiton (10:1) ja 135kw katillinen (8:1) e28,23,24 löytyy nämä variaatiot ja e34/e32 kopista 155kw katilinen ja ilman ja tämä on juurikin se "isompi" 3430cc kone.
            Last edited by |parsakaali|; 19-11-2011, 17:37.

            Comment

            • Powr
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2008
              • 1589
              • Kankaanpää

              #36
              Originally posted by peto2 View Post
              jos on uutena myyty ilman kattia niin varustelistalla on "200 KATALYSATOR - ENTFALL"
              Löytyy

              Originally posted by Jope86 View Post
              ei oo varustelistaa käsillä, mutta meinaatko että on ihan ok vaikka on -179 boksilla? tuntuu vaan että eihän se voi toimia oikein ilman lambdaa..
              Tarkastas bmw:n sivut. Sieltä löytyy kaikki tiedot kunhan vaan on vin koodi tallella
              "My wheel bolts require more torque than your Honda makes..."

              Comment

              • V W
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2009
                • 335
                • Salo

                #37
                Originally posted by |parsakaali| View Post
                Sekä iskutilavuudet taisi mennä m30b34 ja m30b35 koneissa siten, että vanhat eli e23/e24/e28 3403cc ja 3430cc (tätä kokoa en muista ihan tarkkaan) uudemmat.

                Taitaa olla tulkintatapa, miten merkataan m30b34 ja m30b35. Jossain merkataan kaikki yli 3400cc 3,5:si ja joissakin vasta 3450cc ylittävät tilavuudet...

                Tehot on 160kw katiton (10:1) ja 135kw katillinen (8:1) e28,23,24 löytyy nämä variaatiot ja e34/e32 kopista 155kw katilinen ja ilman ja tämä on juurikin se "isompi" 3430cc kone.
                Oiskos toi b35 kone kumminkin 3453,eroa muistaakseni sekä porauksessa että iskunpituudessa
                Ford 4500 :think Nuffield
                Volvo 264 GLE,Toyota BJ40x3,Toyota BJ45(avolava),Toyota HJ60, E24 635CSi

                Kawasaki ZX-12R
                Borat

                Comment

                • sleepertuning
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2006
                  • 662
                  • Kotka

                  #38
                  Mitenkäs päin nuo keinuvipuakselit nyt oikein tulikaan? Vanhojen irrotusvaiheessa ei ollut mielessäkään laittaa niitä vanhoja takaisin ja nyt uusia asennettaessa ollaan sekaisin.

                  2 pitkää, 2 lyhyttä ja kaikissa tulppa toisessa päässä.

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16425
                    • Asikkala

                    #39
                    Originally posted by sleepertuning View Post
                    Mitenkäs päin nuo keinuvipuakselit nyt oikein tulikaan? Vanhojen irrotusvaiheessa ei ollut mielessäkään laittaa niitä vanhoja takaisin ja nyt uusia asennettaessa ollaan sekaisin.

                    2 pitkää, 2 lyhyttä ja kaikissa tulppa toisessa päässä.
                    Auttaako mitään: http://bmwfans.info/parts/catalog/E2...er_arm_valves/
                    Ja katsot että ö-paineen anturille menee öljy eli ei tulpattua päätä sille kohtaa.

                    Comment

                    • sleepertuning
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2006
                      • 662
                      • Kotka

                      #40
                      Originally posted by jr66 View Post
                      Auttaako mitään: http://bmwfans.info/parts/catalog/E2...er_arm_valves/
                      Ja katsot että ö-paineen anturille menee öljy eli ei tulpattua päätä sille kohtaa.
                      Pitänee tulostaa kuva ja lähtä tallille vertailemaan.

                      Comment

                      • Leka
                        BTCF Member
                        • Sep 2003
                        • 7701
                        • Vilppula

                        #41
                        Originally posted by Jope86 View Post
                        ei oo varustelistaa käsillä, mutta meinaatko että on ihan ok vaikka on -179 boksilla? tuntuu vaan että eihän se voi toimia oikein ilman lambdaa..
                        Vaikkakin on hieman vanha, mutta -179 boksia on tehty katittomiin seuraavilla varianteilla: 643A ja 673A. Normaali katillisen man. askilla olevan B34:n -179 boksin variantti on C03E. Variantti (code) löytyy siitä boksissa olevasta tarrasta jos se sattuu olemaan enää luettavissa.
                        Attached Files
                        sigpic

                        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                        Comment

                        • intelkuurel
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2012
                          • 162
                          • Tampere

                          #42
                          Vaikka m30b34 motillisessa e34:ssa on lambda ja katti niin eihän se vaan meinaa että auto on vähäpäästöinen?

                          Comment

                          • 69ville
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2003
                            • 375
                            • kiiminki-casa-neidari

                            #43
                            Originally posted by intelkuurel View Post
                            Vaikka m30b34 motillisessa e34:ssa on lambda ja katti niin eihän se vaan meinaa että auto on vähäpäästöinen?
                            Ei....

                            Comment

                            • BBBimmer
                              BTCF Member
                              • Mar 2006
                              • 476
                              • Nivala

                              #44
                              Elikkäs tällainen kysymys, onko m30b30 imusarjan pulttien kiinnitys sama kuin m30b35:ssä

                              Tarkoituksena siis nostaa tallin nurkasta löytyvä m30b30 keulille sitä varten että saan pultattua m30b35 imusarjan kiinni ja alkaa tekemään painekoteloa, eli kanavien ei tarvitse sopia yheen, kunhan imusarjan saa oikein kiinni:think
                              Lelu: Supra MKIV TT 6spd JDM
                              Käyttis: E91 320DA M-Sport Touring
                              Projekti: E34 535 Ac Schnitzer S5 Silhouette


                              ex. E46 318IA Touring, E39 525tds Touring, Civic 1,6 VTEC-e , E34 530IA M60 Touring, E32 730i->735i, E34 525i, E32 724TDSA, E28 518i, E30 325i,

                              Comment

                              • jami
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2007
                                • 749
                                • Suljetulla alueella

                                #45
                                Originally posted by BBBimmer View Post
                                Elikkäs tällainen kysymys, onko m30b30 imusarjan pulttien kiinnitys sama kuin m30b35:ssä

                                Tarkoituksena siis nostaa tallin nurkasta löytyvä m30b30 keulille sitä varten että saan pultattua m30b35 imusarjan kiinni ja alkaa tekemään painekoteloa, eli kanavien ei tarvitse sopia yheen, kunhan imusarjan saa oikein kiinni:think
                                Ainaki M30B30 ja M30B34 imusarjat voi vaihtaa keskenään.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎