Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 huohottimen päivitys Cold country versioksi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Martti
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Tuo takatalven kuva selvensi asiaa paljon, ja pitikin heti käydä kurkkimassa oman auton pellin alle. Pimeässä ei paljoa nähnyt, mutta näyttää "säästäneen" maahantuoja Ruotsissakin, kun ei mullakaan ole tuota eristettyä putkea joka lähtee venttiilikopalta.



    Missään alempanakaan en nähnyt eristettä alkavan. Sitä tässä vaan miettii että kun viime talvena oli todella pitkään kosteat kelit ja sitten myös kovia pakkasia mikä varmasti lisäsi ongelmia näissä huohottimissa, niin oliko vain tuuria ettei mulla ollut mitään ongelmaa (vaikka sitä majoneesia näkyikin tuolla putkessa). Eli pitäisikö nuo osat nyt kuitenkin vaihdattaa varmuuden vuoksi vaikka on "kylmän maan versio" jo valmiiksi alla?


    Syystä tai toisesta RealOEM ei kuitenkaan edes tunne mun autoon (M52TU) mitään erilaisia versioita näistä huohottimen osista:

    Mutta noi osat näyttää kyllä olevan numeroiltaan samat kuin M53B30:ssa lukuunottamatta letkua 3. Eli kolme osaa noista neljästä varmaan vois vaihtaa.



    Tuohon en usko, mutta luulisin että tuon "842 COLD CLIMATE VERSION" -varustepaketin olemassaolon näkee E39:ssä ainakin helposti siitä mitkä nesteet on ohjaustehostajassa. Mulla on CHF-11S kun taas ilman tuota pitäisi olla ATF. Tämä käsitys perustuu ruotsalaisilta foorumeilta luettuun.
    nojoo. varustelistaa tuosta meidän pulkasta en ole koskaan nähnyt, mutta siitä kyllä löytyy penkinlämmitintä, lämmitettäviä pissapojansuuttimia sekä ohjaustehostimessa on CHF 11S:t. nämä eivät paljoa viimetalvena lämmittäneet huohottimen tukkeuduttua.

    eli toisinsanoen, ei siellä mitään eristettyjä putkia/separaattoria ollut, mutta nyt on. tosin tuo petri.kekkosenkin kuvassa näkyvä venakopan päästä lähtevä putki on vielä entinen, eli ilman eristystä, kun marmoritiskillä väittivät naama peruslukemilla, ettei siihen ole saatavana eristettyä putkea. silloin vitutuksen sumentamin silmin en jaksanut etk:ta vilkuilla sen vertaa, että olisin huomannut asian toisen laidan. mutta tämä asiahan on helpohko korjata, täytynee käydä ostamassa vastaavaa eristettä ja sujauttaa se vielä tuonkin putken päälle. saapahan mielenrauhan.

    eli kyllä minä petri.kekkoselle ja muille suosittelen aivan lämpimästi tuota huohottimen päivitystä ennen kuin kovat pakkaset tulevat. voihan olla, että tulevatkin talvet menevät ilman ongelmia, mutta itse en kyllä viitsisi riskeerata, kun nyt saisi ajan kanssa ja kohtuukustannuksilla (varsinkin jos itse tekee) homman tehtyä.

    ja selvennyksenä vielä: tämä auto on siis SUOMI-auto.
    Last edited by Martti; 07-11-2007, 07:43.

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by takatalvi View Post
    Tässäpä palikat!
    Originally posted by TJJ View Post
    Edelleenkin ihmetyttää, kun taannoin noita Aitoja Suomi-autoja Laakkosella tutkin, niin eipä mistään löytynyt tuollaisia putkia, siis ainakaan tuota eristettyä putkea joka lähtee venttiilikopasta.
    Originally posted by Juice View Post
    Tuo koppaan tulevan putken eriste ei yllä aivan näkyville, pitää kurkata hieman alemmas.
    Mutta jos noin, maahatuoja hieman "säästänyt" kertomatta mitään asiakkaille.
    Tuo takatalven kuva selvensi asiaa paljon, ja pitikin heti käydä kurkkimassa oman auton pellin alle. Pimeässä ei paljoa nähnyt, mutta näyttää "säästäneen" maahantuoja Ruotsissakin, kun ei mullakaan ole tuota eristettyä putkea joka lähtee venttiilikopalta.



    Missään alempanakaan en nähnyt eristettä alkavan. Sitä tässä vaan miettii että kun viime talvena oli todella pitkään kosteat kelit ja sitten myös kovia pakkasia mikä varmasti lisäsi ongelmia näissä huohottimissa, niin oliko vain tuuria ettei mulla ollut mitään ongelmaa (vaikka sitä majoneesia näkyikin tuolla putkessa). Eli pitäisikö nuo osat nyt kuitenkin vaihdattaa varmuuden vuoksi vaikka on "kylmän maan versio" jo valmiiksi alla?

    Originally posted by Ha2 View Post
    Homma tehdään M52tu koneen letkuilla.
    Syystä tai toisesta RealOEM ei kuitenkaan edes tunne mun autoon (M52TU) mitään erilaisia versioita näistä huohottimen osista:

    Mutta noi osat näyttää kyllä olevan numeroiltaan samat kuin M53B30:ssa lukuunottamatta letkua 3. Eli kolme osaa noista neljästä varmaan vois vaihtaa.


    Originally posted by Convertible View Post
    BMW huollosta olen saanut kuulla, että jos autossa on nuo muut ns. talvivarusteet (penkinlämppärit, lämmitettävät lukot,peilit tai pissapojan suuttimet) olisi autossa myös oikeanlainen huohotin.
    Tuohon en usko, mutta luulisin että tuon "842 COLD CLIMATE VERSION" -varustepaketin olemassaolon näkee E39:ssä ainakin helposti siitä mitkä nesteet on ohjaustehostajassa. Mulla on CHF-11S kun taas ilman tuota pitäisi olla ATF. Tämä käsitys perustuu ruotsalaisilta foorumeilta luettuun.
    Last edited by Petri.Kekkonen; 06-11-2007, 20:02.

    Leave a comment:


  • Dani
    replied
    Ei pidäkkään, koska mun autosta löytyy penkinlämmittimet ym. lämmitysvehkeitä jo tehtaalla asennettuna eikä pellinalta löydy noita eristettyjä letkuja.
    ..enkä jaksa uskoa että ne saksassa olis ottanut noi pois ennen myyntiä.

    Leave a comment:


  • Juice
    replied
    Originally posted by Convertible View Post
    BMW huollosta olen saanut kuulla, että jos autossa on nuo muut ns. talvivarusteet (penkinlämppärit, lämmitettävät lukot,peilit tai pissapojan suuttimet) olisi autossa myös oikeanlainen huohotin.
    Ei pidä paikkaansa...

    Leave a comment:


  • Convertible
    replied
    Niin, kyllä niitä oikein SUOMI autoistakin paukkuu, vaikka oikeat letkut onkin paikalla ja minullakin on vaihdettu yhteen (suomi) E46:een erilainen huohotin jälkikäteen takuuna.

    BMW huollosta olen saanut kuulla, että jos autossa on nuo muut ns. talvivarusteet (penkinlämppärit, lämmitettävät lukot,peilit tai pissapojan suuttimet) olisi autossa myös oikeanlainen huohotin. Eli en ole joutuntu vaihtamaan yhteenkään autoon erilaista huohotinta, vaikka olen hakenut noin 15 autoa itselleni tässä vuosien varrella.

    Leave a comment:


  • unskelotti
    replied
    Originally posted by THM1 View Post
    Onko kukaan vielä käynyt tuolla Autohuolto T. Lahtisella teettämässä tätä Cold Country muutosta? Pitikö arvioitu hinta paikkansa?
    Perjantaina tulee tietoa mun osalta.

    Leave a comment:


  • THM1
    replied
    Onko kukaan vielä käynyt tuolla Autohuolto T. Lahtisella teettämässä tätä Cold Country muutosta? Pitikö arvioitu hinta paikkansa?

    Leave a comment:


  • unskelotti
    replied
    Originally posted by Dani View Post
    Hmm, kuulostaa edulliselta, mahtaakohan ne vaihtaa sitten kans kaikki vaadittavat putket + separaattorin?
    Mutta kiitti vinkistä, pitää pistää soittoa tuonne niin saan putket kuntoon.

    Paljonkohan ne ottaa pelkästä työstä jos itse hommaa osat ja tarvikkeet, et kysynyt?
    Eipä tullut kysäistyä tuota pelkän työn hintaa. Jos kysyt, niin heitätkö vastauksen tähän ketjuun? Tulispahan ainakin varmasti oikeanlaiset, kun itse hommaa.
    Last edited by unskelotti; 25-10-2007, 09:04.

    Leave a comment:


  • takatalvi
    replied
    Originally posted by Dani View Post
    Hyvä, eli omassa kaarassa noita tommosia siis ei ole.
    Tossa taitaa olla ekan postauksen kuvassa 1, 2, 3 ja 7?
    Tuliko mitään muuta ostettua vai pelkästään noi?
    Niin ja hinta ja mistä?
    Tuossa kuvassa on osat 1, 2, 3 & 4. Merkkiliikkeestä kävin hakemassa ja hintaa tuli 92,7 €, alennuksineen.

    Leave a comment:


  • Dani
    replied
    Originally posted by unskelotti View Post
    Autohuolto T.Lahtinen antoi tarjouksen 170 e töineen ja osineen.



    Kyseinen operaatio ois edessä mullakin...
    Hmm, kuulostaa edulliselta, mahtaakohan ne vaihtaa sitten kans kaikki vaadittavat putket + separaattorin?
    Mutta kiitti vinkistä, pitää pistää soittoa tuonne niin saan putket kuntoon.

    Paljonkohan ne ottaa pelkästä työstä jos itse hommaa osat ja tarvikkeet, et kysynyt?

    Leave a comment:


  • unskelotti
    replied
    Originally posted by Dani View Post
    Hyvä, eli omassa kaarassa noita tommosia siis ei ole.
    Tossa taitaa olla ekan postauksen kuvassa 1, 2, 3 ja 7?
    Tuliko mitään muuta ostettua vai pelkästään noi?
    Niin ja hinta ja mistä?
    Autohuolto T.Lahtinen antoi tarjouksen 170 e töineen ja osineen.



    Kyseinen operaatio ois edessä mullakin...

    Leave a comment:


  • Juice
    replied
    _________________________
    Last edited by Juice; 18-03-2012, 11:45.

    Leave a comment:


  • UPI
    replied
    Originally posted by Ha2 View Post
    Ai nii unohin kirjottaa tähän ku letkut on vaihdettu. Mulle ne siis vaihdettiin Oulun Wetterillä (merkkihuolto). Huoltomies äpösti sen aikaa, että lasku nousi 430 euroon. Tuntitaksa kun on jäätävät 85 euroa. Osien osuus oli jotain 140 euroa. Mulle ne höpisi myös jostain sähkövastuksista. Yritin vähä kysellä, että eikö ne ole niitä dieselkoneiden hommia, mutta niin se huoltoneuvoja siinä väitti. Pitää kattoa vielä kotona osanumerot vaihdetuille osille ja kirjoittaa ne tähän viestiin myöhemmin.
    Tais olla sama hemmo :-) Mullekin se kyllä höpisi siitä sähkövastuksesta, mutta en kyllä löytänyt kuitin osalistasta sitä. Osa oli vissiin ruotsiksi, joten meni kyllä yli hilseen.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by takatalvi View Post
    Tässäpä palikat!
    Edelleenkin ihmetyttää, kun taannoin noita Aitoja Suomi-autoja Laakkosella tutkin, niin eipä mistään löytynyt tuollaisia putkia, siis ainakaan tuota eristettyä putkea joka lähtee venttiilikopasta.

    Leave a comment:


  • Ha2
    replied
    Ai nii unohin kirjottaa tähän ku letkut on vaihdettu. Mulle ne siis vaihdettiin Oulun Wetterillä (merkkihuolto). Huoltomies äpösti sen aikaa, että lasku nousi 430 euroon. Tuntitaksa kun on jäätävät 85 euroa. Osien osuus oli jotain 140 euroa. Mulle ne höpisi myös jostain sähkövastuksista. Yritin vähä kysellä, että eikö ne ole niitä dieselkoneiden hommia, mutta niin se huoltoneuvoja siinä väitti. Pitää kattoa vielä kotona osanumerot vaihdetuille osille ja kirjoittaa ne tähän viestiin myöhemmin.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎