Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 huohottimen päivitys Cold country versioksi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • creative 22
    replied
    Originally posted by minurmi View Post
    Vastaillaan nyt vaikka kysymyksestä aikaa onkin. Mut siis 353 euroo otti Treen autokeskus tuosta hommasta.
    Kyllä tuon ruuvailee itsekin mutta malttia homma hieman vaatii.Tänään purkasin tuon omasta koslasta pois ja putsasin samalla separaattorin ja putket.Merkintöjen mukaan tuo Cold Climate-versio on laitettu autoon -06 mutta tuo Tjj:n mainitsema osa 7 oli vielä tod.näk alkuperäinen ja siinä ainakin minulla oli eriste joka tosin oli jo hieman rispaantunut.Irroitettaessa tuo putki katkesikin ja tilalle tein paineilmaputkesta vastaavan, sen takaosan mutkan lämmitin/taittelin kuumailmapuhaltimella sopivaksi.

    Leave a comment:


  • minurmi
    replied
    Originally posted by henri View Post
    Paljoko makso asennus (töineen ja osineen)? pitäsköhän tohon omaan laitattaa ens talveks...

    Onkohan mitään merkitystä jos on eberi tai ei...siis että onko eberistä mitn apua?
    Vastaillaan nyt vaikka kysymyksestä aikaa onkin. Mut siis 353 euroo otti Treen autokeskus tuosta hommasta.

    Leave a comment:


  • henri
    replied
    Originally posted by minurmi View Post
    Jep, oma autoni on pari talvea Suomessa ollu hyvällä menstyksellä ilman Cold country huohotinta mutta minäpä sen asennutin ns. varmuuden vuoksi. Eipähän tarvii sit syyttää itteensä kun "säästi" muutaman satkun...
    Paljoko makso asennus (töineen ja osineen)? pitäsköhän tohon omaan laitattaa ens talveks...

    Onkohan mitään merkitystä jos on eberi tai ei...siis että onko eberistä mitn apua?

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Mites kun olette uusinut noita putkia, niin onko putki nro 7 myös vaihdettu? Sen uusin versio 11 15 7 520 035 näyttää myös olevan eristetty.

    Leave a comment:


  • Martti
    replied
    Originally posted by E39-530A View Post
    Tuo kuulostaa hyvältä. Voi olla, että M50:ssä menee letkut vähän eri tavalla vs. M54, mutta eristitkö kaikki letkut, mitä sen separaattorin ympärillä oli? M54:n systeemissä nkäyy realoem:n mukaan olevan ainakin neljä letkua.
    osta nyt kuitenki se eristetty separaattori, jos niitä putkia alat eristämään. ei auta vaikka putket on eristetty jos se ite murkula jäätyy...

    Leave a comment:


  • O-Peksi
    replied
    Kaks letkua omassa on, ja ne molemmat eristin. En usko, että M54-koneen tapauksessa on haittaakaan kaikkien letkujen eristämisestä, jos jollain on varmaa tietoa niin voi korjata!

    Leave a comment:


  • E39-530A
    replied
    Originally posted by O-Peksi View Post
    Kun Joensuussa Hartikaiselta kävin kyselemässä M50-moottorin huohottimeen jäätymisenestovinkkejä, sanoivat, että pelkästään putkien eristäminen normaalilla putkieristeellä ehkäisee hyvin jäätymistä. Ostin muistaakseni ISOPIPE -merkkistä eristettä paikallisesta LVI-puodista, maksoi ehkä 2e/metri, ja pujotin molempien huohottimen letkujen ympärille. Ei ole huohotin tuon jälkeen temppuillut.
    Tuo kuulostaa hyvältä. Voi olla, että M50:ssä menee letkut vähän eri tavalla vs. M54, mutta eristitkö kaikki letkut, mitä sen separaattorin ympärillä oli? M54:n systeemissä nkäyy realoem:n mukaan olevan ainakin neljä letkua.

    Leave a comment:


  • O-Peksi
    replied
    Kun Joensuussa Hartikaiselta kävin kyselemässä M50-moottorin huohottimeen jäätymisenestovinkkejä, sanoivat, että pelkästään putkien eristäminen normaalilla putkieristeellä ehkäisee hyvin jäätymistä. Ostin muistaakseni ISOPIPE -merkkistä eristettä paikallisesta LVI-puodista, maksoi ehkä 2e/metri, ja pujotin molempien huohottimen letkujen ympärille. Ei ole huohotin tuon jälkeen temppuillut.

    Leave a comment:


  • E39-530A
    replied
    Helpolla kuntoon?

    Kertokaas kokemattomalle/laiskalle saisiko homman pois päiväjärjestyksestä - oletetaan että separaattori-venttiilihässäkkä on ehjä - vain puhdistamalla letkut ja vetämällä jotain erkkaa tahi villaa putkien ja venttiilisysteemin päälle? Tulisiko siitä hyvä köyhänmiehen "cold climate version"? Itsellä 09/2000 valmistettu suomivaunu M54:lla.

    Leave a comment:


  • minurmi
    replied
    Originally posted by Sievälä View Post
    Kaverin suomi 325ti -02 (~ 124 tkm) puski öljyt pihalle ilmeisesti juuri tuon tukkeutumisen takia, nyt alkuviikosta saadaan tietää mitä kaikkea tuhoa on saanu aikaan, mutta halpa remontti ei varmasti ole edessä. Huomenissa täytyy varata itsellekin aika tuohon operaatioon..
    Jep, oma autoni on pari talvea Suomessa ollu hyvällä menstyksellä ilman Cold country huohotinta mutta minäpä sen asennutin ns. varmuuden vuoksi. Eipähän tarvii sit syyttää itteensä kun "säästi" muutaman satkun...

    Leave a comment:


  • Sievälä
    replied
    Kaverin suomi 325ti -02 (~ 124 tkm) puski öljyt pihalle ilmeisesti juuri tuon tukkeutumisen takia, nyt alkuviikosta saadaan tietää mitä kaikkea tuhoa on saanu aikaan, mutta halpa remontti ei varmasti ole edessä. Huomenissa täytyy varata itsellekin aika tuohon operaatioon..
    Last edited by Sievälä; 14-01-2008, 18:58. Reason: Korjattu mittarilukema

    Leave a comment:


  • minurmi
    replied
    Mites nyt on? Onko porukka käyny näitä asennuttamassa otsikon moottoreihin?

    Itselleni Metro-auto treella kertoi että ehdottomasti kannattaa asentaa eristetyt osat jos niitä ei ole jo tehtaalla laitettu. Hinta jää hiukan alle neljänsadan, joka ei sinällään kuulosta hirveän pahalta jos tohon on huomattu jo laskea imusarjan irrotus ja tiivisteetkin.

    Leave a comment:


  • unskelotti
    replied
    Taitaapi kivuta Lahtisellakin tuonne ~300 e:n tietämille sittenkin. Työaika-arvio kolminkertaistui imusarjan irroitustarpeen vuoksi.

    Edit: No niin, laskussa lukee 317,45 e.
    Last edited by unskelotti; 10-11-2007, 08:05.

    Leave a comment:


  • jone
    replied
    Ymmärtääkseni nämä ovat suht uusia keksintöjä nämä eristetyt letkut ja separaattorit Suomessakin. Ei siis varmaankaan löydy suomiautoista vakiona, ainakaan vähänkään vanhemmista E46 malleista.

    Leave a comment:


  • Convertible
    replied
    Originally posted by Juice View Post
    Ei pidä paikkaansa...
    Niin, no näin minulle on kerrottu BMW huollossa, kun olen noita käynyt kysymässä, että pitääkö vaihtaa, ns kylmäversioon ja aina on katsottu versio koneesta ja sanottu, että "ei kannata vaihtaa" Muistaakseni kaveri sanoi, että niitä on usemammanlaisia ja, että tuo versio on ok, vaikka ei olekkaan se viimeisin.

    Eikä niissä kaikissa SUOMI autoissa ole eristettyjä, kuten ei ollut minun SUOMI compakissakaan. Olen jutellut yhden 330i ja 316i molemmat E46(valvetronic) omistajan kanssa, joista suodatin on mennyt tukkoon ja molemmat parasta A luokkaa, eli SUOMI autoja.

    Nyt puhun siis täysin bensa autoista, eli en kiisseleiden esilämmitetyistä.

    Eli en ole joutunut vaihtamaan yhdestäkään viidestä E46 mallista, mitä minulla on ollut ja kaikki on ollut tuontiautoja.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎