Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 huohottimen päivitys Cold country versioksi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Antti O
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Vinkkinä tähän ketjuun. BMW:ltä saa ns. reipair kitin huohottimeen. Sisältää cold country version separaattorin, putken imusarjaan ja putken venakoppaan. Hinta luokkaa 43€. Pelkkä separaattori maksaa yli 60€ erikseen ostettuna, ja putket 30-40€kpl..

    Täältä voi katsella sopivuuksia:



    Osanumero 11617534237

    Kuvassa myös kaasuläpän tiiviste mikä samalla kannattaa vaihtaa sekä o-rengas öljytikun putkeen.

    Palautellaas tää muistiin

    Leave a comment:


  • mmh79
    replied
    Originally posted by Wespa View Post
    Joskus vaan huomannut itse muoviosien kanssa ulkona kylmässä räveltäessä että sama homma joka kesäkelillä menee ihan suosiolla vastustaa kummasti kun aletaan olla lähellä nollakelejä. Voithan kokeilla lämmittää sisätiloissa irto-osia jonkun aikaa ja sitten heti kokeilemaan asennusta, ei siinä ainakaan mitään häviä.
    Kiitos vinkistä Pitää kokeilla, josko se auttaisi.
    Originally posted by jluoma View Post
    Aika työläitä oli saada paikoilleen omassakin, jonkun O-renkaan taisin vaihtaa vanhasta kun tuntui pehmeämmältä materiaalilta, mulla oli kyllä halpa-sarja eikä minkään merkkinen.
    No tänään uus yritys ja leuka rintaan

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Originally posted by mmh79 View Post
    Mites noi uudet huohottimen putket saa kiinni? Tiedän, että ne menee kyllä painamalla paitsi se imusarjan päälle menevä, mikä on saatu jo kierrettyä paikoilleen.
    On kokeiltu liukkareita ja rasvoja, mutta ei vaan mene.
    Aika työläitä oli saada paikoilleen omassakin, jonkun O-renkaan taisin vaihtaa vanhasta kun tuntui pehmeämmältä materiaalilta, mulla oli kyllä halpa-sarja eikä minkään merkkinen.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Originally posted by mmh79 View Post
    Ulkona autokatoksessa. Keli on kyllä ollu plussan puolella, jos tuota oon räveltäny.
    Joskus vaan huomannut itse muoviosien kanssa ulkona kylmässä räveltäessä että sama homma joka kesäkelillä menee ihan suosiolla vastustaa kummasti kun aletaan olla lähellä nollakelejä. Voithan kokeilla lämmittää sisätiloissa irto-osia jonkun aikaa ja sitten heti kokeilemaan asennusta, ei siinä ainakaan mitään häviä.

    Leave a comment:


  • mmh79
    replied
    Originally posted by Wespa View Post
    Kyllä niiden pitäisi mennä väkivalloitta vaikka jämptejä ovatkin. Teetkö hommaa ulkona kylmässä vai tallin lämmössä?
    Ulkona autokatoksessa. Keli on kyllä ollu plussan puolella, jos tuota oon räveltäny.
    Originally posted by Antti O View Post
    Mie ainakin suosittelen edelleen ostamaan vaan tota bemarin repair kittiä, kun on noin halpakin.
    Kerkesin hommaa noi, ennen kuin huomasin sen kitin. Muuten oisinkin ehdottomasti sen ostanut.

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Mie ainakin suosittelen edelleen ostamaan vaan tota bemarin repair kittiä, kun on noin halpakin.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Kyllä niiden pitäisi mennä väkivalloitta vaikka jämptejä ovatkin. Teetkö hommaa ulkona kylmässä vai tallin lämmössä?

    Leave a comment:


  • mmh79
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Ostit bmw alkuperäiset osat ja laitoit o-renkaisiin o-rengas vaseliinia?
    Napakat ne kyllä oli, mutta meni ne paikalleen kunnon napsauksen kanssa.
    Osat oli Febi Bilstein. CRC yleisrasvaa oli hyllyssä, niin laitoin sitä:think

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Originally posted by mmh79 View Post
    Mites noi uudet huohottimen putket saa kiinni? Tiedän, että ne menee kyllä painamalla paitsi se imusarjan päälle menevä, mikä on saatu jo kierrettyä paikoilleen.
    On kokeiltu liukkareita ja rasvoja, mutta ei vaan mene.
    Ostit bmw alkuperäiset osat ja laitoit o-renkaisiin o-rengas vaseliinia?
    Napakat ne kyllä oli, mutta meni ne paikalleen kunnon napsauksen kanssa.

    Leave a comment:


  • mmh79
    replied
    Mites noi uudet huohottimen putket saa kiinni? Tiedän, että ne menee kyllä painamalla paitsi se imusarjan päälle menevä, mikä on saatu jo kierrettyä paikoilleen.
    On kokeiltu liukkareita ja rasvoja, mutta ei vaan mene.

    Leave a comment:


  • 525iiäxä
    replied
    Originally posted by Wespa View Post
    Vakio öljytikun putki (ja siinä tarkalleen se huohottimelta tuleva paluu) ainakin ahdistaa sen verran pahasti että se on aika todennäköinen syypää. Kannattaa vaihtaa ko. putki cold country -versioon ja saman tien ehdottomasti OEM maskisuojat käyttöön jos eivät ole jo, eivät montaa kymppiä marmorilla kustanna eivätkä ole ollenkaan niin törkeät kuin esim. VAGineissa tai Citikoissa.
    Niin joo, unohtui tuossa mainita, että maskisuojat myös on tilattu ja ihan merkkiliikkeestä. Nyt tehdään se, mikä tehtävissä on, ettei enää uusiutuisi.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Vakio öljytikun putki (ja siinä tarkalleen se huohottimelta tuleva paluu) ainakin ahdistaa sen verran pahasti että se on aika todennäköinen syypää. Kannattaa vaihtaa ko. putki cold country -versioon ja saman tien ehdottomasti OEM maskisuojat käyttöön jos eivät ole jo, eivät montaa kymppiä marmorilla kustanna eivätkä ole ollenkaan niin törkeät kuin esim. VAGineissa tai Citikoissa.

    Leave a comment:


  • 525iiäxä
    replied
    Mikäs osa näissä tuppaa yleensä jäätymään? Itse separaattori vai joku putkista?

    Tänään sain käyttiksen taas ajoon. Viime perjantaina huohotin jäähän, öljyt pakoputken kautta mäkeen ja öljytäytteinen moottori jumiin. Komeasti savuttaa ja savuttaa varmaan vielä hetken. Ehkä pahin on jo ohi, kun kävin kuutostiellä lasettelemassa 100+ nelosvaihteella.

    Kylmämalli putkineen on tilattu ja vaihdetaan, kun posti tuo.

    Leave a comment:


  • Tomba87
    replied
    edit: homma bueno.
    Last edited by Tomba87; 20-12-2018, 17:45.

    Leave a comment:


  • Amigo
    replied
    Originally posted by petterihi View Post
    Mahtaako olla tuo kuinka yhtenevä M52TU koneeen vastaavan kanssa? Vai onko omanlaisensa?
    Osanumeroja vertailemallahan tuo selviäisi, tuosta http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_2194

    Osat nr. 3 ja 7 on M52TU:ssa omanlaiset.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎