Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20 sytytyksen säätäminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • [biohazard]
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 255
    • kiuruvesi

    m20 sytytyksen säätäminen

    toi kone mulla on m20b25 mutta siihen on laitettu lohkon kylkeen virranjakaja todennäkösesti m20b20:stä eli säädetäänkö se sytty samanlailla niinkuin m20b20:ssä eli 22astetta ennakkoon?
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8530
    • Karhe

    #2
    Tarkista nyt ensin mikä jakaja siellä on. Jakajan kolme viimeistä numeroa ylös ja aletaan sitten katsomaan mikä jakaja se oikeasti on.
    Tosiasiassa koneesi toimisi varmasti paremmin B23-jakajalla. Olis ainakin ennakot edes jotenkin kohdallaan. B20-jakajalla kone varmaankin käy, mutta toimivuus on vähän niin sun näin.
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

    Comment

    • Rocla
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2002
      • 7692
      • Kajaani

      #3
      Originally posted by [biohazard] View Post
      toi kone mulla on m20b25 mutta siihen on laitettu lohkon kylkeen virranjakaja todennäkösesti m20b20:stä eli säädetäänkö se sytty samanlailla niinkuin m20b20:ssä eli 22astetta ennakkoon?
      Siihen on sitten varmaan myös ruisku vaihdettu jostain muusta.
      Olli.

      Comment

      • [biohazard]
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 255
        • kiuruvesi

        #4
        Originally posted by T3 View Post
        Tarkista nyt ensin mikä jakaja siellä on. Jakajan kolme viimeistä numeroa ylös ja aletaan sitten katsomaan mikä jakaja se oikeasti on.
        Tosiasiassa koneesi toimisi varmasti paremmin B23-jakajalla. Olis ainakin ennakot edes jotenkin kohdallaan. B20-jakajalla kone varmaankin käy, mutta toimivuus on vähän niin sun näin.
        täytyypä tämänpäivän nimissä katsoa ja ilmotella sitten tänne se

        Comment

        • [biohazard]
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 255
          • kiuruvesi

          #5
          Originally posted by Rocla View Post
          Siihen on sitten varmaan myös ruisku vaihdettu jostain muusta.
          ruisku on kans b20:stä

          Comment

          • [biohazard]
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 255
            • kiuruvesi

            #6
            virranjakajan kylessä oli joku numero sarja ja kolme viimestä olivan 024?

            Comment

            • T3
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 8530
              • Karhe

              #7
              Originally posted by [biohazard] View Post
              virranjakajan kylessä oli joku numero sarja ja kolme viimestä olivan 024?
              Eli sulla on siinä E21-323i -81:n jakaja.

              Kone käyntilämpöiseksi. Alipaineletkut jakajasta irti ja 1500rpm/värinänvaimentimen Z-merkin viiva oikeaan kohtaan, kun ajoituslampulla räiskii sinnepäin. Lopuksi letkut kiinni ja tyhmäkäynnin säätö 850rpm. Se on sit siinä.
              .

              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6694
                • .......

                #8
                Mistäs koneesta mahtaa olla jakaja nro. 0 237 302 040?
                2,6 Hartgen koneen raadon mukana tuli, mutta mistähän lienee alunperin?
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                • T3
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 8530
                  • Karhe

                  #9
                  Originally posted by JJT View Post
                  Mistäs koneesta mahtaa olla jakaja nro. 0 237 302 040?
                  2,6 Hartgen koneen raadon mukana tuli, mutta mistähän lienee alunperin?
                  Vanhemmassa E30-323i:ssä(139hv) on jakaja loppunumerolla 038. Tämä
                  040-loppuinen jakaja on uudemmasta (150hv) E30-323i:stä.
                  .

                  Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                  Comment

                  • ///Mikki
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2005
                    • 209

                    #10
                    Originally posted by T3 View Post
                    Vanhemmassa E30-323i:ssä(139hv) on jakaja loppunumerolla 038. Tämä
                    040-loppuinen jakaja on uudemmasta (150hv) E30-323i:stä.
                    Saako iha uteliaisuuttaan kysyä, että mistä sä kaivat näität tietoja?
                    e36 325 coupe ///M-Technic
                    e46 330dA Touring "///M-Sport"

                    Comment

                    • zJark
                      BTCF Member
                      • Sep 2005
                      • 740
                      • Ylöjärvi

                      #11
                      Originally posted by ///Mikki View Post
                      Saako iha uteliaisuuttaan kysyä, että mistä sä kaivat näität tietoja?
                      Vastataan hra.T3:n puolesta.

                      Eli tiedot on tyynyn alla. Yhdessä uusien lukkoyksiköiden ja muutamien 323i tolppien kanssa ja voi vaan arvailla mitä muuta siä on.
                      MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
                      +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

                      Comment

                      • [biohazard]
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2006
                        • 255
                        • kiuruvesi

                        #12
                        Originally posted by T3 View Post
                        Eli sulla on siinä E21-323i -81:n jakaja.

                        Kone käyntilämpöiseksi. Alipaineletkut jakajasta irti ja 1500rpm/värinänvaimentimen Z-merkin viiva oikeaan kohtaan, kun ajoituslampulla räiskii sinnepäin. Lopuksi letkut kiinni ja tyhmäkäynnin säätö 850rpm. Se on sit siinä.
                        mutta e30 320i:ssäkin on 024 loppuinen jakaja

                        Comment

                        • T3
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 8530
                          • Karhe

                          #13
                          Originally posted by ///Mikki View Post
                          Saako iha uteliaisuuttaan kysyä, että mistä sä kaivat näität tietoja?
                          Päästä.

                          Originally posted by [biohazard] View Post
                          mutta e30 320i:ssäkin on 024 loppuinen jakaja
                          Väärin! Tuo 024-jakaja on vain ja ainoastaan E21-323i -81:ssä käytetty.
                          E30-320i:ssä on ollut tehtaalta lähtiessä 037-jakaja(1983) Uudemmissa(84-87) on sitten ollut 039-jakaja.
                          .

                          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                          Comment

                          • basso72
                            BTCF Member
                            • Dec 2004
                            • 1837
                            • Ylä-Pinsiö

                            #14
                            Joo..
                            Last edited by basso72; 14-10-2007, 20:54. Reason: Noniin,nyt meiltä meni kuva ja toivottavasti kohta myös ääni..
                            sigpic
                            Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                            320i -77

                            Comment

                            • Hemu__
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2008
                              • 972
                              • Kirkkonummi

                              #15
                              Upitetaas vähän tätäkin topiccia, elikkä kansi on purettu ja nokka vaihettu jnejne. ja nyt pitäs sytytystä säätää kohalleen, mutta millä sitä saa säädettyä, kone siis m20b20 ja virranjakajan yhteydessä on sellainen osa, jossa on reikä ja siinä säätö "ratas", mutta koko säätö(?) ei käänny oikein mihinkään suuntaan, onko tähän joku oma avain vai mitä teen väärin?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎