Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b20 käynnistämis ongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kentsu
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 1397
    • Tuusula

    #16
    Mainitsiko joku jo bensapumpun? Lähipiirissä olevaan E34 M20B20:een suurin syyllinen oli siinä. Joku voi kuvitella että bensapumppu leipoo kerralla eikä auto sen jälkeen lähde käyntiin millään, näin ei ainakaan tässä tapauksessa ole.

    B-pumppua ennen tuohon vaihdettiin imupuolen haitariputket. Käynnistysvaikeuksia siinä on edelleen joskus mutta ei niin massiivisia kuin ennen b-pumpun vaihtoa. Bensakin tuoksahtaa joskus kabiinissa joten tuossa mainittu suuttimien vuoto vois olla kyllä yks...

    Ja tuon voin vahvistaa että siihen kaasuun ei kannata (ruiskuvehkeissä yleensäkään) ihan heti käynnistettäessä koskea. Kannattaa yrittää useamman kerran ilman kaasua, tuntuu että kaasun kans kun lähtee kikkailemaan niin sitten saa kyllä akun tyhjäksi.
    Ex: 523iA '97, 520iA '89
    /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

    Comment

    • jezz3
      Newbiemmer
      • Oct 2007
      • 12
      • Espoo

      #17
      Tuntuu vaan noita vaihtoehtoja olemaan suhteellisen paljon, bensapumppu, ilmamäärämittari, anturit ym. ym.
      Käy vaan kivasti kukkarolle kokeilla kaikkia vaihtoehtoja kun kyseessä on tommonen vanha piiska.
      Ja toihan nyt on tiedossa että kaasua ei saa painaa ruiskuvehkeessä mutta se vaan tuntuu olevan ainoa keino että pääsee edes liikkeelle.

      Ihmetyttää vaan aamulla staetatessa että startti pyörii todella "nahkeasti" ja lupailee mutta kun ei niin ei. Ja tosissaan kun moottorin saa lämpöiseksi ja käynnistelee uudemman kerran niin startti pyörii tosi hyvin.

      Ja käynnistäessä on katsottu että ilmamäärämittarin se "metallinen anturi" heiluu kuin hullun m***** eli voiskohan vikaa olla siinä? Ja mitä sille uskaltaa/kannataa itse tehdä?

      Saa tarjota halpaa ja hyvää mittaria

      Comment

      • Peltsii
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 7061
        • Turenki

        #18
        Itellä oli vikana että välillä ei käy ollenkaan, ja käynnistyy helvetin huonosti, moottorina M20B20. Vikana: helvetin tukossa oleva bensansuodin

        Niin ja kyllä M20B20 ruiskujärjestelmä osaa olla laittamatta lisää ainetta startatessa jos painaa kaasua, jos moottorissa siis on Motronic DME(DIGITAL motor electronics)
        DUCATI 1098 RACING EVO

        Comment

        • Dr^Mayhem
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2005
          • 482
          • Länsi

          #19
          Originally posted by Kentsu View Post
          Mainitsiko joku jo bensapumpun? Lähipiirissä olevaan E34 M20B20:een suurin syyllinen oli siinä. Joku voi kuvitella että bensapumppu leipoo kerralla eikä auto sen jälkeen lähde käyntiin millään, näin ei ainakaan tässä tapauksessa ole.

          B-pumppua ennen tuohon vaihdettiin imupuolen haitariputket. Käynnistysvaikeuksia siinä on edelleen joskus mutta ei niin massiivisia kuin ennen b-pumpun vaihtoa. Bensakin tuoksahtaa joskus kabiinissa joten tuossa mainittu suuttimien vuoto vois olla kyllä yks...

          Ja tuon voin vahvistaa että siihen kaasuun ei kannata (ruiskuvehkeissä yleensäkään) ihan heti käynnistettäessä koskea. Kannattaa yrittää useamman kerran ilman kaasua, tuntuu että kaasun kans kun lähtee kikkailemaan niin sitten saa kyllä akun tyhjäksi.
          Bensapumppuahan voi sitten koittoo herätellä hakkaamalla sielä takapenkin alla olevaa peltilevyä. muutamaa kuukaus sitten itse jouduin lähes joka startissa tätä tekemään.

          Comment

          • jezz3
            Newbiemmer
            • Oct 2007
            • 12
            • Espoo

            #20
            Jatketaas välillä....

            Duunin parkkipaikalla mahdollisuus pitää auto 2h roikan päässä ja lämmityksen jälkeen starttaa poikkeuksetta melkein heti, vaikka startatessa joutuu kumminkin antamaan kaasua, mutta itellä ei ole koti parkkiksella tolppa paikkaa ja aina saa tapella sen melkein 10min lähteäkseen.

            Suutinkiskon päässä oleva sinipäinen anturi on vaihdettu joka ilmeisesti on jonkinmoinen lämpöanturi, mutta ei vaikutusta.

            Eli missä se vika vois nyt sitten olla jos parin tunnin lämmittäminen jo auttaa??

            Comment

            • joenbimmeri
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2006
              • 203

              #21
              Mulla just tarkalleen samoja ongelmia kuin mitä Jezz3 kuvailee. Todella v-mäinen vika. Ja jos seisonut kuivassa tallissa niin lähtee heti käyntiin, samoin lämmityspiuhan päästä hyvin. M20B20, ei lambdaa.

              Omassa vehjeessä vika ei ole ainakaan puolassa tai lämpötila-anturissa. Bensansuodinkin vaihdettu jokin aika sitten. Imusarja ei vuoda. Tulpan johot vaihdettu.

              Suunnitelmissa vaihtaa:
              - Seuraavaksi vaihtoon bensapumppu ja samalla pitää tarkistaa ettei bensapumpun syöttöjänistys on tasainen (eli pumpun rele ei pätki).
              - Sitten ilmamassamittarin säätöjen tarkistus ja tarvittaessa säätöä (potentiaalinen vikalähde)
              - Ja jos ei sekään niin virranjakaja... ja jotain muuta mitä keksii...
              - Bensatankin huohotuksen takaiskuventtiili (jos ees semmonen tästä autosta löytyy 520i -89)...

              Comment

              • |foder|
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 7085
                • Forssa

                #22
                Jos suuttimet vuotaa niin ne sitten täytyy vaihtaa. Suurinpiirtein tajusin mutta mitä tarkalleen tarkoitetaan suuttimien vuotamisella? Käyko m20b25 suuttimet noiden b20:sten tilalle??? :think
                Nyt:
                E82 135i -11

                Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                Comment

                • -Jarno-
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 1140
                  • Salo

                  #23
                  Originally posted by |foder| View Post
                  Jos suuttimet vuotaa niin ne sitten t?ytyy vaihtaa. Suurinpiirtein tajusin mutta mit? tarkalleen tarkoitetaan suuttimien vuotamisella? K?yko m20b25 suuttimet noiden b20:sten tilalle??? :think
                  Voi karvan verran menn? rikkaalle :think:

                  Mulla on ~10 kpl m20b20 suuttimia jossain purkissa tallilla, saat vaikka kaffekupillisen hinnalla jos kuljet salon ohi joskus
                  ________
                  Lovely Wendie99
                  Last edited by -Jarno-; 10-04-2011, 08:19.

                  Comment

                  • Peltsii
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 7061
                    • Turenki

                    #24
                    Miten E34 MUOVITANKISTA lähtee bensapumppu irti?? Tankin pohjasta siis! Ois vähän kiire!
                    DUCATI 1098 RACING EVO

                    Comment

                    • gremu
                      BTCF Member
                      • Sep 2003
                      • 861
                      • Mankkaa

                      #25
                      Originally posted by Peltsii View Post
                      Miten E34 MUOVITANKISTA lähtee bensapumppu irti?? Tankin pohjasta siis! Ois vähän kiire!
                      matto irti. luukku auki. käsi tankkiin ja klipsuista vapautus. pumppu ylös.

                      Oops, looks like the page is lost. Start your website on the cheap.
                      kulkineet e38 740, e38 728, e32 750ia
                      RIP
                      vm 87 e32 735ia, e34 520i, e30 320 msport vm 85, e21 315 vm82, e30 320ia vm 86, e28 518i vm 86, e28 518i vm 85, e30 316 vm 87/88,
                      ford escort lx 1.6 vm 84, volvo 242 2.0 vm 85
                      _______________________________________
                      Team BTCF-World Of Pirates
                      sigpic

                      Comment

                      • Kentsu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2004
                        • 1397
                        • Tuusula

                        #26
                        Originally posted by Kentsu View Post
                        Mainitsiko joku jo bensapumpun? Lähipiirissä olevaan E34 M20B20:een suurin syyllinen oli siinä. Joku voi kuvitella että bensapumppu leipoo kerralla eikä auto sen jälkeen lähde käyntiin millään, näin ei ainakaan tässä tapauksessa ole.

                        B-pumppua ennen tuohon vaihdettiin imupuolen haitariputket. Käynnistysvaikeuksia siinä on edelleen joskus mutta ei niin massiivisia kuin ennen b-pumpun vaihtoa. Bensakin tuoksahtaa joskus kabiinissa joten tuossa mainittu suuttimien vuoto vois olla kyllä yks...
                        Päivitän sen verran että käynnistysvaikeuksia ei kuulemma enää ole, siis pumpun ja haitarien vaihdon jälkeen. Ongelmia oli ollut vain sen jälkeen kun konetta käytetty vain about minuutti, ja tuohan ei oo tervettä terveellekään koneelle.
                        Ex: 523iA '97, 520iA '89
                        /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                        Comment

                        • gremu
                          BTCF Member
                          • Sep 2003
                          • 861
                          • Mankkaa

                          #27
                          Originally posted by Kentsu View Post
                          Mainitsiko joku jo bensapumpun? Lähipiirissä olevaan E34 M20B20:een suurin syyllinen oli siinä. Joku voi kuvitella että bensapumppu leipoo kerralla eikä auto sen jälkeen lähde käyntiin millään, näin ei ainakaan tässä tapauksessa ole.

                          B-pumppua ennen tuohon vaihdettiin imupuolen haitariputket. Käynnistysvaikeuksia siinä on edelleen joskus mutta ei niin massiivisia kuin ennen b-pumpun vaihtoa. Bensakin tuoksahtaa joskus kabiinissa joten tuossa mainittu suuttimien vuoto vois olla kyllä yks...

                          Ja tuon voin vahvistaa että siihen kaasuun ei kannata (ruiskuvehkeissä yleensäkään) ihan heti käynnistettäessä koskea. Kannattaa yrittää useamman kerran ilman kaasua, tuntuu että kaasun kans kun lähtee kikkailemaan niin sitten saa kyllä akun tyhjäksi.
                          no e30 m20b20 leipo kerralla pumpun jumiin yhdellä käynnistyksellä. Kannattas tsekata seuraavat:

                          - suuttimet ja niitten o-renkaat.
                          - pa paineensäädin
                          - tuleva ja lähtevä pa-letku
                          kulkineet e38 740, e38 728, e32 750ia
                          RIP
                          vm 87 e32 735ia, e34 520i, e30 320 msport vm 85, e21 315 vm82, e30 320ia vm 86, e28 518i vm 86, e28 518i vm 85, e30 316 vm 87/88,
                          ford escort lx 1.6 vm 84, volvo 242 2.0 vm 85
                          _______________________________________
                          Team BTCF-World Of Pirates
                          sigpic

                          Comment

                          • jezz3
                            Newbiemmer
                            • Oct 2007
                            • 12
                            • Espoo

                            #28
                            Originally posted by gremu View Post
                            no e30 m20b20 leipo kerralla pumpun jumiin yhdellä käynnistyksellä. Kannattas tsekata seuraavat:

                            - suuttimet ja niitten o-renkaat.
                            - pa paineensäädin
                            - tuleva ja lähtevä pa-letku
                            Mistäs löytyy pa paineensäädin?

                            Comment

                            • Torra
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2007
                              • 55
                              • Eurajoki

                              #29
                              pa säädin on siinä suutin tukin päässä, se musta osa mihin bensa letku menee.Semmonen pyöreän muotoinen.
                              Ex bemareita: Bmw e34 520i -89, Bmw e34 525i -89/94, Bmw e34 tds -92,e30 320ia -85,
                              Bmw e36 325,e39 520i,e28 520i,e36 325 tds

                              Nyt: e91 320d -08

                              Comment

                              • |foder|
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2006
                                • 7085
                                • Forssa

                                #30
                                Originally posted by jezz3 View Post
                                Mistäs löytyy pa paineensäädin?

                                Tuolta se e28:ssa näyttää, ei paljoa voi erota muista...
                                Nyt:
                                E82 135i -11

                                Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎