Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b20 käynnistämis ongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tornado
    Bimmer Rookie
    • Sep 2006
    • 64
    • Uusimaa

    #31
    Originally posted by |foder| View Post
    Puolasta siis lähdetään liikkeelle...

    Näköjään motonetissä ~60€, uskaltaako tuohon "laatuun" luottaa???
    koititko uutta puolaa ? auttoiko ?

    Comment

    • |foder|
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2006
      • 7085
      • Forssa

      #32
      Originally posted by tornado View Post
      koititko uutta puolaa ? auttoiko ?
      Eilen yöllä tuli puola vaihdettua ja näyttää siltä että taisi olla vain puola tiensä päässä. Puolen tunnin ajon jälkeen sammutin vartiksi ja sen jälkeen lähti käyntiin mukisematta. Siispä ongelma taisi ratketa...
      Nyt:
      E82 135i -11

      Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

      Comment

      • |foder|
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 7085
        • Forssa

        #33
        Originally posted by |foder| View Post
        Eilen yöllä tuli puola vaihdettua ja näyttää siltä että taisi olla vain puola tiensä päässä. Puolen tunnin ajon jälkeen sammutin vartiksi ja sen jälkeen lähti käyntiin mukisematta. Siispä ongelma taisi ratketa...
        Juuri kun pääsin hehkuttamasta että ongelma katosi mutta ei...
        Nykyään on vähän ongelmaa saada käyntiin sekä kylmänä että lämpimänä. Ei sitten puola ollutkaan kaiken syypää...
        Täytyy kohtapuoliin tilata uusi bensapumppu ja katsoa jos sillä lähtis, vai? :think
        Nyt:
        E82 135i -11

        Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

        Comment

        • Rale
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 1482
          • Porvoo

          #34
          Originally posted by |foder| View Post
          Juuri kun pääsin hehkuttamasta että ongelma katosi mutta ei...
          Nykyään on vähän ongelmaa saada käyntiin sekä kylmänä että lämpimänä. Ei sitten puola ollutkaan kaiken syypää...
          Täytyy kohtapuoliin tilata uusi bensapumppu ja katsoa jos sillä lähtis, vai? :think
          Niin vaihoitko jo ne suuttimet?
          Jos -Jarnolta- ne kahvikupposen hinnalla kerran saat niin ensin niillä kokeilisin.

          Comment

          • |foder|
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2006
            • 7085
            • Forssa

            #35
            Originally posted by Rale View Post
            Niin vaihoitko jo ne suuttimet?
            Jos -Jarnolta- ne kahvikupposen hinnalla kerran saat niin ensin niillä kokeilisin.
            No kun tuo salo on sellaisella suunnalla ettei tule siellä suunnalla käytyä kuin kerran vuodessa. Mikäli sigun alapuolella paikkakunta pitää hänellä paikkaansa.. :think Tietenkin otan häneen yhteyttä kun sinnesuunnalle olen menossa. Tosin sitä menoa estää se että oma kinneri on seisonnassa kun ei ole leimaa, eikä edes siinä kunnossa että voisi leimaa yrittää...

            Siis en ole vielä ehtinyt vaihtamaan...
            Nyt:
            E82 135i -11

            Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

            Comment

            • Rale
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 1482
              • Porvoo

              #36
              Originally posted by |foder| View Post
              No kun tuo salo on sellaisella suunnalla ettei tule siellä suunnalla käytyä kuin kerran vuodessa. Mikäli sigun alapuolella paikkakunta pitää hänellä paikkaansa.. :think Tietenkin otan häneen yhteyttä kun sinnesuunnalle olen menossa. Tosin sitä menoa estää se että oma kinneri on seisonnassa kun ei ole leimaa, eikä edes siinä kunnossa että voisi leimaa yrittää...

              Siis en ole vielä ehtinyt vaihtamaan...

              En voi -Jarnon- puolesta vastata, mutta luulisi ne suuttimet liikkuvan välikäden kautta myös kohtuu korvauksella.

              Comment

              • |foder|
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 7085
                • Forssa

                #37
                Originally posted by Rale View Post
                En voi -Jarnon- puolesta vastata, mutta luulisi ne suuttimet liikkuvan välikäden kautta myös kohtuu korvauksella.
                Joo, no kyllä mä jonkun kaverin nakitan ajelemaan sitten kun ehtii...
                Nyt:
                E82 135i -11

                Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                Comment

                • E_30
                  Newbiemmer
                  • Jul 2007
                  • 8

                  #38
                  Itellä melko sama ongelma, et kylmänä lähtee ihan ok käyntiin, mut sitten alkaa tyhjäkäynti seilaamaan n.1300-2000rpm väliä, jonka jälkeen taas tasottuu, sitä sitten säädettiin kuntoon, ja saatiin tyhjäkäynti vähän inhimillisemmäks, ja säädettiin siis vasta ku kone lämmin.

                  Siitä sitten loikattiin sisälle kahville ja kun noin 10min. päästä olin lähdössä, ni lähti käyntiin ihan kivasti, mutta kun noin 50metriä oli ajanu, ni alko röpöttää, eikä jaksanu nostaa kierroksia yli 3500rpm.

                  Ja tarkastettuna on suodatin, b-pumppu ja kipinää antaa, ja juuri ennen tota episodia vaihdettiin myös ilmeletku ruiskun ja puhdistimen väliin.

                  PS. sellasen huomasin tos viimisellä sivulla, et tosta ruiskusta lähtee tollanen oranssi letku, mut mulla ei ole sitä lainkaan, vaan reikä tulpattu kumi tupella.

                  Ja sori jos on epäselvä teksti, mut kello on puol viis aamulla...

                  Comment

                  • joenbimmeri
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2006
                    • 203

                    #39
                    Vuotavat suuttimet

                    Sain tuossa pari päivää sitten kuningas-ajatuksen, vuotavien suuttimien tutkimiseen (joka ongelma ilmeisesti vaivaa omaa E34:sta). Ongelmahan on että vuotavat suuttimet ruiskii, auton pidemmän aikaa seisoessa bensat niin että tulpat ja pytyt kastuu. Itselläni kirottu probleema on kylmäkäynnistykset, etenkin kylmällä kelillä ja jos lämppärin johto ei ole ollut kiinni. Ja silloin kun kone on seisonut pidemmän aikaan. Mutta >5 astetta lähtee hyvin käyntiin, aina. Miksi juuri edellisen kaltaisissa olosuhteissa, tulkitsen että bensa ei kylmällä kelillä pääse haihtumaan / muutu kaasuksi männän päällä vaan pysyy nestemäisenä, joten kun vääntää startista niin mitään ei tapahdu pitkään aikaan, ja siten kun tapahtuu niin kone röpöttää hetken ennenkuin kaikki pytyt tulevat mukaan.

                    Tein sellasen tempun että käynnistettäessä painan kaasun aivan pohjaan 1-2 sekunnin ajaksi jolloin kaikki pytyt "tuulettuvat" ylimääräisestä bensasta ja tämän jälkeen kaasu pois eli tyhjäkäynnille. Näillä eväin näyttää käynnistyvän huomattavasti herkemmin. Ideahan on se että jos kone ei käy, niin kaasua painettaessa koneelle tule yhtään löpöä. Kommentoin vielä jälkeenpäin kun olen saanut varmistuksen edellisen kikan toimivuudesta, myös kovalla pakkaskelillä.

                    Jouduin mittailemaan myös ilmamäärämittaria ja tällaiset puolirisat kuten itsellänikin oli on tosi probleema. Koneeseen tuli potkua lisää ilmamäärämittarin vaihdon jälkeen. Laitain myöhemmin tulevaisuudessa infoa omista mittaustuloksista (resistanssimittarilla).

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎