Announcement

Collapse
No announcement yet.

M5 turbo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Boiga
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 1773
    • Ylöjärvi

    #31
    Käsitinkö oikein että vaikka rekisteriotteessa lukee "vähäpäästöinen" mutta vuosimalli on -89 niin turbotus ei ole ongelma? Katin kuoret kun jättää niin päästöt ei tarvitse olla tuossa vähäpäästöisen rajoissa? eikös -91 oo se vuosimalli jonka jälkeen tuosta ollaan tarkkoja?
    Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

    Comment

    • herja
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 1649

      #32
      Käsitit väärin. Jos paperissa lukee vähäpäästöinen niin se on vähäpäästöinen vaikka olisi vuodelta miekka ja kilpi.
      Retard Member

      Comment

      • Kiree äMMä
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 309
        • Jyväskylä

        #33
        Hieman aiheesta ohi, mutta on mielenkiintoista että ainakin olen nähnyt Suomessa myynnissä ei-vähäpäästöisiä E34 M5:ia...Mitenkähän nuo sitten eroavat vähäpäästöisistä, jollaisina suurin osa E34 M5:sta Suomen kilvissä on? Periaatteessahan ja käytännössäkin nuo taitaa olla kaikki kattivehkeitä, ja vaikka katillisuus ei automaattisesti vähäpäästöisyyttä tarkoitakaan, niin minun mielestä kaikki kyseisen malliset autot ovat päästöjen osalta samalla viivalla...Vai onko noita muka ilman kattia lähtenyt tehtaalta? Ainakaan RealOEM ei tarjoa "katinkorvausputkia" noihin...

        Comment

        • Kiree äMMä
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2005
          • 309
          • Jyväskylä

          #34
          Ei kun onpas sittenkin saanut ilman kattia...

          Comment

          • tuffisetä
            Bimmer Rookie
            • Apr 2005
            • 53

            #35
            itsekin suunnittelemassa saman kaltaista projektia samalla koneella kuin topicin aloittaja, tosin ilman kuita taivailta,
            ajatuksena mennä matalilla paineilla mahd vakiosisuksilla. sitten muutamia kysymyksiä tietäjille..

            a: mihin perustuu tieto ettei prosentteja moottorinvaihdosta tai tässä tapauksessa siis turbon lisäämisestä jo vaihdettuun moottoriin oteta uudestaan?..katsastussetä väitti toista..

            b. millaisia paineita tuolle s38b36-koneelle voisi tarjota turvallisesti ajatellen em suhtkoht vakiosisuksilla olevaa moottoria jonka tarkoituksena olisi kestää isältä pojalle ,minkälaisia teholukemia olisi saatavissa tarjoamillanne paineilla näillä spekseillä?

            c: lasketaanko tehopainosuhde omamassasta vai kokonaismassasta? jos omamassasta, esim tuollaiseen e34seen (siis m-tekniikkaiseeen, minulla 1670kg) saatavissa kokonaiset 6,5kw turbon lisäämisellä? , meneeköhän läpi katsastusmieheen noin "tehokkaan" turbon lisääminen?

            Comment

            • kalle7876
              Bimmer Fanatic
              • May 2005
              • 493

              #36
              Originally posted by tuffisetä View Post
              a: mihin perustuu tieto ettei prosentteja moottorinvaihdosta tai tässä tapauksessa siis turbon lisäämisestä jo vaihdettuun moottoriin oteta uudestaan?..katsastussetä väitti toista..

              b. millaisia paineita tuolle s38b36-koneelle voisi tarjota turvallisesti ajatellen em suhtkoht vakiosisuksilla olevaa moottoria jonka tarkoituksena olisi kestää isältä pojalle ,minkälaisia teholukemia olisi saatavissa tarjoamillanne paineilla näillä spekseillä?
              a: osasta menee kerran prosentit vaan.
              turbon lisääminen meinaa moottorin vaihtoa, ainakin laissa niin luki joskus

              b: kai se nyt 0.5bar kestää
              www.kkdmotorsport.com
              www.pirkanmaanturbo.fi

              Comment

              • muuris
                BTCF Member
                • Aug 2002
                • 3501
                • Jyväskylä

                #37
                Originally posted by tuffisetä View Post
                a: mihin perustuu tieto ettei prosentteja moottorinvaihdosta tai tässä tapauksessa siis turbon lisäämisestä jo vaihdettuun moottoriin oteta uudestaan?..katsastussetä väitti toista..

                b. millaisia paineita tuolle s38b36-koneelle voisi tarjota turvallisesti ajatellen em suhtkoht vakiosisuksilla olevaa moottoria jonka tarkoituksena olisi kestää isältä pojalle ,minkälaisia teholukemia olisi saatavissa tarjoamillanne paineilla näillä spekseillä?
                a: Vaihda konttoria. Prosentteja lähtee, jos autossa uutena ollut osa vaihdetaan. Jos se on jo kerran (tai 10 kertaa) vaihdettu, ei se ole enää alkup. verotuksessa ollut osa --> ei mene lisää prosentteja. Turbon lisäämisestä ei tule prosentteja, ellei osia tarvitse vaihtaa. Turbon lisäys rinnastetaan moottorin vaihtoon vain katsastuksen laajuutta ajatellen.

                b: Kokeilemalla selviää. Kyseessä korkeapuristeinen kone, joten kovia paineita ei sinne uskalla laittaa tavan bensalla. Itse en menisi yli 0,5bar. Käy ensin dynossa ja varmista, että alkup. hepat on tallella. Tarvittaessa sitten kunnostusta niiden saamiseksi takaisin, samalla kannattaisi tarkistaa esim kk-laakerien kunto ym. Sitten pitäisi päästä jo 0,4bar ahdistuksella heittämällä yli 400hp..
                E30 325iX '86
                Instagram

                Comment

                • kalle7876
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2005
                  • 493

                  #38
                  Originally posted by BMW:M:5 View Post
                  eli mulla ei siis ole katsastuksen suhteen mitn ongelmia... helppo homma!! suuret kiitokset kaikille avusta+tiedoista!!!
                  oottakaas sit ku auton rakennus alkaa ni hui kauhistus et on taas asiaa...
                  mut se on sen ajan murhe sitten...
                  mut prkl et noitten katsastustätien kans tuntuu välil olevan vähän kaikilla hermot koetuksella...eläköön katsastus!!!!
                  valmistuko tämä ikinä
                  www.kkdmotorsport.com
                  www.pirkanmaanturbo.fi

                  Comment

                  • NokiLeka
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 2341
                    • Eurajoki

                    #39
                    Originally posted by kalle7876 View Post
                    valmistuko tämä ikinä
                    Topicin alouituksesta kohta kaksi vuotta ja sälli viimeksi vieraillut foorumilla reilu vuosi sitten, joten epäilen että ei..
                    "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                    Comment

                    • jannmann
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 5856
                      • Joccis City

                      #40
                      Originally posted by NokiLeka View Post
                      Topicin alouituksesta kohta kaksi vuotta ja sälli viimeksi vieraillut foorumilla reilu vuosi sitten, joten epäilen että ei..
                      Nää on just niitä turhia "mä laitan turbon" juttuja joita foorumi on puolillaan.
                      Mistään tietämättömät kaverit haaveilaa tekevänsä jotain 100e budjetilla.
                      Kun taalojen tarve projektiin on laskettu, on automerkkikin jo vaihtunut 5 kertaan.
                      Sama kaveri varmaan tekee "projektia" nyt mese/opel/yms. yms. muulla foorumilla. Samat puheet ja samat haaveet.
                      Aprilia RSV4

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎