Käsitinkö oikein että vaikka rekisteriotteessa lukee "vähäpäästöinen" mutta vuosimalli on -89 niin turbotus ei ole ongelma? Katin kuoret kun jättää niin päästöt ei tarvitse olla tuossa vähäpäästöisen rajoissa? eikös -91 oo se vuosimalli jonka jälkeen tuosta ollaan tarkkoja?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M5 turbo
Collapse
X
-
Hieman aiheesta ohi, mutta on mielenkiintoista että ainakin olen nähnyt Suomessa myynnissä ei-vähäpäästöisiä E34 M5:ia...Mitenkähän nuo sitten eroavat vähäpäästöisistä, jollaisina suurin osa E34 M5:sta Suomen kilvissä on? Periaatteessahan ja käytännössäkin nuo taitaa olla kaikki kattivehkeitä, ja vaikka katillisuus ei automaattisesti vähäpäästöisyyttä tarkoitakaan, niin minun mielestä kaikki kyseisen malliset autot ovat päästöjen osalta samalla viivalla...Vai onko noita muka ilman kattia lähtenyt tehtaalta? Ainakaan RealOEM ei tarjoa "katinkorvausputkia" noihin...
Comment
-
-
itsekin suunnittelemassa saman kaltaista projektia samalla koneella kuin topicin aloittaja, tosin ilman kuita taivailta,
ajatuksena mennä matalilla paineilla mahd vakiosisuksilla. sitten muutamia kysymyksiä tietäjille..
a: mihin perustuu tieto ettei prosentteja moottorinvaihdosta tai tässä tapauksessa siis turbon lisäämisestä jo vaihdettuun moottoriin oteta uudestaan?..katsastussetä väitti toista..
b. millaisia paineita tuolle s38b36-koneelle voisi tarjota turvallisesti ajatellen em suhtkoht vakiosisuksilla olevaa moottoria jonka tarkoituksena olisi kestää isältä pojalle ,minkälaisia teholukemia olisi saatavissa tarjoamillanne paineilla näillä spekseillä?
c: lasketaanko tehopainosuhde omamassasta vai kokonaismassasta? jos omamassasta, esim tuollaiseen e34seen (siis m-tekniikkaiseeen, minulla 1670kg) saatavissa kokonaiset 6,5kw turbon lisäämisellä? , meneeköhän läpi katsastusmieheen noin "tehokkaan" turbon lisääminen?
Comment
-
-
Originally posted by tuffisetä View Posta: mihin perustuu tieto ettei prosentteja moottorinvaihdosta tai tässä tapauksessa siis turbon lisäämisestä jo vaihdettuun moottoriin oteta uudestaan?..katsastussetä väitti toista..
b. millaisia paineita tuolle s38b36-koneelle voisi tarjota turvallisesti ajatellen em suhtkoht vakiosisuksilla olevaa moottoria jonka tarkoituksena olisi kestää isältä pojalle ,minkälaisia teholukemia olisi saatavissa tarjoamillanne paineilla näillä spekseillä?
turbon lisääminen meinaa moottorin vaihtoa, ainakin laissa niin luki joskus
b: kai se nyt 0.5bar kestää
Comment
-
-
Originally posted by tuffisetä View Posta: mihin perustuu tieto ettei prosentteja moottorinvaihdosta tai tässä tapauksessa siis turbon lisäämisestä jo vaihdettuun moottoriin oteta uudestaan?..katsastussetä väitti toista..
b. millaisia paineita tuolle s38b36-koneelle voisi tarjota turvallisesti ajatellen em suhtkoht vakiosisuksilla olevaa moottoria jonka tarkoituksena olisi kestää isältä pojalle ,minkälaisia teholukemia olisi saatavissa tarjoamillanne paineilla näillä spekseillä?
b: Kokeilemalla selviää. Kyseessä korkeapuristeinen kone, joten kovia paineita ei sinne uskalla laittaa tavan bensalla. Itse en menisi yli 0,5bar. Käy ensin dynossa ja varmista, että alkup. hepat on tallella. Tarvittaessa sitten kunnostusta niiden saamiseksi takaisin, samalla kannattaisi tarkistaa esim kk-laakerien kunto ym. Sitten pitäisi päästä jo 0,4bar ahdistuksella heittämällä yli 400hp..
Comment
-
-
Originally posted by BMW:M:5 View Posteli mulla ei siis ole katsastuksen suhteen mitn ongelmia... helppo homma!! suuret kiitokset kaikille avusta+tiedoista!!!
oottakaas sit ku auton rakennus alkaa ni hui kauhistus et on taas asiaa...
mut se on sen ajan murhe sitten...
mut prkl et noitten katsastustätien kans tuntuu välil olevan vähän kaikilla hermot koetuksella...eläköön katsastus!!!!
Comment
-
-
Originally posted by NokiLeka View PostTopicin alouituksesta kohta kaksi vuotta ja sälli viimeksi vieraillut foorumilla reilu vuosi sitten, joten epäilen että ei..
Mistään tietämättömät kaverit haaveilaa tekevänsä jotain 100e budjetilla.
Kun taalojen tarve projektiin on laskettu, on automerkkikin jo vaihtunut 5 kertaan.
Sama kaveri varmaan tekee "projektia" nyt mese/opel/yms. yms. muulla foorumilla. Samat puheet ja samat haaveet.Aprilia RSV4
Comment
-
Comment