Vaan voisko olla nois bensaletkuissa jotain asennusvirhettä, esim lytyssä, uusi pumppu väärä tjsp. Tankki lytyssä(ilmanotto tukossa)?
Mut se bensanpaine kertois kyllä aika paljon :think
Vaan voisko olla nois bensaletkuissa jotain asennusvirhettä, esim lytyssä, uusi pumppu väärä tjsp. Tankki lytyssä(ilmanotto tukossa)?
Mut se bensanpaine kertois kyllä aika paljon :think
Mitä oon tota alustaa laitellu ja vilkassu niitä linjoja niin asialliset näyttäs olevan ( ja auton entinen omistaja siis töissä korjaamolla joten tuskin todennäköistä). Tää on vaan jääny ylimääräseks ja sen takii ei oo ollu innostust laitella, joten myytiin halvalla pois
Pitää kysellä mittasko bensapaineet sillon, jos ei niin sit ei ku mittailee...
Mikähän on kun 318iS kierrokset aina moottorijarrutuksen jälkeen tippuu alle 500 ja sitten palaa normaaliksi ?, tyhjäkäyntis on muutenkin pientä pätkimistä.
Aiemmin oli ongelmia päästä katsastukses päästöistä läpi kun HC-pitoisuus oli melkein 400 ja läpi mentiin vain kun paikallises huoltoasemas kirjoitettiin lappu mihinä päästöt oli vielä hyvät . Mutta kun mies siinä mittaili ja kokeili painaa houhotin putken tukoon niin hc-pitoisuus alko laskemaan :think. Kokeilin sitten etsiä imuvuotoja starttipilotin kans eikä mitään löytyny. Tyhjäkäynninsäätömoottori on hetki sitten ostettu ja juuri vaihdoin lambdan eikä mitään auttanu...
mulla on täysin sama vika. auto on vaan 318i. kun moottorijarruttaa ja painaa kytkintä sisään niin kierrokset laskee sinne 500rpm ja pomppii sit uudelleen ylös. Ja sit ihmeyttää kun moottorijarrutus loppuu jo siinä 1750rpm kohalla. välillä saattaa moottorijarruttaa tyhjäkäynnille saakka mut hyvin harvoin. auto savuttaa myös aivan hirveesti kylmänä kuumana ei niin hirveesti mut aika paljon kuitenkin. ehdotuksia mistä pitäis alkaa ettiä vikaa?
Täysin samaa "vikaa" oli vanhassa 316:ssa, vikaa yritin selvittää mutta turhauduin kun kaikki oli tutkittu ja luovutin.. :P Ei se varmaan helppo oo kyllä löytää.. :P
Mitä oon tota alustaa laitellu ja vilkassu niitä linjoja niin asialliset näyttäs olevan ( ja auton entinen omistaja siis töissä korjaamolla joten tuskin todennäköistä). Tää on vaan jääny ylimääräseks ja sen takii ei oo ollu innostust laitella, joten myytiin halvalla pois
Pitää kysellä mittasko bensapaineet sillon, jos ei niin sit ei ku mittailee...
Joo eli bensapaineet ok, jotai 3,5 näytteli muistaakseni. Ohjainboksi vaihdettu (ps. lastu oli tossa toisessa ja voin suositella sitäkin, oli huomattavasti pirteempi alarekisterissä ) mutta vika ei poistunut...
Avasin venakopan ja kattelin mitä sielt löytyy niin nokka ei ollut kulunut urille tms isompaa, muuta siinä nyt ei silmämääräsesti oikeen mielestäni nähnyt. Lievää röpöä tuntu ja näky kielekkeiden kohilla mutta se ei tällästä vaikutusta voi kai saada aikaan. En tiiä vaivautuisko viel täs vaihees irrottelee ja puristelee/herkistelee nostajii ja tollasta.
Päästöt mittasin tossa töissä: muuten ok, mut HC siellä aluks 600 ja lopulta 700-800 tietämissä, eli huonosti palaa...voiko venttiikoneiston vika ton tehä vai onko sytkäs? seokset ei siis oo onkelma ilmeisesti koska yskii putkeen...ongelmat pahenee siis kun kierrokset on siellä 4000+ ja ei jaksa isommilla vaihteilla viedä kovin korkeelle, joten kai se nokka pitää irrottaa??
Sitten vielä se nokanajotus kohilleen. Avot niin jo alkaa toimia
Jäännöspaineet oli kans ok. Nokanajotus, meinaatko et jako heittäs vai mitä??
Herkistelin hydrauliset säätimet ja vähän väheni naputus ja konekin piristy hieman. Vika ei kuitenkaan helpottanut... :(
Kierrokset kun nostaa melkeen täysiin ja polkasee uudelleen kaasua niin röpää, muuten ottaa nätisti kierrosta. Koko kierrosalueella köhää kokoajan putkeen lievemmin (ei haittaa ajoa ollenkaan, eikä huomaa kun vaan paikallaan kierrättäessä)
Mitenkäs toi edellisessä postauksessa mainittu nokan ajotus?! Onko m40 jotain säätöä nokkapyörään liittyen muuta kun et jako on kohillaan???
Alkaa vaan tässä pikkuhiljaa olla keinot lopussa joten luultavasti nyt koitan leimata ton tollasenaan kohta ja sit käydä purkaa kannen irti ja vaihan jonkun hyväkuntosen toisen tilalle...
Mitenkäs toi edellisessä postauksessa mainittu nokan ajotus?! Onko m40 jotain säätöä nokkapyörään liittyen muuta kun et jako on kohillaan???
Alkaa vaan tässä pikkuhiljaa olla keinot lopussa joten luultavasti nyt koitan leimata ton tollasenaan kohta ja sit käydä purkaa kannen irti ja vaihan jonkun hyväkuntosen toisen tilalle...
mulla oli samalaisia ongelmia omassa autossa.vaihdoin kaikki kuluvat osat.eikä auttanut.3*boksit vaihdoin ei auttanut.2*ilmamäärämittarit kokeilin ei auttanut.sitten säädin ilmamäämittarin seos ruuvia 2-3 kierrosta vastapäivään päin niin ongelmat loppu.kävin äskettäin kats.auton arvot olivat hyvät.
oon säädelly joka suuntaan ja mittailly pössyjä ja muuta, mut kun kyse ei oo nyt seoksista vaa siitä et köhii putkeen ja oikee ääritilanteessa välillä imuunkin...
kiitos kuitenkin ehdotuksesta.
EDELLEEN siis kaipaisin tietoa tosta ajotus hommasta mikä on pari postausta ylempänä.
mulla köhi kans putkeen.ja välillä imusarjaan.autto kun ruuvasin noita seoksia.ootko kokeillu ilmamäärä mittarin mustan kiekon naksautusta pari hammasta myötäpäivään ja sitten ruuvannu seoksia??
Comment