Announcement

Collapse
No announcement yet.

318i, m40 käyntihäiriö

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mika68
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2004
    • 1965
    • ......

Originally posted by JuhaT View Post
    mulla köhi kans putkeen.ja välillä imusarjaan.autto kun ruuvasin noita seoksia.ootko kokeillu ilmamäärä mittarin mustan kiekon naksautusta pari hammasta myötäpäivään ja sitten ruuvannu seoksia??
    Sen kiekon siirto hampaalla tai parilla vaikuttaa ainoastaan tyhjäkäyntiseokseen.
    Hienosäätö tehdään siitä ruuvista, mutta ei perstuntumalla vaan seosmittarit autossa kiinni. Kumpikaan säätötoimenpide ei vaikuta seokseen kovilla kierroksilla.

Mulla säädettiin Laakkosella viime viikolla seokset kohdalleen. Joko taidolla tai tuurilla olin itse säätänyt sen mustan kiekon oikealle hampaalle:think
    Sitä ruuvia saa käsitellä, kuin kipeää sukupuolielintä On nimittäin todella herkkä muuttamaan arvoja.

Comment

• MPM
      Bimmer Rookie
      • Nov 2007
      • 91

nimenomaan näin.

ja olen siis säädellyt yms. nyt puhutaan jostain muusta viasta. käytännössä jäljellä siis sytkä (epätodennäköinen koska ei kovin montaa osaa enää jälellä mitä ei ole kokeiltu) ja venttiilien toiminta (todennäköisempi).

seokset ei sentään aiheuta sellasta röpäämistä ja pauketta mitä toi tekee kun jengat on lähellä tappia.
      Kesänissanisti / talvibemaristi

Comment

• JuhaT
        BTCF Member
        • Aug 2002
        • 15
        • Lohtaja

kyllä seokset aiheutta röpötystä korkeilla kierroksilla jos menne liian laihalle..itellä autto kun tein noin kun kerroin??eihä lopu virta kesken korkeilla kierroksilla??ootko kokellu toista puolaa??
        F31 320 xd lci 2018 jne..
        E92 335ia 500hp++
        e30....

Ex F48 x1 -16. F11 525xd m-sport -13. E91 320d M-Sport-06. E53 3.0D-02.E91 330da-07.E46 323 ci.ja......monta muuta bmw autoa.

Comment

• MPM
          Bimmer Rookie
          • Nov 2007
          • 91

Originally posted by JuhaT View Post
          kyllä seokset aiheutta röpötystä korkeilla kierroksilla jos menne liian laihalle..itellä autto kun tein noin kun kerroin??eihä lopu virta kesken korkeilla kierroksilla??ootko kokellu toista puolaa??
          ai laihalle mennessä röpää? mun logiikalla toisinpäin :think laihalla kuvittelisin hyytyvän ja ns. "booavan", varma en todellakaan ole...

jos luet alusta asti niin siellä mainitaan että puola on vaihettu

priimakuntonen käytetty ei naputtava kansi on nyt tulossa jo koska muuta en enää keksi. saa nähä miten käypi

Comment

• MPM
            Bimmer Rookie
            • Nov 2007
            • 91

Ongelma ratkaistu vaihtamalla autoa.

Meneepähän taas yks m40 purkuun kun nyt sitten kaverille siirtyy...

Comment

• reddewil
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 3015
              • West Coast

Originally posted by MPM View Post
              Ongelma ratkaistu vaihtamalla autoa.

Meneepähän taas yks m40 purkuun kun nyt sitten kaverille siirtyy...
              paaliin se ois kannattanu laittaa =)

Se nokan ajotus menee niin että vauhtipyörä jumiin ja nokkaan laitetaan sellanen työkälu jolla se lukitaan. Ylähihnapyörä on siinä vaiheess löysällä ja kiritään kun ala- ja yläkerta on kohillaan. Yläpyörässä on lähes kolmen hampaan säätövara.
              ...

Comment

• MPM
                Bimmer Rookie
                • Nov 2007
                • 91

Originally posted by reddewil View Post
                paaliin se ois kannattanu laittaa =)

Se nokan ajotus menee niin että vauhtipyörä jumiin ja nokkaan laitetaan sellanen työkälu jolla se lukitaan. Ylähihnapyörä on siinä vaiheess löysällä ja kiritään kun ala- ja yläkerta on kohillaan. Yläpyörässä on lähes kolmen hampaan säätövara.
                Nääh sain kato hyvät vaihtohyvitykset

Comment

• Zassi-
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2005
                  • 160
                  • Savonlinna

Lainaampa tätä topicia ettei turhaan tarvi uutta saman aiheen juttua aloittaa.

Eli ongelma on että tänään ajoin normaalisti autolla kotiin, sammutin auton ja olin lähdössä kauppaan. Kun käynnistin auton niin se kävi vaivalloisesti tyhjäkäynnillä, hyvä että käynnissä pysyi. No annoin sitten vähän kaasua niin sammui samantien. Kokeilin uudestaan niin pysyi enään käynnissä noin kymmenen sekuntia kunnes sammui, vaikka ei antanut kaasua. No odottelin hetken ja yritin uudestaan niin ei käynnisty enään ollenkaan.

Eli mikä vois olla vika? Oon näitä saman aiheen juttuja lueskellu ja koitellu jo melkein kaikkea mutta mikään ei auta. Ja kone on M40B18.

Kiitos jo etukäteen...
                  nykyinen: Passat 1.9 TDI
                  entinen: e30 318i

Comment

• mika68
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2004
                    • 1965
                    • ......

Originally posted by Zassi- View Post

Eli ongelma on että tänään ajoin normaalisti autolla kotiin, sammutin auton ja olin lähdössä kauppaan. Kun käynnistin auton niin se kävi vaivalloisesti tyhjäkäynnillä, hyvä että käynnissä pysyi. No annoin sitten vähän kaasua niin sammui samantien. Kokeilin uudestaan niin pysyi enään käynnissä noin kymmenen sekuntia kunnes sammui, vaikka ei antanut kaasua. No odottelin hetken ja yritin uudestaan niin ei käynnisty enään ollenkaan.

Eli mikä vois olla vika? Oon näitä saman aiheen juttuja lueskellu ja koitellu jo melkein kaikkea mutta mikään ei auta. Ja kone on M40B18.

Kiitos jo etukäteen...
                    Oletko tarkastanut tyhjäkäyntimoottorin

Comment

• Zassi-
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2005
                      • 160
                      • Savonlinna

Sitä en muuten ole vielä tarkastanut. Onko siinä joku tietty jippo miten sen voi testata toimiiko se?

Comment

• MPM
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2007
                        • 91

Kiitos jo etukäteen...
                        Oisko perinteisestä bensapumpun sökähtämisestä kiinni? :think

Voitko vähän listaa noita "melkeen kaikkia" asioita kun niitä on niin hirveen paljon m40-koneessa Niin tietäis sitten lisää heitellä vinkkiä jos pystyy... Ettei siis tule taas noita perusjuttuja listailtua...

Laitan nyt tähän varmuuden vuoksi nämä:

- Tulpilta katot tuleeko kipinää
                        - Selvität bensansaannin
                        - Ilmanputsari ja imuvuodot kunnoss?
                        jos ei noilla selviä niin sitten noi anturien toiminnat ja liittimet on hyvä tarkistaa (kampiakselin asento, induktioanturi, kaasuläpän asentotunnistin yms)

Comment

• MPM
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2007
                          • 91

Sitä en muuten ole vielä tarkastanut. Onko siinä joku tietty jippo miten sen voi testata toimiiko se?
                          Otat siitä sen liittimen irti, käynnin pitäs nousta selvästi. Ja kiinni kun laittaa samantien takaisin niin menee käynti ihan sekasin. Ja sitten katot ettei se vuoda liitoksista.

Comment

• mika68
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2004
                            • 1965
                            • ......

Mikäli se toimii tapahtuu seuraavaa:
                            Auton käydessä tyhjäkäynnillä vedät liittimen irti tyhjäkäyntimoottorista. Kylmä moottori sammuu ja lämmin moottori nostaa kierroksia.

Comment

• Zassi-
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2005
                              • 160
                              • Savonlinna

Originally posted by MPM View Post
                              Otat siitä sen liittimen irti, käynnin pitäs nousta selvästi. Ja kiinni kun laittaa samantien takaisin niin menee käynti ihan sekasin. Ja sitten katot ettei se vuoda liitoksista.
                              Mites sit kun kone ei käynnisty ollenkaan?

Olen kattonu tulpat ja että tulee kipinää, virranjakajan että onko kosteutta tai kansi halki, ilmansaannin olen tarkastanut että kaikki putket on ehjät. Eli noi perusjutut oon kattonu.

Mites tuon bensansaannin saa tarkistettua helpoiten? Sen verta kädetön vielä olen näissä hommissa.

Comment

• MPM
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2007
                                • 91

Kyl sen käyntiin pitäis lähteä riippumatta tyhjäkäyntimoottorista jos ei vaan vuoda sieltä pahasti.

Ja siitä bensajutusta en paremmin tiiä kun että letku irti ja starttia ja tuleeko soppaa, se ei takaa paineita kyllä bensanpaineethan ne sitä varten pitäs mittarilla mitata...

Sit ilmamäärämittarin vois tarkistaa, että se antaa infoa. Tietysti kun totaalisesti ökähti niin moottorinohjaus yms voi olla, mutta niitä ei vissiin kauheesti ole tavattu :think

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎