Announcement

Collapse
No announcement yet.

Perä hajalla, ehdotuksia jatkotoimenpiteistä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Boiga
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 1773
    • Ylöjärvi

    Perä hajalla, ehdotuksia jatkotoimenpiteistä?

    Moro

    Kuinkas tällaisen tilanteen kanssa kannattaisi jatkaa, eli pihalla makaa 525i M90 joka ilman perää. Rikkinäinen perä on irrallaan ja vieressä on ilmeisesti 320 e30 korimallisesta peräisin oleva perä.

    Ulkonäöltään aivan erilainen tuo toinen mutta saako tosta e30 perästä kuinkaan esim sisuskaluja tms tuohon rikkinäiseen? Onko mahdoton operaatio? Kuvia tai kertomusta vai etsiä suosiolla suoraan TYP188 perä joka olisi bolt-on?

    Ilmeisesti M20 moottorilla varustettu 518 tai 520 perä käy tuohon myös, mutta onko välitys kuinka epämiellyttävä tällöin?

    Ei vaan meinaa olla oikein tarjolla järki hintaan ja tuohon vanhaan autoon ei viitsisi 500eur perää sijoittaa..

    PS: mikä ihme tuossa on kun nyt muutamilta kysynyt perää niin heittäneet romutavaran mukaan kun ei ole kelvannut ja silti niin vähän tarjolla?

    PPS: Jonkin verran hakua yrittänyt käyttää tarkempaa vastausta löytämättä, joko kädetön tai sitten jotain muuta
    Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎
  • wig-ger
    Bimmer Rookie
    • Feb 2007
    • 53

    #2
    Originally posted by Boiga View Post
    Moro

    Kuinkas tällaisen tilanteen kanssa kannattaisi jatkaa, eli pihalla makaa 525i M90 joka ilman perää. Rikkinäinen perä on irrallaan ja vieressä on ilmeisesti 320 e30 korimallisesta peräisin oleva perä.

    Ulkonäöltään aivan erilainen tuo toinen mutta saako tosta e30 perästä kuinkaan esim sisuskaluja tms tuohon rikkinäiseen? Onko mahdoton operaatio? Kuvia tai kertomusta vai etsiä suosiolla suoraan TYP188 perä joka olisi bolt-on?

    Ilmeisesti M20 moottorilla varustettu 518 tai 520 perä käy tuohon myös, mutta onko välitys kuinka epämiellyttävä tällöin?

    Ei vaan meinaa olla oikein tarjolla järki hintaan ja tuohon vanhaan autoon ei viitsisi 500eur perää sijoittaa..

    PS: mikä ihme tuossa on kun nyt muutamilta kysynyt perää niin heittäneet romutavaran mukaan kun ei ole kelvannut ja silti niin vähän tarjolla?

    PPS: Jonkin verran hakua yrittänyt käyttää tarkempaa vastausta löytämättä, joko kädetön tai sitten jotain muuta
    520 (m20b20) vehkeessä on tiuhin perä tietääkseni.. 4.45 välityksellä . tulis aika tiuha, varmastikkin liian tiuha tohon sun värkkiin.. ja ne tuntuu olevan aika kiven alla.. ite oon kans koittanu vilkuilla nimenomaan tota 4.45 välityksillä olevaa ku tuntus olevan oma vaihto kunnossa.. noita 525:sen periä kannattaa kysellä tai yleensäkkin noita 188 joka on kaiketi se ns. pikkuperä ni esim. tuolta oili jaloselta jollet täältä tai muilta foorumeilta löydä.. se oili jalonen on kyllä aika kallis mut niihin saa hiukan takuuta mukaan jos sattuu a1 osasta löytymään.. kaiketi noita eri kuorilla olevia 188 periä tai niiden sususkaluja voi kaiketi vaihella toisiin kuoriin.. joku viisaampi kertokoon miten se tapahtuu.. saattaa hyvinkin olla sen e 30:n perän romut sopii sun kuoriin:think
    Last edited by wig-ger; 21-11-2007, 10:10.
    e34 -88

    Comment

    • 525TurboIC
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2005
      • 663
      • Pomarkku

      #3
      Miten sulla on se perä hajalla? Mulla olis ylimääräisenä yks E34:sen lukoton perä 3.73välityksillä mistä on toinen niistä pienistä hammaspyöristä hajalla.

      Comment

      • Ter0
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2003
        • 297
        • Tampere

        #4
        Mullaki ois nippu rikkinäisiä periä tarjolla. Välitykset 3.7-4.1 jotain.. Ei kait nuita viitti kukaan kaupata.

        "korjautin" yhden hitsaamalla tasauspyörästön käytännössä umpeen.
        "hyvä" tuli.
        Last edited by Ter0; 21-11-2007, 11:02.
        ______________________________
        BP-2010 burnismestari \o/
        ______________________________
        -Ter0
        [email protected]
        TT-Speed Oy

        Comment

        • Guest's Avatar

          #5
          Oili Jalonen pyytää käytetystä 90-luvun auton perästä 750-400e. Musta se on aika paljon liikaa. Tietty jos ei muualta saa, mut niinq haloo. Itse tarttisin 3.23 välityksen tai koko berberin.

          Comment

          • Boiga
            BTCF Member
            • Jul 2007
            • 1773
            • Ylöjärvi

            #6
            Originally posted by 525TurboIC View Post
            Miten sulla on se perä hajalla? Mulla olis ylimääräisenä yks E34:sen lukoton perä 3.73välityksillä mistä on toinen niistä pienistä hammaspyöristä hajalla.
            Vielä ei oo hajua mitä sieltä on menny, tuos ku käsin pyöritin ni ainaki vetarien pääs näky et pyöris... mut pitäs avata, onkohan tuo kuinka avaruustekniikkaa, eli onko tuo kuinka selvää pässin lihaa ku avaa?

            Toimiikohan kemppilukollisena kuinka kauan tollanen?
            Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10043
              • KVLA

              #7
              Originally posted by Boiga View Post
              Toimiikohan kemppilukollisena kuinka kauan tollanen?
              Todennäköisesti ensimmäiseen sähkötolppaan asti.Tulee nimittäin aika "hyvä" ajettava.

              Comment

              • Eepo
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 5388
                • Tampere

                #8
                otat kaljapullon käteen niin hommat alkaa luistamaan kuin itsestään!


                ja pystyy tuolla kemppilukollaki ajaa, ite ajoin yhen talven!
                muistaa vaan ettei kovasta vauhista laita pienempää ja tee moottorijarrutusta!
                mut muuten ihan ok!

                kesällä taas vittumainen ku jäkittää vastaan tiukoissa kurveissa
                -Harley Davidson Sportster - 89-
                -Harley Davidson softail -89-
                -Suzuki PV50 -86-

                Comment

                • kuukankorpi
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2004
                  • 634

                  #9
                  Unohda vaan ihan suosiolla se kemppiperä.Jo oman ja muiden terveyden takia.En väitä etteikö sen kanssa jotenkin pärjäis mutta jos auto on käyttis niin rupee ahistaan koko ajan keskittyä siihen perään ja sen käyttäytymiseen.

                  Comment

                  • 325E
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 1227
                    • LAHTI

                    #10
                    Mikä on välityksesi....

                    Originally posted by Boiga View Post
                    Moro

                    Kuinkas tällaisen tilanteen kanssa kannattaisi jatkaa, eli pihalla makaa 525i M90 joka ilman perää. Rikkinäinen perä on irrallaan ja vieressä on ilmeisesti 320 e30 korimallisesta peräisin oleva perä.

                    Ulkonäöltään aivan erilainen tuo toinen mutta saako tosta e30 perästä kuinkaan esim sisuskaluja tms tuohon rikkinäiseen? Onko mahdoton operaatio? Kuvia tai kertomusta vai etsiä suosiolla suoraan TYP188 perä joka olisi bolt-on?

                    Ilmeisesti M20 moottorilla varustettu 518 tai 520 perä käy tuohon myös, mutta onko välitys kuinka epämiellyttävä tällöin?

                    Ei vaan meinaa olla oikein tarjolla järki hintaan ja tuohon vanhaan autoon ei viitsisi 500eur perää sijoittaa..

                    PS: mikä ihme tuossa on kun nyt muutamilta kysynyt perää niin heittäneet romutavaran mukaan kun ei ole kelvannut ja silti niin vähän tarjolla?

                    PPS: Jonkin verran hakua yrittänyt käyttää tarkempaa vastausta löytämättä, joko kädetön tai sitten jotain muuta

                    Mikä on hajonneen perän välitys...

                    325E

                    Comment

                    • Boiga
                      BTCF Member
                      • Jul 2007
                      • 1773
                      • Ylöjärvi

                      #11
                      ehkä 3.73 mutta olen ostanut auton rikkinäisenä eikä oikein tarkkaa tietoa sitte... Pikkurattaat oli sisältä palasina, eli uudet rattaat tai koko perä pitäisi siis löytää sitten.. ei tuosta kempillistä taida saada
                      Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

                      Comment

                      • Boiga
                        BTCF Member
                        • Jul 2007
                        • 1773
                        • Ylöjärvi

                        #12
                        Tuossa on myös TYP168 perä jostain kolmesatkusta, mutta sillä ei ilmeisesti tee hevon v***ua??

                        Lähteekö se tasauspyörästön keskellä oleva pieni tappi jossa ne pikkuhammasrattaat on kiinni, niin ihan naputtamalla pois vai onko jotain lukitusta? Että jos ettii vaan sisukalut tms ja vaihtaa ne jos ei koko hemmetin perää mistään tunnu löytyvän.
                        pyydetään niin hulluja summia ja kun tarkoitus olisi vain saada ajoon tuo kakkosauton virkaa pyörimään..
                        Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

                        Comment

                        • Tonton
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 9101
                          • Raisio

                          #13
                          jossain täällä foorumilla on sellainen postaus jossa lukee että noi rattaat pitää asetella vahan kanssa oikeelle kohdalleen ettei tule kulumisia ja kiinni leikkaamisia.
                          en tie missä se on enkä muista kenen postaama se oli. enkä edes sitä että pitääkö paikkansa.
                          veikkaisin että liittyi lukkoperän kiristämiseen
                          mut jos on taitoo ja vehkeet ni onnee
                          sigpic
                          M-B Vito -22
                          Transit Custom -18
                          Yamaha vx ho cruiser -22
                          Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                          [email protected]

                          Comment

                          • Ter0
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2003
                            • 297
                            • Tampere

                            #14
                            Originally posted by Heguli 31 View Post
                            Todennäköisesti ensimmäiseen sähkötolppaan asti.Tulee nimittäin aika "hyvä" ajettava.
                            Juu, yhdyn mielipiteeseen "hyvä" ajettava. Tahtoo takanakit vähä sipsuttaa käännettäessä.
                            ______________________________
                            BP-2010 burnismestari \o/
                            ______________________________
                            -Ter0
                            [email protected]
                            TT-Speed Oy

                            Comment

                            • 325E
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2006
                              • 1227
                              • LAHTI

                              #15
                              Siis tarkennusta

                              Originally posted by Boiga View Post
                              ehkä 3.73 mutta olen ostanut auton rikkinäisenä eikä oikein tarkkaa tietoa sitte... Pikkurattaat oli sisältä palasina, eli uudet rattaat tai koko perä pitäisi siis löytää sitten.. ei tuosta kempillistä taida saada
                              Kysyn vielä kun en päässyt kärryille kokonaan...eli sinulla on E34 ja onko siinä millainen se perän kiinnitys...E30 mallinen vai kehtomallinen...

                              325E

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎