Niin ja voihan ne muovit riisua pois sieltä koneen päältä sillon kun toimii ja sitten vähän heilutella niitä johto. Jos kone alkaan käymään huonosti kun niitä heiluttelee niin varmaan on jossain huono kontakti.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vinkki 330d ja 530d omistajille
Collapse
X
-
Eräs on vielä railipaine anturin johtojen murtuminen, itellä näin. etenkin imusarjaa irrottaessa menee kyseinen johto helposti poikki..-Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
-Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
-Voimaa.com Ohjelmoinnit
-Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
-Ilmastointi huolto alkaen 69€
Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
GMC Topkick C6500 rollback -95
Ford F-350 4X4 Wrecker -97
E46 330xiA -02
Chrysler neon -99
Comment
-
-
Antaako suuttimien johtosarjan vika aina vikakoodin? Itselläni 530d:ssä välillä tyhjäkäynti ongelmaa mikä tulee aivan yhtäkkiä, ilmenee tyhjäkäynnin humpaamisena mikä tänäänkin sammutti auton pari kertaa ja vika poistuukin yhtäkkiä aina eikä ongelmaa tule välttämättä moneen päivään vaikka käyttö olisikin vastaavanlaista kuin aiemmin. Vian ollessa aktiivinen tuntuu nytkytystä myös 1500-2000rpm ajossa selvästi, sen yli kun menee vaikeampi havaita. Vikakoodit luettu useaankin kertaan eikä mitään oikeastaan löytynyt, kaikki paineetkin oli livedatassa ihan ok. Eka kerralla vikamuistissa oli ilmoitus jostain anturista/venttiilistä muistaakseni syöttöpumpun perässä mutta se vika ei ole kertaakaan uusiutunut vaikka vikaa olisikin ollut. Ja ei ole siis rail-anturi joka on imusarjassa.
Vittumainen vika vaikkei niin häiritsevä olekkaan kun kyseessä on manuaaliaskinen auto -> saa helposti käyntiin vaihteellakin
G30 530e Msport
-------------------------------------------------
F30 330e Msport
E60 525d Msport LCI
E39 530d Touring
Ex E46 320i coupé
Ex AC Schnitzer S5 3.0d
Ex ALPINA B6
Ex E34 525i Touring
Ex E36 328i Coupe
Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
Never Drive Faster Than
Your GuardianAngel Can Fly
Comment
-
-
Originally posted by makkenakke View PostMistä ootte löytäny pelkkiä liittimiä? :think
Comment
-
-
Valtaosa nykyautojen vioista johtuu uskomattoman paskoista johdoista jotka aiheuttavat sitten erinäköisiä vikatilanteita ja tielle jättöjä.
Autoteollisuus ryhtyi säästämään materiaaleissa, johtojahan on autossa ties kuinka monta kilometriä, joten nipistämällä johdoista materiaalia saa helposti säästöjä aikaan. Myös laatu heikentyi rajusti 90-luvulla.
Comment
-
-
Originally posted by TROCK View PostMulla aivan sama vika toissa kesänä silloisessa 530d:ssä! Ja vielä kakkospytyn johdin! Tuossa 2-pytyssä on kyllä jotain, kun se tuntuu oireilevan juttujen mukaan aina ensimmäisenä.
Joka tapauksessa tein aivan samoin. Muovihärpäkkeet pois ja kun johtimesta vähän painoi, käynti palautui. Johtimet tuntuivat melko kankeilta ja niitä pystyi helposti painamaan eri asentoon ja tuolla mentiin hyvin viikko kunnes uusi sarja saapui. En tiedä oliko vika liittimessä vai johtimessa, mutta itse epäilin tuolloin johdinta.
Tyhjäkäynnin lievä tärinä ratissa hävisi tällä kertaa MAF:in vaihdolla, olihan sillä vanhalla jo reilut 200tkm takana - hyvin oli ilmaa jaksanut imeä.
Edit: loppujen lopuksi moottorin oikea tukikumi oli sylkenyt sisuksensa pihalle --> rauhoittui tukikumien vaihdolla.
Comment
-
-
On se hienoa, että täältä foorumilta löytyy tällaisia hyviä vinkkejä vianetsintään
Tosiaan itselläkin auto alkoi "rynkyttämään" ja veto oli poissa. Sitten heiluttelin noita suuttimien johtoja, joista yksi aiheutti selkeää muutosta käyntiin. Ongelma poistui, ainakin toistaiseksi, liittimen pinnejä putsailemalla ja vääntelemällä.
Saattaa kuitenkin olla, että vika palaa vielä uudelleen, joten saiko noita "irtoliittimiä" jostain?
Ja onko Alpinan ja normi 530D:n liittimet samat, vaikka suuttimet ymmärtääkseni erilaiset muutoin?BMW-Alpina D10 -02
BMW-Alpina B3 e36 cabrio -93
Comment
-
-
Jos osalle löytyy Alpina-osanumero, käytetään Alpinan osaa. Muutoin käytetään vastaavan BMW:n osaa, samalta ajalta eli valmistuskk/vuosi.
Alpinan D10 eli E39 530d pohjautuvaan pirssiin ei löyty suuttimien johtosarjaa sivulta 8: KLIK. Siispä käytetään vastaavaa, esimerkkinä 07/2002 E39 530d automaattilaatikolla, vas. ohjaus: KLIK. Osanumero siis 12512249419. Hinta GP:llä 74,51€: KLIK.
Jos suuttimien johtosarja kiukuttelee yhdenkin suuttimen osalta, syytä vaihtaa koko johtosarja suosiolla.
Comment
-
-
Originally posted by MNi View PostJos osalle löytyy Alpina-osanumero, käytetään Alpinan osaa. Muutoin käytetään vastaavan BMW:n osaa, samalta ajalta eli valmistuskk/vuosi.
Alpinan D10 eli E39 530d pohjautuvaan pirssiin ei löyty suuttimien johtosarjaa sivulta 8: KLIK. Siispä käytetään vastaavaa, esimerkkinä 07/2002 E39 530d automaattilaatikolla, vas. ohjaus: KLIK. Osanumero siis 12512249419. Hinta GP:llä 74,51€: KLIK.
Jos suuttimien johtosarja kiukuttelee yhdenkin suuttimen osalta, syytä vaihtaa koko johtosarja suosiolla.BMW-Alpina D10 -02
BMW-Alpina B3 e36 cabrio -93
Comment
-
Comment