Auto on e34 525 -91 ja koneena M50B25. Eilen noin neljän seisontapäivän jälkeen pistin käyntiin niin huomasin että kone käy vain viidellä. Tänään tutkin asiaa niin 1 pytty on pimeänä. Otin siis puolan johdon irti eikä käynti muuttunut. Vaihdoin puolia keskenään mutta vika pysyi 1. pytyssä. Eli vika ei ole puolassa. Tulppa oli kuiva vaikka juuri käytin autoa. Voisko silloin suutin olla tukossa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50 käy viidellä
Collapse
X
-
kipinä...?
Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i
-
-
-
Kokeile niin että nostat puolaa käydessä ja kuuluuko napsutus, näkee tuleeko kipinä, jos tulee niin käytä auto lämpimäksi ja sitten häviääkö käyntihäiriö. Eihän se tulppa pakosti kastu vaikka kävisikin viidellä esim jos venttiili vuotaa niin silloin käy kylmänä viidellä ja tulppa ei lämpiä eikä kastu. Jos käy lämpimänä kaikilla, hiukka huonosti (vapisee) niin venttiili vuotaa... Kokeile suutinta sormella käydessä että raksuttaako se tuntuu ihan selvästi sormellakin jos ei tunnu niin kuuntele kepillä eli paina kepin toinen pää suutinta vasten ja toinen korvaan. Tälleen kuuntele myös viereinen että voit verrata onko samanlainen ääni.Last edited by |parsakaali|; 01-01-2008, 20:31.
Comment
-
-
Originally posted by marko.m View PostAuto on e34 525 -91 ja koneena M50B25. Eilen noin neljän seisontapäivän jälkeen pistin käyntiin niin huomasin että kone käy vain viidellä. Tänään tutkin asiaa niin 1 pytty on pimeänä. Otin siis puolan johdon irti eikä käynti muuttunut. Vaihdoin puolia keskenään mutta vika pysyi 1. pytyssä. Eli vika ei ole puolassa. Tulppa oli kuiva vaikka juuri käytin autoa. Voisko silloin suutin olla tukossa?Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!
Comment
-
-
Originally posted by Alfredson View PostIhan vaan ohimennen BTW kysäsen että miten selvästi 6 pyttysessä huomaa kun yksi pytty on pois pelistä? Voiko se jäädä huomaamatta jos ajaa vain rauhaksiin vai onko se tyyliin "ei voi olla huomaamatta"?
Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i
Comment
-
-
Alkuperäiseen kysymykseen vastaten. Vaikka puolien vaihto ei vaikuttanut niin kannattaa tarkistaa ettei tulppien koloissa ole öljyä tai vettä. Jos siellä lilluu vähänkin vettä niin ei toimi. Nimimerkki vettä kahdessa tulpan kolossa puolan juureen asti.
Kannattaa myös tarkistaa puolien kumihattujen liitokset. Jos sinne on päässyt kertymään kosteutta. Sikälimikäli jos käytössä on skooppi sekä elektroniikasta ymmärtävä kaveri, näkee skoopilla ECUn liittimestä kätevästi lähteekö puolalle sytytyspulssia ja syttyykö seos yms. Myös suuttimet voi mitata samalla tavalla. Sekä hieman asiaa sivuten, kuinka tasaiseen toimiva M50 pitäisi käydä (ilman vanosta)? Ite hakenut omasta jo pitkään vikaa, en tiedä onko vika vai ominaisuus. Varsinkin lämpimänä tuntuu täristävän, tärisee perseessä selvästi. Jenkkien pojat sanoo että alkupään M50:set ei käyneet uutenakaan kovin tasasesti, totta vai tarua?Last edited by Supa; 01-01-2008, 23:48.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by |parsakaali| View PostKokeile niin että nostat puolaa käydessä ja kuuluuko napsutus, näkee tuleeko kipinä, jos tulee niin käytä auto lämpimäksi ja sitten häviääkö käyntihäiriö. Eihän se tulppa pakosti kastu vaikka kävisikin viidellä esim jos venttiili vuotaa niin silloin käy kylmänä viidellä ja tulppa ei lämpiä eikä kastu. Jos käy lämpimänä kaikilla, hiukka huonosti (vapisee) niin venttiili vuotaa... Kokeile suutinta sormella käydessä että raksuttaako se tuntuu ihan selvästi sormellakin jos ei tunnu niin kuuntele kepillä eli paina kepin toinen pää suutinta vasten ja toinen korvaan. Tälleen kuuntele myös viereinen että voit verrata onko samanlainen ääni.Huomenna laitan takas kasaan ja sitten voi ainakin tarkistaa suuttimien toiminta. Pitää samalla tarkistaa tulppa. Voihan sekin olla pimeänä. En hoksannut puolia testatessa vaihtaa tulppien paikkoja.
316i e46 -04.
Ex. 525i e34 -91
Comment
-
-
Originally posted by kole View PostMulla ei motronic antanut yhdelle suuttimelle ohjausta>suutin kiinni ja ei bensaa.
Mulla mahtaa olla suutin pimeänä koska siitä ei kuulunut naputusta, muista kuului aivan selvästi. Voiko esim tavallisella virtakynällä kokeilla meneekö suuttimelle virtaa vai miten sen voi selvittää?316i e46 -04.
Ex. 525i e34 -91
Comment
-
-
Yleismittarilla näkee pääpiirteittäin meneekö suuttimelle ollenkaan pulssia. Toki siihen voi pienen lampun laittaa rinnalle. Mutta oli mittaustapa mikä tahansa kannattaa huomioida että motronic katkoo suuttimien maita, ei jännitettä. Joten mittarin toinen kärki pitää mennä paikkaan mistä tulee +12v jännite.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
Comment