Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50 käy viidellä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • marko.m
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2007
    • 333
    • Keminmaa

    M50 käy viidellä

    Auto on e34 525 -91 ja koneena M50B25. Eilen noin neljän seisontapäivän jälkeen pistin käyntiin niin huomasin että kone käy vain viidellä. Tänään tutkin asiaa niin 1 pytty on pimeänä. Otin siis puolan johdon irti eikä käynti muuttunut. Vaihdoin puolia keskenään mutta vika pysyi 1. pytyssä. Eli vika ei ole puolassa. Tulppa oli kuiva vaikka juuri käytin autoa. Voisko silloin suutin olla tukossa?
    316i e46 -04.
    Ex. 525i e34 -91
  • Haukkis
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 1366
    • Valkeala

    #2
    kipinä...?

    Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

    Comment

    • penari
      BTCF Member
      • Nov 2004
      • 598
      • Vihanti

      #3
      Originally posted by Haukkis View Post
      kipinä...?
      silloinhan tulpassa olis ainetta?
      F01 730d semivoll
      e30 325 turbo m-tech2

      Comment

      • Bouma
        Bimmer Enthusiast
        • May 2007
        • 3108
        • Tampere

        #4
        Tulpat tuli ekana mieleen??
        Last edited by Bouma; 01-01-2008, 16:19.
        MB CLS-12 350CGI AMG

        MYSTINEN.FI

        Comment

        • jumbo
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 6603
          • Lappeenranta

          #5
          puolalle menevässä johdossa häikkää, jos ei mitään ylim. ääniä pidä että mekaaninen vika olisi..
          M550d

          Comment

          • |parsakaali|
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2005
            • 997

            #6
            Kokeile niin että nostat puolaa käydessä ja kuuluuko napsutus, näkee tuleeko kipinä, jos tulee niin käytä auto lämpimäksi ja sitten häviääkö käyntihäiriö. Eihän se tulppa pakosti kastu vaikka kävisikin viidellä esim jos venttiili vuotaa niin silloin käy kylmänä viidellä ja tulppa ei lämpiä eikä kastu. Jos käy lämpimänä kaikilla, hiukka huonosti (vapisee) niin venttiili vuotaa... Kokeile suutinta sormella käydessä että raksuttaako se tuntuu ihan selvästi sormellakin jos ei tunnu niin kuuntele kepillä eli paina kepin toinen pää suutinta vasten ja toinen korvaan. Tälleen kuuntele myös viereinen että voit verrata onko samanlainen ääni.
            Last edited by |parsakaali|; 01-01-2008, 20:31.

            Comment

            • armageddon
              Bimmer Fanatic
              • May 2007
              • 443
              • Kokkola

              #7
              pakko kertoo ihan tähän välii ku mul kävi nii ku olin joululoma reissulta tos perjantaina palaamassa nii alkoi 1 ja 2 pytty m50b25 pät pät pätkii ja kummasti vaan auttoi ku sit sodankylässä vaihdoin nesteen pihassa tulpat (kaikki tietenkin)
              ei ne tehot vaan se kuski...

              Comment

              • Alfredson
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2007
                • 463
                • Uusimaa

                #8
                Originally posted by marko.m View Post
                Auto on e34 525 -91 ja koneena M50B25. Eilen noin neljän seisontapäivän jälkeen pistin käyntiin niin huomasin että kone käy vain viidellä. Tänään tutkin asiaa niin 1 pytty on pimeänä. Otin siis puolan johdon irti eikä käynti muuttunut. Vaihdoin puolia keskenään mutta vika pysyi 1. pytyssä. Eli vika ei ole puolassa. Tulppa oli kuiva vaikka juuri käytin autoa. Voisko silloin suutin olla tukossa?
                Ihan vaan ohimennen BTW kysäsen että miten selvästi 6 pyttysessä huomaa kun yksi pytty on pois pelistä? Voiko se jäädä huomaamatta jos ajaa vain rauhaksiin vai onko se tyyliin "ei voi olla huomaamatta"?
                Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

                Comment

                • Haukkis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 1366
                  • Valkeala

                  #9
                  Originally posted by Alfredson View Post
                  Ihan vaan ohimennen BTW kysäsen että miten selvästi 6 pyttysessä huomaa kun yksi pytty on pois pelistä? Voiko se jäädä huomaamatta jos ajaa vain rauhaksiin vai onko se tyyliin "ei voi olla huomaamatta"?
                  Ei sitä ajaessa huomaa, heti kun kuuntelee konetta niin sitte huomaa. Kone ikäänkuin täristää nostaessa kierroksia.

                  Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

                  Comment

                  • armageddon
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2007
                    • 443
                    • Kokkola

                    #10
                    kyl sen huomaa tai ainaki het huomasin ku itel ekameni ja 50km lisää meni toinen minneköhän olisin päässy et ois kolmas menny
                    ei ne tehot vaan se kuski...

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      #11
                      Alkuperäiseen kysymykseen vastaten. Vaikka puolien vaihto ei vaikuttanut niin kannattaa tarkistaa ettei tulppien koloissa ole öljyä tai vettä. Jos siellä lilluu vähänkin vettä niin ei toimi. Nimimerkki vettä kahdessa tulpan kolossa puolan juureen asti.

                      Kannattaa myös tarkistaa puolien kumihattujen liitokset. Jos sinne on päässyt kertymään kosteutta. Sikälimikäli jos käytössä on skooppi sekä elektroniikasta ymmärtävä kaveri, näkee skoopilla ECUn liittimestä kätevästi lähteekö puolalle sytytyspulssia ja syttyykö seos yms. Myös suuttimet voi mitata samalla tavalla. Sekä hieman asiaa sivuten, kuinka tasaiseen toimiva M50 pitäisi käydä (ilman vanosta)? Ite hakenut omasta jo pitkään vikaa, en tiedä onko vika vai ominaisuus. Varsinkin lämpimänä tuntuu täristävän, tärisee perseessä selvästi. Jenkkien pojat sanoo että alkupään M50:set ei käyneet uutenakaan kovin tasasesti, totta vai tarua?
                      Last edited by Supa; 01-01-2008, 23:48.
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • marko.m
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2007
                        • 333
                        • Keminmaa

                        #12
                        Originally posted by |parsakaali| View Post
                        Kokeile niin että nostat puolaa käydessä ja kuuluuko napsutus, näkee tuleeko kipinä, jos tulee niin käytä auto lämpimäksi ja sitten häviääkö käyntihäiriö. Eihän se tulppa pakosti kastu vaikka kävisikin viidellä esim jos venttiili vuotaa niin silloin käy kylmänä viidellä ja tulppa ei lämpiä eikä kastu. Jos käy lämpimänä kaikilla, hiukka huonosti (vapisee) niin venttiili vuotaa... Kokeile suutinta sormella käydessä että raksuttaako se tuntuu ihan selvästi sormellakin jos ei tunnu niin kuuntele kepillä eli paina kepin toinen pää suutinta vasten ja toinen korvaan. Tälleen kuuntele myös viereinen että voit verrata onko samanlainen ääni.
                        Pitää kokeilla sen suuttimen toiminta ainakin. Käy viidellä lämpimänäkin. Olen nyt ottanut suuttimet pois mutta eipä niille pysty mitään tekemään muuta kuin päältä putsaamaan. oli tarkoitus katsoa ette ole tukossa. Huomenna laitan takas kasaan ja sitten voi ainakin tarkistaa suuttimien toiminta. Pitää samalla tarkistaa tulppa. Voihan sekin olla pimeänä. En hoksannut puolia testatessa vaihtaa tulppien paikkoja.
                        316i e46 -04.
                        Ex. 525i e34 -91

                        Comment

                        • kole
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2002
                          • 506
                          • Joensuu

                          #13
                          Mulla ei motronic antanut yhdelle suuttimelle ohjausta>suutin kiinni ja ei bensaa.

                          Comment

                          • marko.m
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2007
                            • 333
                            • Keminmaa

                            #14
                            Originally posted by kole View Post
                            Mulla ei motronic antanut yhdelle suuttimelle ohjausta>suutin kiinni ja ei bensaa.
                            Miten vika korjattiin?

                            Mulla mahtaa olla suutin pimeänä koska siitä ei kuulunut naputusta, muista kuului aivan selvästi. Voiko esim tavallisella virtakynällä kokeilla meneekö suuttimelle virtaa vai miten sen voi selvittää?
                            316i e46 -04.
                            Ex. 525i e34 -91

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              #15
                              Yleismittarilla näkee pääpiirteittäin meneekö suuttimelle ollenkaan pulssia. Toki siihen voi pienen lampun laittaa rinnalle. Mutta oli mittaustapa mikä tahansa kannattaa huomioida että motronic katkoo suuttimien maita, ei jännitettä. Joten mittarin toinen kärki pitää mennä paikkaan mistä tulee +12v jännite.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎