Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mystinen vika m20b25

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Circ
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 634
    • H e l s i n k i

    Mystinen vika m20b25

    Elikkä kaikki alkoi siitä kun multa hajos noin 1.5kk sitten kampuran asentotunnistin. Kävin ostamassa laakkoselta uuden tunnistimen ja kaikki pelas jälleen hyvin. Nyt kuitenkin muutaman kerran käyny silleen että ajossa kun kiihdyttäny auto sammunut täysin.. olen pysähtynyt ja auto lähteny taas normaalisti käyntiin. Vika ei ilmaannu kokoaikaa vaan satunnaisesti.. saattaa toimia viikon normaalisti ja sen jälkeen taas tekee saman. Mistähän tällästä kannattais lähtee ettii? Voiko olla esim. ilmamäärämittari? Ei siinä muuta ku rupee välillä vituttamaan esimeksiks jos sammuu johki stadin ruuhkaa
    Audi B8.5 TDI Quattro

    E81 120d m-sport Lci
  • Jasu
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 2110
    • Tampere / Isojoki

    #2
    Vika tuskin on ilmamäärämittarissa. Kato maadoitukset, akun liittimet, pumpun- motronicin rele ja niiden liitokset.
    Btw. onko sulla tunnistin edessä vai laatikossa?
    Volvo S80 V8
    Mercedes C250d
    M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

    Comment

    • Circ
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2005
      • 634
      • H e l s i n k i

      #3
      Originally posted by Jasu View Post
      Vika tuskin on ilmamäärämittarissa. Kato maadoitukset, akun liittimet, pumpun- motronicin rele ja niiden liitokset.
      Btw. onko sulla tunnistin edessä vai laatikossa?


      Facelift.. tunnistin edessä.
      Audi B8.5 TDI Quattro

      E81 120d m-sport Lci

      Comment

      • Jasu
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2002
        • 2110
        • Tampere / Isojoki

        #4
        Originally posted by Circ View Post
        Facelift.. tunnistin edessä.
        Ok. Mutta noilla edellä olevilla kannattaa alottaa. Tarkista kunnolla myös se anturin jalka ja anturin liitos.
        Volvo S80 V8
        Mercedes C250d
        M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

        Comment

        • timppa30
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2006
          • 261
          • Jaala

          #5
          mulla meni joskus vanhasta poliisi-mondeosta myös se kampiakselin asentotunnistin kiihdyttäessä. johtui laakeriviasta, eli välystä pääsi tulemaan yli 4000rpm kiekoilla niin paljon että tunnistin oli päätä lyhyempi.
          sulla tuskin samaa vikaa, kun auto vielä käynnistyy moisen jälkeen, itsellä auttoi asiaan vain se anturin vaihto..
          Diesel on köyhien polttoaine

          Kesäleluna -06 hayabusa

          Comment

          • timpa
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2006
            • 257
            • Akaa

            #6
            Kannattaa tarkistaa myös toi ilmaväli.Siis anturin ja trikkeripyörän
            speed limits are for pussies

            Comment

            • Circ
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 634
              • H e l s i n k i

              #7
              Voiko olla että laakkonen on toimittanut "viallisen" osan. Noi kampuran tunnistimet ilmeisesti menee aika helposti paskaks? Ja ton ilmeisesti pitäs mennä jotakin kiskoa pitkin siellä.. mulla ei sellasta kiskoa ole mutta mielestäni laitoin sen kyllä ihan järkevästi menemään..
              Audi B8.5 TDI Quattro

              E81 120d m-sport Lci

              Comment

              • Circ
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2005
                • 634
                • H e l s i n k i

                #8
                Originally posted by timpa View Post
                Kannattaa tarkistaa myös toi ilmaväli.Siis anturin ja trikkeripyörän
                Paljonko tää väli pitäis sitten olla?
                Audi B8.5 TDI Quattro

                E81 120d m-sport Lci

                Comment

                • Jasu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2002
                  • 2110
                  • Tampere / Isojoki

                  #9
                  Originally posted by Circ View Post
                  Paljonko tää väli pitäis sitten olla?
                  Sanoisin että 0,5-1mm. Mutta tarkista että jalka on tukeva.
                  Volvo S80 V8
                  Mercedes C250d
                  M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                  Comment

                  • Jasu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2002
                    • 2110
                    • Tampere / Isojoki

                    #10
                    Ja nyt en ihan ymmärtänyt, kiskoa pitkin? Ja onhan se mahdollista että kyseinen anturi ei toimi. Onko se anturi 2- vai 3-napainen?
                    Volvo S80 V8
                    Mercedes C250d
                    M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                    Comment

                    • Rocla
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2002
                      • 7692
                      • Kajaani

                      #11
                      Ehdotan tätä aina, vaikkei oireet ihan täsmääkkään, kampiakselin asentotunnistimen johto ei ole suojansa takana jakopään kohdalla ja osuu flektin pyöriessä veisipumpun rattaaseen?
                      Olli.

                      Comment

                      • Circ
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2005
                        • 634
                        • H e l s i n k i

                        #12
                        Originally posted by Rocla View Post
                        Ehdotan tätä aina, vaikkei oireet ihan täsmääkkään, kampiakselin asentotunnistimen johto ei ole suojansa takana jakopään kohdalla ja osuu flektin pyöriessä veisipumpun rattaaseen?

                        Ei ole osunut johto mihinkään, mutta kuitenkin vedin sen johdon uudestaan vielä paremmasta paikasta ja laitoin "läpiveto" kaapelin kampurajohdon ympärille ja hyvin toimii ihmetyttää vaa et miksköhän se teki tota? : )
                        Noh.. pää asia että sai taas auton normaalisti skulaamaan.. kiitoksia vaa niille ketkä edes jollain tavalla on jaksanu kirjottaan tähänki paska topicciin
                        Audi B8.5 TDI Quattro

                        E81 120d m-sport Lci

                        Comment

                        • Circ
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2005
                          • 634
                          • H e l s i n k i

                          #13
                          Elikä eilen teki jälleen kerran saman paskan uudestaan. Liikennevaloista lähtiessä keskellä mutkaa sammutti koneen. Jonki aikaa yritin starttailla muttei lähteny.. n. 10min tämän paskan jälkeen yritin uudestaan starttaa ja lähti taas normaalisti? ideat loppuu..
                          Audi B8.5 TDI Quattro

                          E81 120d m-sport Lci

                          Comment

                          • Red_Fusion
                            Newbiemmer
                            • Mar 2006
                            • 16

                            #14
                            oletkos tarkstanut bensapumpun toiminnan ?

                            Comment

                            • Circ
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2005
                              • 634
                              • H e l s i n k i

                              #15
                              Bensapumppu toimii.. soppaa tulee normaalisti.
                              Audi B8.5 TDI Quattro

                              E81 120d m-sport Lci

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎