Announcement

Collapse
No announcement yet.

Viskoflektin poisto M52/M52TU/M54?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jochen
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 1229
    • Valkeakoski & Trondheim

    #46
    Originally posted by jannmann View Post
    Ja jos saan kysyä piruilematta, mitä merkitystä tuolla kilolla tai parilla muka on?
    Menee kyllä tämä koko visko juttu minulta hivene yli, kun en ymmärrä miksi toimiva ja luotettava ratkaisu pitäisi poistaa käytöstä.
    Pistänpä aluksi ihan piruilematta linkin josta uskon vielä olevan sinulle hyötyä elämän varrella:



    Originally posted by jannmann View Post
    Varsinkin kun useimmiten on kyse 1500-1700kg autoista joissa tehopainosuhde on niin pieni, että saatava "lisäteho tai painonsäästö" kumoutuu jo sillä onko tankki täynnä vai ei.
    Älä? Uskoisin että jokainen vähänkään laskutaitoinen kyllä pystyy helposti selvittämään minkäsuuruisesta muutoksesta on kyse...

    No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
    Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
    Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
    Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
    Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
    Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

    Comment

    • JTMD
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2006
      • 834
      • Helsinki

      #47
      Originally posted by Masinol View Post
      Onko niitä autoja aina pakko pilata väkisin räpeltämällä...

      Jos olisin ostamassa autoa joka olisi muuten kaikin puoli ok kuntoinen, mutta jotain tällaistä säätöä olisi tehty niin varmasti vaikuttaisi ostopäätökseen.
      Tämä ei mielestäni ole väkisin räpeltämistä. Uskon että muutos on toimiva ja autostaan huolta pitävälle tämä ei tuota minkäänlaisia ongelmia. Lisäksi muutos ei Todellakaan ole suuri!

      Tämä on yksi tapa pitää huolta autosta.

      Viskon huojunta lähellä syylaria mitä minulla tapahtui on se syy jonka takia tämän teen. Lisäksi asennan tunnistimen jolla huomaan sähköflektin mahdollisen rikkoutumisen. Jos tuo visko tosta keulalta päättää nappasta syylarin ja oheistuotetta paskaksi, niin pidän tätä muutosta luotettavuuden lisäämisenä.
      -10 e93 325i
      -04 e46 320i
      -92 e31 850i 6speed
      -92 e30 325 cab
      -93 e36 M3
      -91 e36 325

      Comment

      • shawela
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2005
        • 366
        • Oulu

        #48
        JOO. TOIMIVAN VISKON POISTAMINEN ON ERITTÄIN HYVÄ IDEA. JOS JOKU SATTUMOISIN POISTAA M50B25 KONEEN VISKON NIIN VIESTIÄ MULLE NIIN VOIN OSTAA SEN. (mulla ei nimittäin visko toimi ja tehoja sen vuoksi liikaa)

        Laittakaa privaa kun haluatte viskoistanne eroon, tänne tarvittais parikin toimivaa.

        Comment

        • JTMD
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2006
          • 834
          • Helsinki

          #49
          Täällä olis yks risa ämmän visko... saat verkon painoksi
          -10 e93 325i
          -04 e46 320i
          -92 e31 850i 6speed
          -92 e30 325 cab
          -93 e36 M3
          -91 e36 325

          Comment

          • Jochen
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2002
            • 1229
            • Valkeakoski & Trondheim

            #50
            Lauantaina ajelin +20 kelissä ahvenistolla ilman sähköistä tai visko tuuletinta eli luotin täysin siihen että ajoviima jäähdyttää tarpeeksi ja niinhän se tekikin. Radalla ei lämmöt nousseet missään vaiheessa yli normaalin vaikka poljin menemään niin kovaa kuin kykenin.

            Varikolle ilman jäähdyttelykierrosta ajaessa lämmöt nousi karvan normaalista mutta pari minuuttia ympäri varikkoa hissukseen körötellen ne taas laski normaaliin.

            Jonkin Spalin kevyen kisaflektin voisi ehkä hommata kuumia päiviä varten.

            No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
            Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
            Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
            Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
            Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
            Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              #51
              Millainen anturi sopii suoraan alkupäisen 104asteisen tilalle? Eli tuolle sähköflektille siis, e39.

              Comment

              • Masahi
                Bimmer Rookie
                • Mar 2008
                • 46
                • Siilinjärvi

                #52
                Originally posted by Gonzalez View Post
                Ainakin englannin päässä ( esim. www.e36coupe.com ja hakusanaksi "fan delete") tätä viskon poistoa on harrastettu jo kauaun kun porukalla on viskot/vesipumput hajoillut ja rikkonut syyläreitä. Mikäli autossa on ilmastointilaite ja tämän vuoksi myös sähköflekti kennojen edessä kaava on erittäin yksinkertainen:

                -Poistetaan viskotuuletin vesipumpun päästä, mutta jätetään syylärin edessä/siipien ympärillä kulkeva muovi paikalleen (ohjaa ilmeisesti ilman optimaalisemmin koneelle kuin poistamalla muovikin)
                -Vaihdetaan alhaisemmilla asteilla oleva termostaatti (esim.80/82 tms.)
                -Vaihdetaan ilmastoinninkennon edessä olevan sähköflektin kytkin matalempiasteiseen (sijaitsee siinä syylärin kennon päädyssä kierteisiin ruuvattuna), kytkimen asteet tulee olla 80/88 ja kyseinen kytkin löytyy muistaakseni M40/M42-koneista, osanumerokin on mulla jossain jemmassa...
                -Pullo jäähdytysnesteen ominaisuuksien parannusainetta koneeseen (porukka oli laitellut jotain rata-autoissa käytettävää "water-wetteriä", varmasti vastaavia löytyy myös Suomesta), tiedä sitten onko tällä niin suurta merkitystä...

                Tämä on siis kaava jolla englannin pojat poistaa viskoflektit ainakin m50/m52 koneista sekä e36-korin ämmäläisistä. Mikäli tämä toimii täysin kesähelteessä englannin liikenneruuhkissa, en ymmärrä miksei sama toimisi myös Suomen olosuhteissa.


                Itse ajattelin tehdä ko.modin ensi kesäksi mikäli sama pirssi vielä alta löytyy, testasin jo vähän samalla kun vesipumpun vaihdoin ja kierrosherkkyyttä tulee ainakin huomattavasti lisää.
                Itse tein omaan e34 525i:n keulalle tuollaisen. Viskokytkin oli rikki ja päästi koneen lämmöt nousemaan punarajalle. Uusi olisi maksanut lähelle 100€ mutta rakentelin B-Vectran sähkötuulettimesta uuden flektin keulalle BMW:n oman puhaltimen "kehikon" sisälle. Budjetiksi muodostui n.60€ kun puhallin löytyi purkaamolta. Hyvin on viritelmä toiminut. Tuuletinta ohjaa termostaattianturi alavesiletkussa releen välityksellä. Kun koneen lämmöt nousevat n. neulan verran yli puolenvälin niin lähtee puhallin käyntiin..ei ainakaan ylikuumene enää! Omasta kokemuksesta suosittelen ja toimii.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎