M30 teki temput!

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8284
    • Järvikylä (Nakkila)

    #1

    M30 teki temput!

    jo hetken aikaa on jostain vesipumpun lähistöltä kuulunut suht kovaääninen roklotus(epätasasta nakutusta *nak nak nak --- nak---- nak nak -- jne, ei mitään tolkkua. peräkkäin kuuluvien nakutusten tahti muuttuu kierrosten mukaan mutta jokaisella koneen kierroksella nakutus ei kuulu vaan on epäsäännöllistä), vesipumpun laakeri on kuitenki ehjäksi todettu eikä flekti vispaa mitenkään (kun moottorista ottaa tehoa n.1600-*rpm ei kuulu mitään normaalista poikkeavaa, pintakaasulla kuuluu koko kierrosalueen läpi). tänään sitte aamulla menin töihin normaalisti roklotuksen kera ja kun ajoin kotiin (500m ) kävi viidellä ja jonkinmoinen sutkutus+vanha roklotus kuulu konehuoneesta. vielä en oo selvittäny että mikä sylinteri on pimeenä tai oikeestaan mitään muutakaan.
    ekana tulis mieleen jakopää, ylimääräinen tavara venakopassa ja 1 syl. kiertokangen laakerointi äänen aiheuttajaks mutta ei nuo yhden pytyn pois putoamista selitä..

    ehdotuksia?
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.
  • Mystinen
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 1206
    • Kehä3

    #2
    Nappaa venttiilikoppa irti ja kato onko siellä mitään kummaa :think

    Vaparien virittäminen on säälittävää
    350hp/480Nm@0,666bar
    xxxhp/670Nm@1,6bar
    - Mystinen.Fi -
    -ISO maailma välillä pelottaa Connection-

    Comment

    • Jylppy--
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2007
      • 476
      • MME/JKL

      #3
      Keinuvipu poikki????
      e30 318iS"UFE"
      e30 327 TIC "AVO"
      e30 325i "AVO"

      -MME connection-
      -Btcf absolutistit team-

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8284
        • Järvikylä (Nakkila)

        #4
        Originally posted by Jylppy-- View Post
        Keinuvipu poikki????
        kerran on menny keinuvipukin poikki ja sillon piti pahempaa säksätysä ja ravisti enemmän joten epäilen mutta jotain ainakin selviää kun otan venakopan kannen auki kun jossain välissä kerkeen..
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • kuukankorpi
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2004
          • 634

          #5
          Ja otsikkokin on niin perkeleen hyvä!

          Comment

          • JJT
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6694
            • .......

            #6
            Jos vedätettäessä ääni kerran vähenee, nii oliskohan kampilaakeri menossa.
            Myyn:
            M10/20/52 E30-E36 osia

            Comment

            • Flart
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2006
              • 433
              • Pilkanmaa

              #7
              itelläni kuului epämääräisiä naksahduksia koneen etuosasta, vika oli ohjaustehostimen pumpussa.
              Nykyiset.
              Bmw e34 m5 touring -94. Bmw e30 325i 24v touring -93. Bmw e34 525ix 4d sedan -93. Bmw e30 335i -85 (ratapommi projekti).

              Entiset.
              Bmw e30 325i -88. Bmw e34 535i -88. Bmw e30 325i -87. Bmw e30 327i -85. Bmw e30 318i -84. Bmw e21 315 -81. Bmw e12 528i -78. Bmw e28 525i -84.

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8284
                • Järvikylä (Nakkila)

                #8
                lisää..

                vähän avasin konetta ja kuten epäilin keinut ja välykset oli ok oikeastaan ainoa epäilyksiä herättävä juttu löyty ketjun kiristimestä..
                kuvassa numero 27 http://www.realoem.com/bmw/diagrams/c/f/4.png oli kulunut ura kuten kuvasta näkyy.. tuon realoem kuvan perusteella ketjun ei pitäs päästä sitä kuluttamaan mutta http://l88.195.63.174/ketjunkiristimen-mäntä/ kuvissa näkyy huonosti mitä tarkotan toivottavasti joku tajuu.. onko normaalia?
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8284
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  #9
                  alkoikin käymään taas kuudella kun laitoin bensaa tankkiin vedotkin on taas tallessa.. mutta roklotus on tallessa se kylläkin muuttu vähän.. kylmänä roklottaa vähemmän ja lämpösenä käy niinkuin pitääkin ilman sivuääniä wtf?
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • peto2
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 8284
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    #10
                    mietin tuossa että laakeroisin alakerran uusiksi ja vaihtaisin tarvittaessa kankia ja mäntiäsitä vain on nyt pähkäilty että paljoko joutuu purkamaan alustan osia tieltä pois jos tekee alakautta kone paikallaan?
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7035
                      • Uusikaupunki

                      #11
                      Alakautta ei onnistu kun kangenlaakereiden vaihto.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8284
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        #12
                        Originally posted by Cell View Post
                        Alakautta ei onnistu kun kangenlaakereiden vaihto.
                        mikä sen aiheuttaa? eikö männät tule alakautta pois lainkaan?
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7035
                          • Uusikaupunki

                          #13
                          No ei ne oikeen tule ja milläs meinasit ne saada takasin alakautta? Kampuran irrotuskin on vähän paska nakki.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8284
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            #14
                            eikai siinä muuta vittumaista kun naamalle putoava öljy.. en oo koskaan edes nähnyt minkään bmw:n konetta öljypohja irrotettuna joten ei nyt sytytä mikä estäis ko homman, öljypumppu?
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7035
                              • Uusikaupunki

                              #15
                              Vauhtipyörä? Jakoketju? Ja vieläkään et saa niitä mäntiä alakautta paikalleen.
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              Working...
                              X