Announcement

Collapse
No announcement yet.

vähäisellä öljyllä ajo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • algernon
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2006
    • 288
    • Turku, Suami

    #16
    Varmaankin ainoa järkevä vaihtoehto on vaihtaa ehjä pohja paikoilleen ja kokeilla.

    Ja hetken päästä vaihtaa öljyt uudestaan uusiin.

    Äänestähän sen sitten kuulee kuinka suuresta projektista on kyse.
    M
    850i -91 (EG11)
    Z3 2.8 -98 (CH31)

    325 -08 (VE31)

    Comment

    • MPM
      Bimmer Rookie
      • Nov 2007
      • 91

      #17
      Originally posted by algernon View Post
      Varmaankin ainoa järkevä vaihtoehto on vaihtaa ehjä pohja paikoilleen ja kokeilla.

      Ja hetken päästä vaihtaa öljyt uudestaan uusiin.

      Äänestähän sen sitten kuulee kuinka suuresta projektista on kyse.
      Näinhän tässä ollaan kokoajan oltu tekemässä, hermoja koettelevan odotusajan spekulaatiota vaan harrastettiin

      ja se on varma etten mitään alakerran remppaa ala tekemään et jos laakerit on kaput niin tota konetta ei enää kuntoon laiteta... :think
      Kesänissanisti / talvibemaristi

      Comment

      • Herzi
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2007
        • 374
        • JKL

        #18
        M40:hän tuossa oli? Vaihtokone maksaa Mikkelissä n. 700e, tosin se nyt ei vielä ajankohtaista ole, kun alakerta saattaa olla aivan kunnossa.

        Comment

        • MPM
          Bimmer Rookie
          • Nov 2007
          • 91

          #19
          Originally posted by Herzi View Post
          M40:hän tuossa oli? Vaihtokone maksaa Mikkelissä n. 700e, tosin se nyt ei vielä ajankohtaista ole, kun alakerta saattaa olla aivan kunnossa.
          emmä tohon koppaan käy mitää vaihtelee, se on nii paskas kunnos, kone tos just oli se vahva lenkki miks tol on jotain "arvoo"
          Kesänissanisti / talvibemaristi

          Comment

          • Herzi
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2007
            • 374
            • JKL

            #20
            Sitten tietysti eri asia, mutta toivottavasti selviät mahollisimman pienillä vahingoilla

            Comment

            • Make H.
              BTCF Member
              • Jul 2006
              • 1278
              • Kokkola

              #21
              jepjep, ei muuta kun nippuun vaan ja uudet öljyt koneeseen. Kylläpä se tapansa näyttää .

              Comment

              • MPM
                Bimmer Rookie
                • Nov 2007
                • 91

                #22
                No nyt vaihoin öljypohjan ja tuloksena muuten normaali koneen käytös, ainut että venttiilit säkättää niinkuin huonokuntoisemmissa m40:ssä...

                Eikä se siitä ajeltua parantunut. Harmi koska juuri venttiilikoneisto oli tässä koneessa hyvässä kuosissa eikä juuri naputtanut

                Toisaalta kone käy niinkun ennenkin muuten ja kulkee yhtä pirteesti jne. eli selvisin osittain säikähdyksellä. Mites toi venttiilien säkätys nyt sitten jatkossa, entisessä bemussa säkätti vielä lujemmin kun nyt tossa, kannattaako tolle nyt tehä mitään vai ajaa niin pitkään kunnes levähtää syystä tai toisesta
                Kesänissanisti / talvibemaristi

                Comment

                • ||Mane
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2007
                  • 114
                  • Mikkeli

                  #23
                  Originally posted by MPM View Post
                  No nyt vaihoin öljypohjan ja tuloksena muuten normaali koneen käytös, ainut että venttiilit säkättää niinkuin huonokuntoisemmissa m40:ssä...

                  Eikä se siitä ajeltua parantunut. Harmi koska juuri venttiilikoneisto oli tässä koneessa hyvässä kuosissa eikä juuri naputtanut

                  Toisaalta kone käy niinkun ennenkin muuten ja kulkee yhtä pirteesti jne. eli selvisin osittain säikähdyksellä. Mites toi venttiilien säkätys nyt sitten jatkossa, entisessä bemussa säkätti vielä lujemmin kun nyt tossa, kannattaako tolle nyt tehä mitään vai ajaa niin pitkään kunnes levähtää syystä tai toisesta
                  No eukon M40 on säkättäny jo viimeset 7000km, mut muuten toiminu hyvin... ja mittarissa tällä hetkellä vajaa 310000 kilsaa..
                  "Mitä mulla ei oo, sitä ei tarvita"

                  Comment

                  • peto2
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 8262
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    #24
                    ensimmäisenä öljynpaine loppuu nokalta ja nostajilta (tietenkin kun on ylimmäisenä) venakopan kannen käytät irti ja katot onko naarmuilla nokka ja jos on kerenny naarmuuntuun (mitä kyllä vahvasti epäilen) nii voi alkaa epäileen että olis muuallakin vaurioo..
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • MPM
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2007
                      • 91

                      #25
                      Originally posted by ||Mane View Post
                      No eukon M40 on säkättäny jo viimeset 7000km, mut muuten toiminu hyvin... ja mittarissa tällä hetkellä vajaa 310000 kilsaa..
                      Ei mitenkää erikoista tahtoo olla vissii jokatoisessa noin asian laita, mut nyt kiinnostaiski et mitähän tolle tekis kun itellä ei hermot kestä ajaa tommosella pelottaa et jotai napsahtaa kokoajan
                      Kesänissanisti / talvibemaristi

                      Comment

                      • MPM
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2007
                        • 91

                        #26
                        Originally posted by peto2 View Post
                        ensimmäisenä öljynpaine loppuu nokalta ja nostajilta (tietenkin kun on ylimmäisenä) venakopan kannen käytät irti ja katot onko naarmuilla nokka ja jos on kerenny naarmuuntuun (mitä kyllä vahvasti epäilen) nii voi alkaa epäileen että olis muuallakin vaurioo..
                        harmi kun en oo kattonu ennen tota tapahtumaa kopan alle jos vaikka on kulumaa ollu ennenkin...ei oo kauaa ollu toi auto mulla nimittäin :think mut pitäähän se tossa toki availla ja miettiä sitten uudelleen...
                        Kesänissanisti / talvibemaristi

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8262
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          #27
                          Originally posted by MPM View Post
                          harmi kun en oo kattonu ennen tota tapahtumaa kopan alle jos vaikka on kulumaa ollu ennenkin...ei oo kauaa ollu toi auto mulla nimittäin :think mut pitäähän se tossa toki availla ja miettiä sitten uudelleen...
                          jos on tervettä kulumaa niin nokka kuluu pykälälle mutta pinta on sileä ja jos öljyn puutteen takia nii nokat on kuin raspilla höylätty..
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • illu^^
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 1703
                            • Kajaani

                            #28
                            Vetoja vaan normaaliin tapaan öljypohjan vaihdon jälkeen. Sitten kun alkaa säksättämään tai särkyy niin korjaillaan sitten.

                            Comment

                            • Jussi78
                              BTCF Member
                              • Dec 2005
                              • 916
                              • Ruukki

                              #29
                              Ei mitään hätää,kuin porsii niin osta kasiviiskymppi pemari,niin kaikki on hyvin.
                              Käyttis 530d


                              Ex: e21 6kpl - e36 7kpl - e30 5kpl - e28 4kpl - e3 1kpl - e24-3kpl e34-3kpl -1kpl E31 e39-1kpl

                              Comment

                              • MPM
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2007
                                • 91

                                #30
                                laskin huuhteluöljyt tossa ulos ja avasin venakopan. öljyn seassa pari kolme ihan pientä murusta tavaraa, joiden puuttumisen paikansin pariin keinuun. kahesta keinusta oli nimittäin reunoista lähtenyt pienet palat helmasta pois...

                                eli taisin selvitä säikähdyksellä :think nyt vaan ostamaan uutta öljypohjaa (oli kaverilta kokeilun vuoksi lainassa) ja kunnon ölkit sisään (huuhtelussa käytin teboilin moniaste mineraalia ) ja seuraamaan josko säkätyskin vaimenis :think
                                Kesänissanisti / talvibemaristi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎