Carsoftilla livedata-vanos kohdassa lukee LATE. Jokin ilmeisesti on "myöhässä",mutta mikä,miten,missä?
Vanos ongelma
Collapse
X
-
Eiköhän toi nyt ihan normaalia ole. Kristallipallo ei kerro mikä auto on kyseessä, mutta m50 koneessa taitaa olla 2-asentoinen vanos jolloin sen asento on helppo kertoa muodossa late/adv. (tjsp.).Originally posted by jokke28Tiedätkö mikä sen aiheuttaa/miten korjataan/säädetään:think Ei nyt viitsisi kaataa sitä kerosiinia
N62 Money Spender Club
Comment
-
-
toimii ihan kuten pitää, säätää nokka-akselin ajoituksia eikä pienillä/tyhjäkäynti kieroksilla kuulu muuta ollakaan. "sutkutus" tod. näköisesti kuuluu suuttimista . . .Originally posted by jokke28 View PostCarsoftilla livedata-vanos kohdassa lukee LATE. Jokin ilmeisesti on "myöhässä",mutta mikä,miten,missä?
Comment
-
Kuuluuko M52 single vanos koneen kiihdyttäessä lähteä selvästi vetämään 4000 rpm kohdalla? Jotenkin tuntuu että omassa E39:ssä joka on 2.5 litran M52:lla varustettu, tuntuu selkeä tehopiikki noilla kierroksilla. Kakkosella kun kiihdyttää 1500 rpm alkaen niin huomaa kun sutimisen esto alkaa vilkuttaa 4000 rpm jälkeen ja ukki painautuu penkkiin. Eikö Vanoksen pitäisi tasata tuota tehopiikkiä vai onko tehokäyrä vasta tuplavanoksessa huomattavan tasainen?
Toisin sanoen miten voi todeta että vanos varmasti toimii kuten pitääkin?
Comment
-
samalla tavalla toimii myös minun kikotin, 800-3500/4000 rpm = ei aiheuta kummoisia reaktioita ja + 4000 rpm = kiihtyvyys paranee huomattavan paljon.Originally posted by himonussija View PostKuuluuko M52 single vanos koneen kiihdyttäessä lähteä selvästi vetämään 4000 rpm kohdalla? Jotenkin tuntuu että omassa E39:ssä joka on 2.5 litran M52:lla varustettu, tuntuu selkeä tehopiikki noilla kierroksilla. Kakkosella kun kiihdyttää 1500 rpm alkaen niin huomaa kun sutimisen esto alkaa vilkuttaa 4000 rpm jälkeen ja ukki painautuu penkkiin. Eikö Vanoksen pitäisi tasata tuota tehopiikkiä vai onko tehokäyrä vasta tuplavanoksessa huomattavan tasainen?
Toisin sanoen miten voi todeta että vanos varmasti toimii kuten pitääkin?
jopa hieman "repäisee penkkiin" kun alkaa vetää täysillä. single vanoshan on vielä portaallisella säädöllä. säätö toimii muistaakseni :
800- x000 rpm RETARD/TAAKSE, x000-x000 rpm ADVANCE/ETEEN, ja taas tietyiltä kieroksilta rajoittimelle RETARD/TAAKSE.
( joka muistaa paremmin, korjatkoon )
oman autoni tehottomuuteen kyllä löytyi selitys vikakoodien luvulla : 1. "VANOS pääteaste", ja ettei liian halvalla selviäisi 2. "VANOS mekaaninen vika" .
Comment
Comment