Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vanos ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jokke28
    Newbiemmer
    • Jan 2008
    • 12
    • Pori

    Vanos ongelma

    Carsoftilla livedata-vanos kohdassa lukee LATE. Jokin ilmeisesti on "myöhässä",mutta mikä,miten,missä?
    Last edited by jokke28; 06-03-2008, 19:04. Reason: Edit
    Vikakoodinlukua Porin alueella.
  • intfreak
    Bimmer Enthusiast
    • May 2003
    • 2966
    • Uusikaupunni

    #2
    Taitaa olla vanoksen säätö myöhäistetyn puolella.
    Se taitaa olla noiden Opel Mondeoiden vakio ongelma, korjaantuu ku pistää kilon kerosiinia tankkiin ja myy mustalaisille
    N62 Money Spender Club

    Comment

    • intfreak
      Bimmer Enthusiast
      • May 2003
      • 2966
      • Uusikaupunni

      #3
      Originally posted by jokke28
      Tiedätkö mikä sen aiheuttaa/miten korjataan/säädetään:think Ei nyt viitsisi kaataa sitä kerosiinia
      Eiköhän toi nyt ihan normaalia ole. Kristallipallo ei kerro mikä auto on kyseessä, mutta m50 koneessa taitaa olla 2-asentoinen vanos jolloin sen asento on helppo kertoa muodossa late/adv. (tjsp.).
      N62 Money Spender Club

      Comment

      • jokke28
        Newbiemmer
        • Jan 2008
        • 12
        • Pori

        #4
        e39-97 olisko motti m52?

        Ihan nyt vaan sillä lähdin kyselemään kun mielestäni koneesta/enemmänkin pakosarjan puolelta kuuluisi lievää sutkutusta/ei nakutusta. Voi olla vika omistajan päässäkin
        Last edited by jokke28; 06-03-2008, 19:22. Reason: edit
        Vikakoodinlukua Porin alueella.

        Comment

        • bmw e34
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2002
          • 633
          • raahe

          #5
          Originally posted by jokke28 View Post
          Carsoftilla livedata-vanos kohdassa lukee LATE. Jokin ilmeisesti on "myöhässä",mutta mikä,miten,missä?
          toimii ihan kuten pitää, säätää nokka-akselin ajoituksia eikä pienillä/tyhjäkäynti kieroksilla kuulu muuta ollakaan. "sutkutus" tod. näköisesti kuuluu suuttimista . . .

          Comment

          • jokke28
            Newbiemmer
            • Jan 2008
            • 12
            • Pori

            #6
            "Sutkutus" korjattu

            Joo,vika oli sitten tulpassa.. 1/2 vuotta sitä sitten ihmeteltiin että mikähän on, 4 sylinterin tulppa löysällä
            Vikakoodinlukua Porin alueella.

            Comment

            • himonussija
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2005
              • 392
              • Finland

              #7
              Kuuluuko M52 single vanos koneen kiihdyttäessä lähteä selvästi vetämään 4000 rpm kohdalla? Jotenkin tuntuu että omassa E39:ssä joka on 2.5 litran M52:lla varustettu, tuntuu selkeä tehopiikki noilla kierroksilla. Kakkosella kun kiihdyttää 1500 rpm alkaen niin huomaa kun sutimisen esto alkaa vilkuttaa 4000 rpm jälkeen ja ukki painautuu penkkiin. Eikö Vanoksen pitäisi tasata tuota tehopiikkiä vai onko tehokäyrä vasta tuplavanoksessa huomattavan tasainen?

              Toisin sanoen miten voi todeta että vanos varmasti toimii kuten pitääkin?

              Comment

              • bmw e34
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2002
                • 633
                • raahe

                #8
                Originally posted by himonussija View Post
                Kuuluuko M52 single vanos koneen kiihdyttäessä lähteä selvästi vetämään 4000 rpm kohdalla? Jotenkin tuntuu että omassa E39:ssä joka on 2.5 litran M52:lla varustettu, tuntuu selkeä tehopiikki noilla kierroksilla. Kakkosella kun kiihdyttää 1500 rpm alkaen niin huomaa kun sutimisen esto alkaa vilkuttaa 4000 rpm jälkeen ja ukki painautuu penkkiin. Eikö Vanoksen pitäisi tasata tuota tehopiikkiä vai onko tehokäyrä vasta tuplavanoksessa huomattavan tasainen?

                Toisin sanoen miten voi todeta että vanos varmasti toimii kuten pitääkin?
                samalla tavalla toimii myös minun kikotin, 800-3500/4000 rpm = ei aiheuta kummoisia reaktioita ja + 4000 rpm = kiihtyvyys paranee huomattavan paljon.
                jopa hieman "repäisee penkkiin" kun alkaa vetää täysillä. single vanoshan on vielä portaallisella säädöllä. säätö toimii muistaakseni :
                800- x000 rpm RETARD/TAAKSE, x000-x000 rpm ADVANCE/ETEEN, ja taas tietyiltä kieroksilta rajoittimelle RETARD/TAAKSE.
                ( joka muistaa paremmin, korjatkoon )
                oman autoni tehottomuuteen kyllä löytyi selitys vikakoodien luvulla : 1. "VANOS pääteaste", ja ettei liian halvalla selviäisi 2. "VANOS mekaaninen vika" .

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎