Announcement

Collapse
No announcement yet.

Paljon m20 kestää kierroksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jamppa1983
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 739
    • Pirkanmaa

    Paljon m20 kestää kierroksia

    Lastulla oli se 7000rpm kun rajoitin toimi, mut mitä nämä on muilla kestänyt? Vakio tai lähes vakio osilla.
    Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

    M3 e90 & "M3" e30 turbo
  • ZoMbiE
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 2583
    • Lohja, Virkkala

    #2
    Ei kai se kauheasti tuon yli kestä, ainakaan vakio osilla. Ja niillä vakio osilla se tuonne 7krpm kierrätyskin on täysin turhaa. Koneen teho-ja vääntökäyrät tippuvat jo kauan ennen sitä alas...

    Comment

    • Jamppa1983
      BTCF Member
      • Jan 2005
      • 739
      • Pirkanmaa

      #3
      Kansi on vakio mutta muuten konetta piristetty turbolla. Olen kuullut että kannen vesikanavien muotoilu auttaisi sen kestävyyteen(ei vaikuta luonnollisesti kierros kestävyyteen). Mutta mitä kanavia muotoillaan ja miten?

      Ei liity asiaan sen kummemmin mutta endurance foorumilta lainattua tekstiä:

      Halpa ja tärkeä "viritys": lisätkää sähköinen kiertovesipumppu kannen ja lämppärin väliseen vesiletkuun.

      Kun moottori joudutaan sammuttamaan 3:ksi minuutiksi tankkauksen yhteydessä, kiertovesipumppu päälle ja lämmöt täysille. BMW:stä halkeaa kansi muutoin yllättävän helposti (kokemusta on!).
      Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

      M3 e90 & "M3" e30 turbo

      Comment

      • zJark
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 740
        • Ylöjärvi

        #4
        Tarkotatko kenties tuolla vesikanavien muokkaamisella niiden hitsaamista.
        Tuo on kaiketi se kestävyyttä lisäävä muokkaus. Ei kylläkään kierros kestävyyttä.





        Kuva liitetty tähän Icee nimimerkin projektista.
        MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
        +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

        Comment

        • zJark
          BTCF Member
          • Sep 2005
          • 740
          • Ylöjärvi

          #5
          Tuosta lisää kierros kestävyyttä.

          Noitten kaveriksi kunnon jouset ja alakerta tasapainoon.
          MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
          +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

          Comment

          • Jamppa1983
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 739
            • Pirkanmaa

            #6
            Juuri tuota tarkoitin. Onko kyseinen projekti jo toimivana liikenteessä? Mihinkä kyseinen muutos vaikuttaa? Veden kiertoon luonnollisesti, mutta millä tavalla?
            Ilmeisesti kaikki vesikanavien välit hitsataan umpeen? (jos muistan oikein että niissä on ne välit auki)

            Sitten keinuvivuista: Varmaan tosiasialliset olis, mut mitäs kyseiset palikat mahtaa maksaa ja mistä niille sopivia jousia? Tuskin suomessa niitä kukaan myy.
            Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

            M3 e90 & "M3" e30 turbo

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6694
              • .......

              #7
              Kestääkö m20 tuon 7000rpm kunnossa olevilla (uusilla) keinuilla ja oikeilla venttiilivälyksillä? Ei taida suomesta noita billet keinuja oikein löytyä.
              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              • Jamppa1983
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 739
                • Pirkanmaa

                #8
                Kyllä se ainakin mulla sen kesti ainakin aika lähelle 7000(ihan tarkkaan en muista), en kyllä monesti testannu ennen kun kone oli jo purussa. Ei rikkoutumisen takia vaan voiman puutteen. Vanhoilla keinuilla ja hiukan kuluneella nokalla 3 venttiilissä vielä pieni väljys.
                Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

                M3 e90 & "M3" e30 turbo

                Comment

                • BMWSaloon
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2008
                  • 281

                  #9
                  ei tost yläkierroksille vinguttamisest oo mitää hyötyy vakio nokal.. se on ihan turhaa ku vääntö loppuu vähä ennen 6 tonnii...

                  Comment

                  • JJT
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6694
                    • .......

                    #10
                    Eipä oo vakio nokkaa.
                    Myyn:
                    M10/20/52 E30-E36 osia

                    Comment

                    • jmp2002
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 5727
                      • Rovaniemi

                      #11
                      Originally posted by BMWSaloon View Post
                      ei tost yläkierroksille vinguttamisest oo mitää hyötyy vakio nokal.. se on ihan turhaa ku vääntö loppuu vähä ennen 6 tonnii...
                      ai turbo koneellakaan??

                      ebay.de:ssä oli billetti kerinuja joissa meenattiin että kestäisivät kierättää 9000 asti mutta tiedä sit... ja hintaa oli 700 setti..
                      E30 325i Touring -89
                      E30 325i touring -88 m50tbo
                      G20 330e M-Sport -20

                      Comment

                      • JJT
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6694
                        • .......

                        #12
                        ppf:llä kuulemma on kanssa noita ollut, en kyllä löytäny sieltä sivuilta ainakaan.
                        Myyn:
                        M10/20/52 E30-E36 osia

                        Comment

                        • Jamppa1983
                          BTCF Member
                          • Jan 2005
                          • 739
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          Eipä täälläkään ollut vakio, mutta tarkempaakaan tietoa ei nokasta ole.
                          Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

                          M3 e90 & "M3" e30 turbo

                          Comment

                          • BMWSaloon
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2008
                            • 281

                            #14
                            no sit on tietty eri asia jos ei oo vakio nokkaa... mut onko kiva ajaa autol jos ei se väännä ku yhel kierros luvul 8500rpm..:think noh pääasia et bensa on halpaa nykyaikan.. koska toihan on se taloudellisin tapa että pitää kiekat tapis

                            Comment

                            • JJT
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6694
                              • .......

                              #15
                              Originally posted by BMWSaloon View Post
                              no sit on tietty eri asia jos ei oo vakio nokkaa... mut onko kiva ajaa autol jos ei se väännä ku yhel kierros luvul 8500rpm..:think noh pääasia et bensa on halpaa nykyaikan.. koska toihan on se taloudellisin tapa että pitää kiekat tapis
                              Kyllä, 98 on tosi halpaa. Onko tässä nyt taloudellisuudesta ollu puhe? Lukeeko jossain että tarkoitus on ajaa koko ajan 8500rpm? Ei se kireämpi nokka sitä tarkoita että kone ei vois vääntää alempaakin
                              Myyn:
                              M10/20/52 E30-E36 osia

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎