Announcement

Collapse
No announcement yet.

automaattiongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tonojama
    Bimmer Rookie
    • Feb 2008
    • 88

    #31
    Originally posted by Jian View Post
    Kellään mitään ideoita? Selvisiköhän ketjun alottajallakaan vika koskaan? :think


    Tervehdys vaan huomasinki et tää topicci oli taas ruvennu "elää".. elikkä oman bimmerin kohtalo oli sellainen että päätin fiksuna ostaa sinne lootaan forten joku automaatti litku mikä piti olla hyväksi sille laatikolle, lahesta kyseistä litkua ei saannut edes kuin yhdestä autokorjaamosta... no kuinka ollaakkaa sen jälkee 200km ajoa ja laatikko poiki, tai vaihteet rupes luistaa helvetisti. ei muuta ku auto osiks ja osina myyntii, osina sain omani pois ja enemmänki, että näin..

    Comment

    • Timppa[]
      BTCF Member
      • Feb 2011
      • 45
      • Ylivieska

      #32
      itellä lyö vaihteet päälle lämpimänä pieninllä kierroksilla jos vaikka kylällä ajelee niin jossaki neljänkympin vauhissa ku vaihtaa niin kierrokset nousee ja sitte nykäsee. kierroksen paine ruuvia ruuvasin eipä ollu ainakaan haittaakaan mutta eipä se vika poistunukkaan.

      Comment

      • addee
        Bimmer Rookie
        • Aug 2011
        • 130
        • Mikkeli

        #33
        Nostellaan vanhaa, kun samasta laatikosta kyse.

        Eli tuosta sigun autosta loppui veto kerrasta pienen kolauksen saattelemana. Silloin kuin hajosi tuli ilmoitus trans program mutta ei ilmoita enää.

        Auto ei liiku millään vaihteella mutta tuntuu kuitenkin, että kytkisi vaihteen. P-asennossa kumminkin voi työnnellä autoa eikä lukitu missään vaiheessa, joten viittaisi laatikko vikaan.
        D:lle kun laittaa niin kardaani kyllä pyörii mutta vetoa ei ole, perä?

        Laatikko on toiminut aikasemmin hyvin eikä minkäänlaisia oireita ole ollut.
        Vinkkejä otetaan vastaan.
        Neloskoneen arkinen rahina

        Ex: BMW 750IA -95, BMW 535IA -02, BMW 330dA -03, BMW 540iA -96, BMW 730i -92, BMW 325Ci -94, BMW 535i -89, BMW 530iA -93, BMW 525iAT -95, BMW 320i -91
        +4 kulkuneuvoa

        Comment

        • atte.o
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2009
          • 894
          • haukipudas

          #34
          Originally posted by addee View Post
          Nostellaan vanhaa, kun samasta laatikosta kyse.

          Eli tuosta sigun autosta loppui veto kerrasta pienen kolauksen saattelemana. Silloin kuin hajosi tuli ilmoitus trans program mutta ei ilmoita enää.

          Auto ei liiku millään vaihteella mutta tuntuu kuitenkin, että kytkisi vaihteen. P-asennossa kumminkin voi työnnellä autoa eikä lukitu missään vaiheessa, joten viittaisi laatikko vikaan.
          D:lle kun laittaa niin kardaani kyllä pyörii mutta vetoa ei ole, perä?

          Laatikko on toiminut aikasemmin hyvin eikä minkäänlaisia oireita ole ollut.
          Vinkkejä otetaan vastaan.
          Eikös tuo ole ilmiselvää ,että perä rikki?
          E61 M-sport

          Comment

          • addee
            Bimmer Rookie
            • Aug 2011
            • 130
            • Mikkeli

            #35
            Niinpä niin. Oishan tuo pitäny iteki älytä mutta tyhmä ku on ni ei voi mitää
            Neloskoneen arkinen rahina

            Ex: BMW 750IA -95, BMW 535IA -02, BMW 330dA -03, BMW 540iA -96, BMW 730i -92, BMW 325Ci -94, BMW 535i -89, BMW 530iA -93, BMW 525iAT -95, BMW 320i -91
            +4 kulkuneuvoa

            Comment

            • addee
              Bimmer Rookie
              • Aug 2011
              • 130
              • Mikkeli

              #36
              Perän vaihdon jälkeen alko laatikko temppuilemaan.

              Nyt pitää lähteä liikkeelle pakko 2-vaihteella ja siitä sitten D:lle niin toimii normaalisti kunnes taas pysäyttää.
              Winterillä toimii D:llä normaalisti.

              Vikakoodeja antaa nopeusantureista mut ei kait ne n.1kk seisottamisen jälkeen itestään hajoa?
              Neloskoneen arkinen rahina

              Ex: BMW 750IA -95, BMW 535IA -02, BMW 330dA -03, BMW 540iA -96, BMW 730i -92, BMW 325Ci -94, BMW 535i -89, BMW 530iA -93, BMW 525iAT -95, BMW 320i -91
              +4 kulkuneuvoa

              Comment

              • atte.o
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2009
                • 894
                • haukipudas

                #37
                Originally posted by addee View Post
                Perän vaihdon jälkeen alko laatikko temppuilemaan.

                Nyt pitää lähteä liikkeelle pakko 2-vaihteella ja siitä sitten D:lle niin toimii normaalisti kunnes taas pysäyttää.
                Winterillä toimii D:llä normaalisti.

                Vikakoodeja antaa nopeusantureista mut ei kait ne n.1kk seisottamisen jälkeen itestään hajoa?
                Kyllähän nuita nopeusantureita on saanut vaihdella. Helppo homma vaihtaa eikä maksakka kuin n.60e kpl. Antureita sieltä löytyy kaksi. Toinen lukee turbiinin nopeutta ja toinen ulostuloakselissa olevaa hammastusta.

                -Öljyt pois
                -Laatikon öljypohja pois
                -Suodatin pois
                -Venttiilikoneistosta 12kpl isompi kantaisia torxeja pois

                Venttiilikoneiston voipi laittaa siksi aikaa esim.vaihdelaatikko tunkin päälle. Taikka ottaa pyöreästä liittimestä sokka irti ja työntää se vaihdelaatikon sisälle. Tällöin on koko koneisto irti.

                Anturit ovat kiinni kuusiokolo pulteilla. Ovat samannäköisiä antureita kuin esim.kampiakselin anturit.
                E61 M-sport

                Comment

                • addee
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2011
                  • 130
                  • Mikkeli

                  #38
                  Tarkoitus on kyllä vaihtaa noi anturit, jos sillä loppuis. Saakohan noita varaosaliikkeistä vai pitääkö joltain laatikkopajalta ostella?

                  Onko perän nopeusanturi mitenkään yhteydessä laatikkoon vai meneekö vaan tieto mittariin?

                  Sillä vaan mietin, kun ei tullut vaihdettua sitä vanhasta perästä.
                  Neloskoneen arkinen rahina

                  Ex: BMW 750IA -95, BMW 535IA -02, BMW 330dA -03, BMW 540iA -96, BMW 730i -92, BMW 325Ci -94, BMW 535i -89, BMW 530iA -93, BMW 525iAT -95, BMW 320i -91
                  +4 kulkuneuvoa

                  Comment

                  • atte.o
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2009
                    • 894
                    • haukipudas

                    #39
                    http://www.jntrading.fi/ puhelimen kautta olen tuolta tilaillut. Ei vaikuta tuo perän anturi laatikon toimintaan.
                    E61 M-sport

                    Comment

                    • addee
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2011
                      • 130
                      • Mikkeli

                      #40
                      Täytyykin tilailla nuo anturit ja vaihdella. Kiitos neuvoista
                      Neloskoneen arkinen rahina

                      Ex: BMW 750IA -95, BMW 535IA -02, BMW 330dA -03, BMW 540iA -96, BMW 730i -92, BMW 325Ci -94, BMW 535i -89, BMW 530iA -93, BMW 525iAT -95, BMW 320i -91
                      +4 kulkuneuvoa

                      Comment

                      • tdspenari
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2014
                        • 70
                        • lapinlääni

                        #41
                        Oisko kellään laittaa räjäytys kuvvaa laatikosta missä näkyis se anturi?
                        E39 530da fl m-sport 260hp 600nm
                        Ex e39 530da -fl
                        Ex e36 325tdsa

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎