Announcement

Collapse
No announcement yet.

M40/M42 vauhtipyörän kevennys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jochen
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 1229
    • Valkeakoski & Trondheim

    M40/M42 vauhtipyörän kevennys

    Jou,

    Olisi kaksi tuollaista limppua odottelemassa jatkotoimia. Kävin juuri tammerdieselissä kysymässä hintaa kevennystyölle ja vastaus oli noin 60€ tasapainotus ja itse kevennys 60€ / tunti. Eli hintaa tullee vähintään 120€ / kpl ellei enemmänkin. Ihanan kallista?

    Onkohan tampereen seudulla muita firmoja jotka tekee moisia operaatioita, mielellään halvemmalla mutta niin että tuloksena on kierroksia kestävä ja tasapainossa oleva lätyskä?

    Ja onko kukaan teetättänyt jossain kokonaan uutta vauhtipyörää ja mihin hintaan? Vakiosta keventämällä saa noin 6-6.5 kg (alkuperäinen paino 9.9 kg) kiekon mikä ei vielä ole kovin kevyt, koko kytkin/vauhtipyörä yhdistelmän massa putoaa vain noin 25% ja hitausmomentti hiukan enemmän.

    No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
    Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
    Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
    Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
    Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
    Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi
  • Kiulu
    Bimmer Rookie
    • May 2007
    • 84
    • Seinäjoki

    #2
    Mulle on tulossa m42:seen teräsvauhtis hinta noin 300€ ja siihen sitten asetelman istutus ja tasapainoitus hinta ?€

    Comment

    • Jochen
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2002
      • 1229
      • Valkeakoski & Trondheim

      #3
      Oukei, osaatko sanoa paljonko se tulee painamaan? Ja minkälainen paineasetelma siihen tulee, ei varmaan vakio M40/M42 setti?

      No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
      Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
      Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
      Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
      Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
      Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

      Comment

      • Kiulu
        Bimmer Rookie
        • May 2007
        • 84
        • Seinäjoki

        #4
        Painoa en muista, oiskohan ollu 5 kilon nurkilla...
        Tiltonin 3-levyasetelma

        Comment

        • Jochen
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2002
          • 1229
          • Valkeakoski & Trondheim

          #5
          Hitsiläinen, koetat ilmeisesti siirtää joko melkoisen määrän vääntöä tai sitten olet todella vakavissaan kytkinpaketin hitausmomentin minimoimisessa

          Tosin 5 kg ei kuulosta asiaa tuntemattoman korvaan kovin kevyeltä kun kyseessä on vartavasten tehty vauhtipyörä, ellei tuo 5 kg ole sitten koko systeemin paino.

          No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
          Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
          Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
          Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
          Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
          Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

          Comment

          • Mica
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 688
            • Häme

            #6
            Eipä ne teräspyörät enää tuosta 5kg:stä kauhean paljon kevene. Itselle semmoisesta 5,5 kg:n pyörästä puuhattiin 4,6 kiloinen, eikä siinä enää kovin paljoa ylimääräistä ole. 184mm. asetelma painaa levyineen(2kpl) 3,8kg eli yhteensä 8,4kg tulee setille painoa. Ihan mukava ero kuitenkin vakion 16.6kg painoon, hitausmomentti varsinkin pienenee melkoisesti.

            Bimmerworldistä löytyy kuitenkin joku melko kevyt setti joka painaa vain 11 paunaa (n.5kg) yhteensä, mutta siinä ei ole terästä varmaan muuta kuin keskusta/kytkinpinta ja paino on varmaankin 4,5" kytkimen kanssa.
            Nämä jutut olivat tosin pidemmästä moottorista, mutta eiköhän ne aika läheltä liippaa.
            Last edited by Mica; 04-04-2008, 18:17. Reason: Lisäystä
            e36 M3 -97 "katukilpuri"
            e36 M3 -98 evo kilpuriprojekti: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=332448

            Käyttis F01 730d: http://www.btcf.fi/forum/showthread....40#post3862140

            Comment

            • uti
              Bimmer Rookie
              • Sep 2005
              • 195

              #7
              USA:sta

              http://www.bmw-mania.com/ Näkyi olevan kaikenlaisia osia. Taala on halpa.

              Comment

              • smpovers
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 2372
                • Tammela

                #8
                E30 318is
                Millainen vauhtipyörä siellä pitäisi olla? Sama kun m40?
                Kannattaako sitä lähteä keventään vai vaihtaa tilalle joku toinen jos moottoriin ei muuta viritystä tule. Olen vaan kuullut että kevyemmällä vauhtipyörällä saisi helposti hevosia irti koneesta..

                Sopiiko se m20 vauhtipyörä miten heittämällä sine ja onko siitä sellasenaan mitään hyötyä?
                BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                BMW 330d touring e46 -05
                Ford Cortina Mk2 1600 -70
                ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                Comment

                • JJT
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6694
                  • .......

                  #9
                  Ei sieltä yhtään hp enempää tule vaikka olis miten kevyt pyörä.
                  Kierrosherkkyyttä kylläkin
                  Valupyörää en menis keventelemään.
                  Myyn:
                  M10/20/52 E30-E36 osia

                  Comment

                  • smpovers
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2006
                    • 2372
                    • Tammela

                    #10
                    Noh onkos se semmonen järkevä viritys silti jos heittää m20 vauhtipyörää tilalle.?
                    Mä en noista niin hirveästi tiedä ja lontoota osaan heikosti, mutta tuolla ulkomaan foorumeilla oli jotai että kiihtyvyyttä se parantaisi jonkin verran.
                    BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                    BMW 330d touring e46 -05
                    Ford Cortina Mk2 1600 -70
                    ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                    Comment

                    • petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

                      #11
                      Originally posted by smpovers View Post
                      Noh onkos se semmonen järkevä viritys silti jos heittää m20 vauhtipyörää tilalle.?
                      Mä en noista niin hirveästi tiedä ja lontoota osaan heikosti, mutta tuolla ulkomaan foorumeilla oli jotai että kiihtyvyyttä se parantaisi jonkin verran.
                      Joo kiihtyvyyttä se kevyempi vauhtipyörä/asetelmapaketti parantaakin, mutta tehon yhtään lisääntymättä. Valupyörää en keventelisi yhtään. Oman teräs-vp:n keventäminen ja tasapainotus pakettina asetelman kanssa maksoi 100€ puljussa nimeltä Ko-met. Voin suositella erittäin lämpimästi (osaa hommat , onnistuu ja hinnat muutenki kohallaan).

                      Ootko kattonu varaosafilmiltä yhtään mitä se tarjoaa eri vp:ien painoiksi ? Hmm , paljohan tollasen teräs-vp:n teettäminen maksaa.. Joku foorumilainenhan noita ainakin M5X-kattiloihin teki.
                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316
                      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16421
                        • Asikkala

                        #12
                        Originally posted by petrolhead View Post
                        Joo kiihtyvyyttä se kevyempi vauhtipyörä/asetelmapaketti parantaakin, mutta tehon yhtään lisääntymättä. Valupyörää en keventelisi yhtään. Oman teräs-vp:n keventäminen ja tasapainotus pakettina asetelman kanssa maksoi 100€ puljussa nimeltä Ko-met. Voin suositella erittäin lämpimästi (osaa hommat , onnistuu ja hinnat muutenki kohallaan).

                        Ootko kattonu varaosafilmiltä yhtään mitä se tarjoaa eri vp:ien painoiksi ? Hmm , paljohan tollasen teräs-vp:n teettäminen maksaa.. Joku foorumilainenhan noita ainakin M5X-kattiloihin teki.
                        ZJark teki 5,4 kg vauhtista. 120 € (:think) sis. asetelman ohjuritapit ja hammaskehä m20- osille

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          #13
                          Originally posted by jr66 View Post
                          ZJark teki 5,4 kg vauhtista. 120 € (:think) sis. asetelman ohjuritapit ja hammaskehä m20- osille
                          toihan ei oo teräs-vp:stä kyllä hinta eikä mikään !
                          Siihen 100€ tasapainotustyö päälle (?) ni aika edulliseksi jää .
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16421
                            • Asikkala

                            #14
                            Originally posted by petrolhead View Post
                            toihan ei oo teräs-vp:stä kyllä hinta eikä mikään !
                            Siihen 100€ tasapainotustyö päälle (?) ni aika edulliseksi jää .
                            Jep, halpaa ja myin sen Makelle. Lahden kansityö otti painotuksesta ensin erikseen ja sitten asetelman kanssa 30 €...

                            Comment

                            • JJT
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6694
                              • .......

                              #15
                              Noista painoista.
                              m10b18 6,3kg, 215mm kytkimelle.
                              m42 9,9kg bmwfansin mukaan, ja 215mm kytkimelle.
                              m20b20/23 6,3kg punnittu, 228mm kytkimelle.
                              m20b25 8,5kg punnittu, 228mm kytkimelle.

                              Niin, jos teräspyörää aiot laittaa niin zjark:n pyörää voin suositella
                              Myyn:
                              M10/20/52 E30-E36 osia

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎