Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b25 kansi ja nokat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • icebear
    Newbiemmer
    • Jun 2007
    • 20
    • kanta-hämeen helmi

    m20b25 kansi ja nokat

    eli tein autoon kasirempan ja laitoin uuden nokan. lähtee käyntiin ottaa kierroksia mutta käy ihan kuin mopo jonka kaasari ei ole ihan säädössä, ymmärrättehän?
    luin foorumilta että kat koneessa on 264 nokka kun taas ilman 260 jollainen kannessa nyt on. ja siinä on kat. nokkaa ostaessa kansifirma ei 264 vaihtoehtoa edes tarjonnut.
    eli onko vika siinä, vai imuvuoto ,pitääkö motronic nollata vai jotain muuta?
    bayern power
  • ZoMbiE
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 2583
    • Lohja, Virkkala

    #2
    Josko hiukan tarkentaisit? Eli pätkiikö vai mitä? Jos on vain voimaton ,niin tarkistapa jakomerkit, ettei olis 1 hampaan väärässä...

    Comment

    • icebear
      Newbiemmer
      • Jun 2007
      • 20
      • kanta-hämeen helmi

      #3
      eli kaikki pelaa normaalisti, ottaa kierroksia jne.. mutta käyntiääni on kuin boxerissa. tai vertaus mopoon= kiertää hyvin mut terävin kiekaisu puuttuu...
      sytytys??
      bayern power

      Comment

      • Panu.K
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2004
        • 824
        • Salo

        #4
        Kertomasi perusteella kuulostaisi ettei käy kaikilla pytyillä ? Tarkasta antavatko kaikki tulpat kipinää. Tsekkaa bensanpaineet. Kannattaa alkuun tsekata kaikki perus asiat.
        Kulkuvälineet:
        Etsintä käynnissä
        ex BMW:t
        e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
        ex muun merkkiset:
        Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350

        Comment

        • MPM
          Bimmer Rookie
          • Nov 2007
          • 91

          #5
          Originally posted by icebear View Post
          eli kaikki pelaa normaalisti, ottaa kierroksia jne.. mutta käyntiääni on kuin boxerissa. tai vertaus mopoon= kiertää hyvin mut terävin kiekaisu puuttuu...
          sytytys??
          Jos se bokserilta kuulostaa niin vaikuttaa ihan selvästi käyvän vajailla pytyillä (kuten jo mainittiinkin).

          Ihmettelen kyllä että kuvailet sen käyvät suhteellisen normaalisti ja kiertävän hyvin koska silloin ei kyllä kovin hyvältä käynti kuulosta :think Puuttuu paljon muutakin kuin "terävin kiekaisu"
          Kesänissanisti / talvibemaristi

          Comment

          • icebear
            Newbiemmer
            • Jun 2007
            • 20
            • kanta-hämeen helmi

            #6
            joo, lähtee käyntiin ja tosiaan ottaa kierroksia, toki ensin meinaa tukehtua...
            yritin saada suht selkeän selostuksen mut ajatus kulkee nopeampaa kuin kirjoitus.
            nyt on uudet tulpat,kansi ja pyörijä sekä johtosarja. huomen illalla pääsee työreissulta kotiin niin katsotaan kuin käy.

            intoa täynnä kuin vappupallo
            bayern power

            Comment

            • mekstrm
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2003
              • 836
              • Vantaa

              #7
              Onko venttiilien välykset tsekattu sen jälkeen kun konetta on rempan jälkeen käytetty ensi kertaa.
              Saattaa olla välykset lähellä nollaa josta seuraa todella surkea tyhjäkäynti.
              Since 1994 : 520i e28 -83, 316 e30 -85, 316i e30 -89,316 e30 -87, 318i e30 touring -89, 325i e30 cabrio -87, 320i e36 touring -96,325i e30 cabrio -88, 316i e30 bavaria -91, 325i cabrio -87, 318i e36 touring -95, 325i sedan -91, 320i e36 touring -97, e39 525ia touring -01, e46 318i touring -02 , 316ti compact -03 Nyt e61 525i touring, e46 318i cabrio -04

              Comment

              • ZoMbiE
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2003
                • 2583
                • Lohja, Virkkala

                #8
                Ai niin ,ja tämä surullisen kuuluisa suutimien johtosarjan pyöreä liitin. Itselle aiheutti paljon harmaita hiuksia yhdessä vaiheessa.

                Eli koitas käyttää se auki ja uusiksi kiinni.

                Comment

                • Panu.K
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2004
                  • 824
                  • Salo

                  #9
                  Originally posted by ZoMbiE View Post
                  Ai niin ,ja tämä surullisen kuuluisa suutimien johtosarjan pyöreä liitin. Itselle aiheutti paljon harmaita hiuksia yhdessä vaiheessa.

                  Eli koitas käyttää se auki ja uusiksi kiinni.
                  Ja samalla tsekata että kaikki piuhat ovat kiinni liittimessä ja eivät ole hapettuneet. Tämä liitin aiheutti itsellekin joskus ongelmia kun oli yksi piuha irronnut ja oikosulki motronicin lämpötila-anturia muiden johtojen kanssa
                  Kulkuvälineet:
                  Etsintä käynnissä
                  ex BMW:t
                  e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
                  ex muun merkkiset:
                  Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350

                  Comment

                  • icebear
                    Newbiemmer
                    • Jun 2007
                    • 20
                    • kanta-hämeen helmi

                    #10
                    Vika Löytynyt!!

                    syynä oli se pyöreä liitin, elektroniikan puhdistus sprayta kehiin putsaus ja avot!

                    kyllä on niin iloinen et jos olis vappupallo niin halkeaisi!!

                    kiitos avusta kaikille.
                    bayern power

                    Comment

                    • Zanne81
                      Bimmer Rookie
                      • May 2008
                      • 43

                      #11
                      Originally posted by ZoMbiE View Post
                      Ai niin ,ja tämä surullisen kuuluisa suutimien johtosarjan pyöreä liitin. Itselle aiheutti paljon harmaita hiuksia yhdessä vaiheessa.

                      Eli koitas käyttää se auki ja uusiksi kiinni.
                      Valaiskaapa vähän tyhmää.. Mistä löytyy tuo "pyöreä liitin", kun omakin rassi kuulostaa boxerilta tyhjäkäynnillä??

                      Comment

                      • Panu.K
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2004
                        • 824
                        • Salo

                        #12
                        Originally posted by Zanne81 View Post
                        Valaiskaapa vähän tyhmää.. Mistä löytyy tuo "pyöreä liitin", kun omakin rassi kuulostaa boxerilta tyhjäkäynnillä??
                        Katsot kuskinpuolelta imusarjan alle. Johto tulee suuttimilta ja lämpöantureilta ylhäältä. Liitin on siinä puolessa välissä. Mustanvärinen halkaisia noin 3cm. Kaasuläpän jos irroittaa niin liitin näkyy helpommin ja on tilaa paremmin tehdä jotain.
                        Kulkuvälineet:
                        Etsintä käynnissä
                        ex BMW:t
                        e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
                        ex muun merkkiset:
                        Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350

                        Comment

                        • JJT
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6694
                          • .......

                          #13
                          Originally posted by Panu.K View Post
                          Katsot kuskinpuolelta imusarjan alle. Johto tulee suuttimilta ja lämpöantureilta ylhäältä. Liitin on siinä puolessa välissä. Mustanvärinen halkaisia noin 3cm. Kaasuläpän jos irroittaa niin liitin näkyy helpommin ja on tilaa paremmin tehdä jotain.
                          ...ja vanhemmalla motronicilla olevassa ei ole ollenkaan tuota liitintä, vaan yhtä puuta koko johtosarja.
                          Myyn:
                          M10/20/52 E30-E36 osia

                          Comment

                          • smpovers
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2006
                            • 2372
                            • Tammela

                            #14
                            On tullu väännettyä ton saatanan m20b25 jakoremmin ja kannen kanssa.

                            Autosta oli siis kansi irti ja laitoin sen paikoilleen. Jakoremmin mielestäni laitoin kohdalleen. Käynnistin koneen ja käy siis samanlailla boxerimaisesti Kierroksien ottamisessa mietti aika kauan välillä. Veikkailin että jako on pielessä ja purin jakohihnan esiin uudestaan.
                            Jakomerkit ei osu ihan täysin kohdalleen. Jos yrittää vaihtaa hampaalta toiselle niin menee vielä pahemmaksi. Voiko tuo johtua siitä kun kannesta oli tasohionnassa jouduttu ottaan "paljon" tavaraa pois. Pitäisikö ton vaikuttaa hirveästi käyntiin jos on alle puolhammasta eroa jakomerkkeihin?
                            BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                            BMW 330d touring e46 -05
                            Ford Cortina Mk2 1600 -70
                            ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                            Comment

                            • ZoMbiE
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2003
                              • 2583
                              • Lohja, Virkkala

                              #15
                              Tuo puolhammasta on iso heitto. Veljen autossa tuo puolimerkkiä aikanaan aiheutti sen ,että kiersi kyllä, mutta se oli myöhäisellä. Jos on aikasella puol hammasta? Tarkista ne kaikki liittimet, se meinaan tekee juuri tuota 3 pytyn käyntiä ,jos se liitin kiukuttelee...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎