Suutarilla tais olla tähän ongelmaan ratkaisu. Olikohan näin, että esim.pianolankaa pyöräyttää tiivisteeseen öljykanavien ympärille. Eli vähän niinkuin liekkirenkaat..
itsellä vuoti 2 vuotta sitten rempan jälkeen e21 m20 kansi, en saanut kuriin. Toiseen m20 tein 1kk sitten rempan ja se ei vuoda yhtään, nyt oli reinzin paksuin tiiviste kannen vähästä raaka paksuudesta johtuen,
aiemmin olen ohuella tiivisteellä kasannut ja ei ole pitänyt.
En tiedä onko tuosta tiivisteen paksuudessa mitään taikaa, mutta tuntuu että paksumalla pitää paremmin.
Voikos sitä paksumpaa tiivistettä käyttää, vaikka kannesta ja lohkosta ei ole käytännössä otettu ainetta pois?
Kyllä mie arvelin että jollain liimalla vois onnistua...tai en tiedä. Kaks kertaa on kans kasattu normipaksuisella kannentiivisteellä, ilman liimoja, eikä pidä.
Oon ajanu omalla m20 rempan jälkeen 700km eikä ainakaan vielä vuoda, dekki ja kansi plaanattu, torx pultit ja se ohuempi pahvi eikä mitään liimoja välissä.
itsellä vuoti 2 vuotta sitten rempan jälkeen e21 m20 kansi, en saanut kuriin. Toiseen m20 tein 1kk sitten rempan ja se ei vuoda yhtään, nyt oli reinzin paksuin tiiviste kannen vähästä raaka paksuudesta johtuen,
aiemmin olen ohuella tiivisteellä kasannut ja ei ole pitänyt.
En tiedä onko tuosta tiivisteen paksuudessa mitään taikaa, mutta tuntuu että paksumalla pitää paremmin.
No äkkiseltään vois ajatella, että paksumpi tiiviste painuu kiristettäessä enemmän kasaan, jolloin se myös tiivistää paremmin, mikäli tasot eivät olekkaan täysin tasoja.
Ehkäpä lyön paksumman tiivisteen väliin, ja vielä noihin kriittisiin öljynpaluu reikiin jotain tiivisteliimaa, niin eiköhän rupea kohta pysymään ölyt koneessa!
Liekkö Opelin vanhoissa suorakutosissa samoja ongelmia ku bemuissa?
Seuraavan kerran kun aukaisen kannen poraan kannen öljynpaluukanavat sopivaksi tai vedän suoraan kierteet niihin paluukanaviin(jos koko soppeli valmiiksi), sorvautan kartiot/putket ulkokierteillä kaikkiin öljynpaluukanaviin. Putket sellaset että uppoo dekkitason alapuolelle lohkoon ja ovat kannessa siis kierteillä ja kierretiivisteellä/lukitteella kiinni. Jonkun 5-10mm vähintään saa mennä dekkitason alle öljynpaluukanavaan. Lisäksi vielä mönjät väliin.
Varsinkin turbo ja muissa virivehekissä jossa pakopuolen lämpökuormat on dekadin erilaiset tuskin pelkkä locktite enää auttaa..
Itsellä kokemusta kuparitiivisteliimasta, kuumankestosilikoonista ja juotoslangasta tehdyistä kiepeistä/liekkirenkaista+tiivisteliimasta jne.
Näistä jälkimmäinen on toiminut parhaiten/kauiten omassa. Silti ajan kanssa alkanut taas tihkumaan.
Eli seuraavan kerran luulis loppuvan..jos ei mahu lohkoon sopivalla koolla niin isonnan niitä lohkon kanavia. Täytyy CAD kuvat piirtää holkeista ja viedä koneistamoon sitten kun kansi aukeaa..toivottavasti ei tänä kesänä vielä kuitenkaan ..ehkä sitten ensi talvena.
Sisäreikäkooksi riittää pienempikin kuin orggis joten kummoinen homma tuo ei ole ja luulisi mahtuvan hyvin vakiolohkon kanaviin myös. Seinämä ohueksi tyyliin 1mm tms. niin jopas on päheet holkit. Päätyyn hahlot josta voi vääntää sopivalle etäisyydelle ja auki tarvittaessa(esim. oikasu). Kierremönjät vaan väliin.
Ei öljy vuoda ylöspäin enää kannen aukasun jälkeen "#%"&"¤#/&"%(/ !!! Tai sitten pitää kirjottaa tiedettä uusiksi...
Tuo Suutarin mainitsema systeemi olisi varmaan toimiva, mielenkiinnolla odotan kun joskus tuon toteutat ja itselläni on vielä m20 niin voisi saman tehdä.
nostetaan vanhaa topiccia.
täällä kanssa m20 koneessa tihkuu kannen välistä etureunasta öljy. toteuttiko kukaan tuommoista kannen/lohkon holkitusta että saisi vuodon pysymään poissa?
nostetaan vanhaa topiccia.
täällä kanssa m20 koneessa tihkuu kannen välistä etureunasta öljy. toteuttiko kukaan tuommoista kannen/lohkon holkitusta että saisi vuodon pysymään poissa?
Jos pinnat suorat ja taso sileä, niin aivan turhaa. Perusasiat kuntoon, niin öljy pysyy siellä missä pitää.
Comment