Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20 öljyvuoto kannen välistä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aliasJ
    Bimmer Rookie
    • Nov 2007
    • 108

    #16
    No, jokos on koneet tartannu Roclalla?
    Mie odottelen malttamattomana että auttaako ne liimat siellä välissä
    vai ei.
    _____________
    e28 520i -vm.84

    Comment

    • Dynamics
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2003
      • 1108
      • Kiiminki City

      #17
      Suutarilla tais olla tähän ongelmaan ratkaisu. Olikohan näin, että esim.pianolankaa pyöräyttää tiivisteeseen öljykanavien ympärille. Eli vähän niinkuin liekkirenkaat..
      Bmw 2002 Nyyrpyrinki edition & 530Da
      Hakusessa 2002 konepellin kromilista.
      Ex: e34 525Tic, e34 520

      Comment

      • aliasJ
        Bimmer Rookie
        • Nov 2007
        • 108

        #18
        Vai pianolankaa....aika hurjalta kuulostaa:think
        Olisko mitään kuvaa tms. tästä pianolanka viritelmästä?

        Oliskohan vaan järkevintä laittaa sitä tasotiivisteliimaa sinne öljykanavien puolelle, niin taidan itse tehdä seuraavan kannen aukaisun yhteydessä.
        _____________
        e28 520i -vm.84

        Comment

        • aliasJ
          Bimmer Rookie
          • Nov 2007
          • 108

          #19
          Rocla: Miten sille yhdelle kannelle nyt kävi, mihin laitoitte tuota tiivisteainetta?
          Onko vuoto loppunut?

          Kesälomat painaa päälle, niin rupean purkamaan vielä kerran omaa kantta, ja nyt haluaisin että se lopultakin tulisi tiiviiksi.
          _____________
          e28 520i -vm.84

          Comment

          • ive81
            Bimmer Rookie
            • May 2008
            • 69
            • kotona

            #20
            itsellä vuoti 2 vuotta sitten rempan jälkeen e21 m20 kansi, en saanut kuriin. Toiseen m20 tein 1kk sitten rempan ja se ei vuoda yhtään, nyt oli reinzin paksuin tiiviste kannen vähästä raaka paksuudesta johtuen,
            aiemmin olen ohuella tiivisteellä kasannut ja ei ole pitänyt.
            En tiedä onko tuosta tiivisteen paksuudessa mitään taikaa, mutta tuntuu että paksumalla pitää paremmin.

            Comment

            • aliasJ
              Bimmer Rookie
              • Nov 2007
              • 108

              #21
              Voikos sitä paksumpaa tiivistettä käyttää, vaikka kannesta ja lohkosta ei ole käytännössä otettu ainetta pois?

              Kyllä mie arvelin että jollain liimalla vois onnistua...tai en tiedä. Kaks kertaa on kans kasattu normipaksuisella kannentiivisteellä, ilman liimoja, eikä pidä.
              _____________
              e28 520i -vm.84

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6694
                • .......

                #22
                Oon ajanu omalla m20 rempan jälkeen 700km eikä ainakaan vielä vuoda, dekki ja kansi plaanattu, torx pultit ja se ohuempi pahvi eikä mitään liimoja välissä.
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                • Bullitt
                  BTCF Member
                  • Jul 2002
                  • 2786
                  • Turku

                  #23
                  Originally posted by ive81 View Post
                  itsellä vuoti 2 vuotta sitten rempan jälkeen e21 m20 kansi, en saanut kuriin. Toiseen m20 tein 1kk sitten rempan ja se ei vuoda yhtään, nyt oli reinzin paksuin tiiviste kannen vähästä raaka paksuudesta johtuen,
                  aiemmin olen ohuella tiivisteellä kasannut ja ei ole pitänyt.
                  En tiedä onko tuosta tiivisteen paksuudessa mitään taikaa, mutta tuntuu että paksumalla pitää paremmin.
                  No äkkiseltään vois ajatella, että paksumpi tiiviste painuu kiristettäessä enemmän kasaan, jolloin se myös tiivistää paremmin, mikäli tasot eivät olekkaan täysin tasoja.


                  Comment

                  • aliasJ
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2007
                    • 108

                    #24
                    No jukolauta.

                    Ehkäpä lyön paksumman tiivisteen väliin, ja vielä noihin kriittisiin öljynpaluu reikiin jotain tiivisteliimaa, niin eiköhän rupea kohta pysymään ölyt koneessa!

                    Liekkö Opelin vanhoissa suorakutosissa samoja ongelmia ku bemuissa?
                    _____________
                    e28 520i -vm.84

                    Comment

                    • JJT
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6694
                      • .......

                      #25
                      Nyt reilu 7tkm takana ja koneen kylki vielä kuiva.
                      Myyn:
                      M10/20/52 E30-E36 osia

                      Comment

                      • Rocla
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 7692
                        • Kajaani

                        #26
                        Originally posted by aliasJ View Post
                        Rocla: Miten sille yhdelle kannelle nyt kävi, mihin laitoitte tuota tiivisteainetta?
                        Onko vuoto loppunut?

                        Kesälomat painaa päälle, niin rupean purkamaan vielä kerran omaa kantta, ja nyt haluaisin että se lopultakin tulisi tiiviiksi.
                        Oho, jäänyt vastaamatta, en tiedä kysy nimimerkiltä "Soininen" se ajoin sillä jonkin aikaa.

                        Omassa koneessa ei jälkikiristys auttanut vaan vuoto jatkui.
                        Olli.

                        Comment

                        • Suutari
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2003
                          • 3059
                          • Suomi

                          #27
                          Seuraavan kerran kun aukaisen kannen poraan kannen öljynpaluukanavat sopivaksi tai vedän suoraan kierteet niihin paluukanaviin(jos koko soppeli valmiiksi), sorvautan kartiot/putket ulkokierteillä kaikkiin öljynpaluukanaviin. Putket sellaset että uppoo dekkitason alapuolelle lohkoon ja ovat kannessa siis kierteillä ja kierretiivisteellä/lukitteella kiinni. Jonkun 5-10mm vähintään saa mennä dekkitason alle öljynpaluukanavaan. Lisäksi vielä mönjät väliin.

                          Varsinkin turbo ja muissa virivehekissä jossa pakopuolen lämpökuormat on dekadin erilaiset tuskin pelkkä locktite enää auttaa..

                          Itsellä kokemusta kuparitiivisteliimasta, kuumankestosilikoonista ja juotoslangasta tehdyistä kiepeistä/liekkirenkaista+tiivisteliimasta jne.

                          Näistä jälkimmäinen on toiminut parhaiten/kauiten omassa. Silti ajan kanssa alkanut taas tihkumaan.

                          Eli seuraavan kerran luulis loppuvan..jos ei mahu lohkoon sopivalla koolla niin isonnan niitä lohkon kanavia. Täytyy CAD kuvat piirtää holkeista ja viedä koneistamoon sitten kun kansi aukeaa..toivottavasti ei tänä kesänä vielä kuitenkaan ..ehkä sitten ensi talvena.

                          Sisäreikäkooksi riittää pienempikin kuin orggis joten kummoinen homma tuo ei ole ja luulisi mahtuvan hyvin vakiolohkon kanaviin myös. Seinämä ohueksi tyyliin 1mm tms. niin jopas on päheet holkit. Päätyyn hahlot josta voi vääntää sopivalle etäisyydelle ja auki tarvittaessa(esim. oikasu). Kierremönjät vaan väliin.

                          Ei öljy vuoda ylöspäin enää kannen aukasun jälkeen "#%"&"¤#/&"%(/ !!! Tai sitten pitää kirjottaa tiedettä uusiksi...
                          Last edited by Suutari; 14-05-2009, 00:13.
                          Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                          -Official BTCF-Sauna Team-
                          -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                          -Team BTCF Top Alcohol-
                          -Team Pimp My Bride-
                          TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                          R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                          R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                          526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                          Comment

                          • Sampoq
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2007
                            • 445
                            • Orimattila

                            #28
                            Tuo Suutarin mainitsema systeemi olisi varmaan toimiva, mielenkiinnolla odotan kun joskus tuon toteutat ja itselläni on vielä m20 niin voisi saman tehdä.

                            Comment

                            • nevari
                              BTCF Member
                              • Apr 2008
                              • 256
                              • jyväskylä

                              #29
                              m20

                              nostetaan vanhaa topiccia.
                              täällä kanssa m20 koneessa tihkuu kannen välistä etureunasta öljy. toteuttiko kukaan tuommoista kannen/lohkon holkitusta että saisi vuodon pysymään poissa?

                              Comment

                              • Jasu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2002
                                • 2110
                                • Tampere / Isojoki

                                #30
                                Originally posted by nevari View Post
                                nostetaan vanhaa topiccia.
                                täällä kanssa m20 koneessa tihkuu kannen välistä etureunasta öljy. toteuttiko kukaan tuommoista kannen/lohkon holkitusta että saisi vuodon pysymään poissa?
                                Jos pinnat suorat ja taso sileä, niin aivan turhaa. Perusasiat kuntoon, niin öljy pysyy siellä missä pitää.
                                Volvo S80 V8
                                Mercedes C250d
                                M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎