Announcement

Collapse
No announcement yet.

330Dat imusarjan läpät.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mistral
    Newbiemmer
    • Jul 2007
    • 13

    #16
    Läpät poistettu -01 330da, oli muuten kohtuu likaset. Mitään konkreettista eroa ei huomaan ajossa jos väkisin pitää jotain persdynoilla niin pikkasen alavääntöä meni, mutta eka vähän äkäsemmin reagoi kaasuun / meno parani pikkasen. Kun painaa kevyesti kaasua niin jossain vaiheessa siinä tulee ns. porras ja syöttää yhtäkkiä enemmän, tämä porras pieneni selkeästi.

    Comment

    • Jonezu
      Bimmer Rookie
      • Mar 2008
      • 55
      • Oulu

      #17
      Originally posted by Cell View Post
      Läppiä löytyy jopa ihan neloskoneisesta parin litran dieselistä, eivät ole pelkästään 530/330DA yksinoikeus. Toisinsanoen, oli autosi mikä tahansa "uusista dieseleistä", tarkista oliko läpät. Sekin ihmeellisyys on nähty kerran, että manuaalissa oli läpät. Kaikkea löytyy ja varma on aina varma, tarkistus ei kuitenkaan vaadi oikeastaan mitään purkamista.
      Eihän e46 320da:ssa kuitenkaan ole koskaan ollut noita läppiä, vai ??

      Oliskos kukaan niin fiksu että osais luetella tähän kaikki bemarin mallit, joissa nuo läpät ja mistä alkaen, parantaisi/pahentaisi varmaan monen foorumilaisen yöunia? En itse ainakaan löytänyt kattavaa listausta täältä, vaikka sellaista oli kyseltykin...
      Last edited by Jonezu; 10-07-2008, 20:26.
      Saksantuonti e46 330xda vm. 2002

      Comment

      • TKG
        Newbiemmer
        • Nov 2005
        • 21

        #18
        Tuttavalla hajosi kone E46 manuaali 2,0 dieselistä juurikin noitten läppien takia.
        Kustannusvaikutus n. 8Ke...

        Comment

        • EXVOLVO
          Bimmer Rookie
          • Apr 2008
          • 45
          • Pohjanmaa

          #19
          Originally posted by Jonezu View Post
          Läpät löytyy 3-litran dieselkoneista, joissa automaattivaihteet. Manuuaalivaihteisissa ei ole läppiä.

          Ja läpät tulivat muistaakseni ainakin 530da:han 3/2000, 330da:sta en tiedä mutta olettaisin että samoihin aikoihin. Eli vanhemmissa ei ole koskaan läppiä, vaikka olisi automaattivaihteinen 3-litran diesel.
          Uudemmissa koneissa sit on läpät myös manuaaleissa. Omassa -04 530 d E61:ssä ainakin Kustcarin mukaan. Mut jotenkin vahvempaa tekoa vissiin.

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #20
            Clavurion: Kuulemma yksi sellainenkin yksilö on nähty. Tiedä sitten oliko urbaanilegendaa mutta tarkistaisin kyllä omien yöunien takia.

            Jonezu: Kyllä, niissäkin on samalla tavalla, tarkistus kestää sen legendaarisen minuutin kun sullot käden imusarjan alle...

            EXVOLVO: Joo, sanovat että on vahvempia, siitä huolimatta niitä on samalla tavalla mennyt koneeseen. EGR kerää karstaa niihin kaikkiin, tärinä ja ilmavirran aiheuttama voima on ihan järjetön, tuskin tuolla mikään kestää kun vaatimuksena kuitenkin on ettei rakenne tuki koko kanavaa.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • TROCK
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2005
              • 435
              • Tampere

              #21
              Originally posted by Anzafin View Post
              Hyvät ohjeet!

              Itse kun puhdistin läppäsysteemin omasta E60 05/2004 530d manuaalista niin läpät olivat tämän näköisessä paketissa:

              Kun on välillä ollut puhetta "parannetusta" imusarjasta niin en tiedä onko tämä nyt sitä, mutta hyvä että puhdistin kumminkin. Poisto on varmaan seuraava toimenpide sitten täälläkin päin...
              Vaikka et vielä poistanutkaan läppiä, niin kysytään silti, että olikos se niin, että mitään vikakoodia ei näissä e60/e61:ssäkään tule eliminoinnin seurauksena?
              - - - - - - -
              F10 520dA
              ex E61 530dA, ex E39 530dA

              Comment

              • Mauritius
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2003
                • 327
                • KRS

                #22
                Joo kannattaa heti poistaa läpät ettei käy näin http://www.kallarkullen.se/page/index.html

                Comment

                • Anzafin
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 3747
                  • Kajaani

                  #23
                  Originally posted by TROCK View Post
                  Vaikka et vielä poistanutkaan läppiä, niin kysytään silti, että olikos se niin, että mitään vikakoodia ei näissä e60/e61:ssäkään tule eliminoinnin seurauksena?
                  Jos muistan oikein, niin olikohan Dexi saanut ihan merkkiliikkeessä poistatettua läpät. Otin itse tämän kuultuani ko. liikkeeseen yhteyttä ja kertoivat että ei tule vikakoodeja eikä tarvitse mitään uudelleenohjelmointeja.

                  Comment

                  • EXVOLVO
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2008
                    • 45
                    • Pohjanmaa

                    #24
                    Originally posted by Anzafin View Post
                    Jos muistan oikein, niin olikohan Dexi saanut ihan merkkiliikkeessä poistatettua läpät. Otin itse tämän kuultuani ko. liikkeeseen yhteyttä ja kertoivat että ei tule vikakoodeja eikä tarvitse mitään uudelleenohjelmointeja.
                    Ja kyseessä E60/61? EGR:ää ei sit vissiin voikaan tulpata kuten noissa vanhemmissa on tehty?! Läpät siis vois poistaa ilman mitään vikakoodia ?

                    Comment

                    • Anzafin
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 3747
                      • Kajaani

                      #25
                      Originally posted by EXVOLVO View Post
                      Ja kyseessä E60/61? EGR:ää ei sit vissiin voikaan tulpata kuten noissa vanhemmissa on tehty?! Läpät siis vois poistaa ilman mitään vikakoodia ?
                      E60 kyllä. Näin ne minulle uskottelivat.

                      Comment

                      • zakspeed
                        BTCF Member
                        • Nov 2003
                        • 1996
                        • Tampere/kainuu

                        #26
                        Originally posted by Mauritius View Post
                        Joo kannattaa heti poistaa läpät ettei käy näin http://www.kallarkullen.se/page/index.html
                        Sama näky odotti tänään, kun sain tuosta mainitsemastani 525d:stä kannen irti. Onneksi ei oma auto ole. Kyllä pemari moottorit osaa tehä
                        -M5- '00
                        -i3 94 rex '19
                        -Ascona B 4.0 '80
                        Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                        -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                        -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #27
                          EGR:stä tulee vikakoodi vanhemmissakin muttei vaikuta mihinkään, joten ei haittaa.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • mopar340
                            Newbiemmer
                            • Aug 2006
                            • 13
                            • Kokkola

                            #28
                            Tänään myös poistin läpät -02 530d aj.132t
                            Ei "hirveen" pahasti karstaa ollut läpissä mutta saapahan ajella rauhassa

                            Comment

                            • Jonezu
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2008
                              • 55
                              • Oulu

                              #29
                              Laitanpa tähän testituloksia.

                              Eli poistin nuo imusarjan läpät jokin aika sitten. Ajoin täysin saman n. 20km lenkin ennen ja jälkeen läppien poiston, tarkoitus oli testata vaikuttaako läpät (ajotietokoneen mukaiseen) kulutukseen. Puolet matkasta vakionopeussäädin päällä 60km/h ja puolet 80km/h eli just tuota matalilla kierroksilla ajoa. Molemmilla kerroilla ilmastoin pois, autossa ei kuskin lisäksi muuta lastia, keli kuiva ja lämpötila +13..+17'c. Kokeilin tehdä myös kiihdytykset ja jarrutukset samalla tavalla kummallakin kerralla. Auto siis 330xda -02 135kw.

                              Läppin kanssa 5,7 l / 100 km
                              Ilman läppiä 5,6 l / 100 km

                              Tätä voi nyt vähän vääristää se, että samaan aikaan läppien poiston kanssa teetin autoon 4-pyöräsuuntauksen..

                              Kokeilin ennen läpysköitten poistoa myös kiihdytyksiä 0-100km/h, mutten kehdannut nyt testata kun oli rekkamies nukkumassa testipaikan kohdalla...
                              Saksantuonti e46 330xda vm. 2002

                              Comment

                              • TiK
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2008
                                • 109
                                • suomi

                                #30
                                Originally posted by Jonezu View Post
                                Laitanpa tähän testituloksia.

                                Eli poistin nuo imusarjan läpät jokin aika sitten. Ajoin täysin saman n. 20km lenkin ennen ja jälkeen läppien poiston, tarkoitus oli testata vaikuttaako läpät (ajotietokoneen mukaiseen) kulutukseen. Puolet matkasta vakionopeussäädin päällä 60km/h ja puolet 80km/h eli just tuota matalilla kierroksilla ajoa. Molemmilla kerroilla ilmastoin pois, autossa ei kuskin lisäksi muuta lastia, keli kuiva ja lämpötila +13..+17'c. Kokeilin tehdä myös kiihdytykset ja jarrutukset samalla tavalla kummallakin kerralla. Auto siis 330xda -02 135kw.

                                Läppin kanssa 5,7 l / 100 km
                                Ilman läppiä 5,6 l / 100 km

                                Tätä voi nyt vähän vääristää se, että samaan aikaan läppien poiston kanssa teetin autoon 4-pyöräsuuntauksen..

                                Kokeilin ennen läpysköitten poistoa myös kiihdytyksiä 0-100km/h, mutten kehdannut nyt testata kun oli rekkamies nukkumassa testipaikan kohdalla...
                                Testailitko tai kertoiko perstuntuma vaikuttiko operaatio mitenkään moottorijarrutukseen?
                                Toiset kun kirjottaa että siihen se vaikuttaa eniten.
                                Itsellä on ajatuksena ollut hakea marmoritiskiltä uusi imusarja ja samalla keikalla tulpata egr.
                                Eiköhän silläkin pitäisi olla huolettomia kilometrejä edessä siltä osin.
                                - Vihellys ja Pauke -

                                E91 320dA Touring -06

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎