Läpät poistettu -01 330da, oli muuten kohtuu likaset. Mitään konkreettista eroa ei huomaan ajossa jos väkisin pitää jotain persdynoilla niin pikkasen alavääntöä meni, mutta eka vähän äkäsemmin reagoi kaasuun / meno parani pikkasen. Kun painaa kevyesti kaasua niin jossain vaiheessa siinä tulee ns. porras ja syöttää yhtäkkiä enemmän, tämä porras pieneni selkeästi.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
330Dat imusarjan läpät.
Collapse
X
-
Originally posted by Cell View PostLäppiä löytyy jopa ihan neloskoneisesta parin litran dieselistä, eivät ole pelkästään 530/330DA yksinoikeus. Toisinsanoen, oli autosi mikä tahansa "uusista dieseleistä", tarkista oliko läpät. Sekin ihmeellisyys on nähty kerran, että manuaalissa oli läpät. Kaikkea löytyy ja varma on aina varma, tarkistus ei kuitenkaan vaadi oikeastaan mitään purkamista.
Oliskos kukaan niin fiksu että osais luetella tähän kaikki bemarin mallit, joissa nuo läpät ja mistä alkaen, parantaisi/pahentaisi varmaan monen foorumilaisen yöunia? En itse ainakaan löytänyt kattavaa listausta täältä, vaikka sellaista oli kyseltykin...Last edited by Jonezu; 10-07-2008, 20:26.Saksantuonti e46 330xda vm. 2002
Comment
-
-
Originally posted by Jonezu View PostLäpät löytyy 3-litran dieselkoneista, joissa automaattivaihteet. Manuuaalivaihteisissa ei ole läppiä.
Ja läpät tulivat muistaakseni ainakin 530da:han 3/2000, 330da:sta en tiedä mutta olettaisin että samoihin aikoihin. Eli vanhemmissa ei ole koskaan läppiä, vaikka olisi automaattivaihteinen 3-litran diesel.
Comment
-
-
Clavurion: Kuulemma yksi sellainenkin yksilö on nähty. Tiedä sitten oliko urbaanilegendaa mutta tarkistaisin kyllä omien yöunien takia.
Jonezu: Kyllä, niissäkin on samalla tavalla, tarkistus kestää sen legendaarisen minuutin kun sullot käden imusarjan alle...
EXVOLVO: Joo, sanovat että on vahvempia, siitä huolimatta niitä on samalla tavalla mennyt koneeseen. EGR kerää karstaa niihin kaikkiin, tärinä ja ilmavirran aiheuttama voima on ihan järjetön, tuskin tuolla mikään kestää kun vaatimuksena kuitenkin on ettei rakenne tuki koko kanavaa.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Anzafin View PostHyvät ohjeet!
Itse kun puhdistin läppäsysteemin omasta E60 05/2004 530d manuaalista niin läpät olivat tämän näköisessä paketissa:
Kun on välillä ollut puhetta "parannetusta" imusarjasta niin en tiedä onko tämä nyt sitä, mutta hyvä että puhdistin kumminkin. Poisto on varmaan seuraava toimenpide sitten täälläkin päin...- - - - - - -
F10 520dA
ex E61 530dA, ex E39 530dA
Comment
-
-
Originally posted by TROCK View PostVaikka et vielä poistanutkaan läppiä, niin kysytään silti, että olikos se niin, että mitään vikakoodia ei näissä e60/e61:ssäkään tule eliminoinnin seurauksena?
Comment
-
-
Originally posted by Anzafin View PostJos muistan oikein, niin olikohan Dexi saanut ihan merkkiliikkeessä poistatettua läpät. Otin itse tämän kuultuani ko. liikkeeseen yhteyttä ja kertoivat että ei tule vikakoodeja eikä tarvitse mitään uudelleenohjelmointeja.
Comment
-
-
Originally posted by Mauritius View PostJoo kannattaa heti poistaa läpät ettei käy näin http://www.kallarkullen.se/page/index.html-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Laitanpa tähän testituloksia.
Eli poistin nuo imusarjan läpät jokin aika sitten. Ajoin täysin saman n. 20km lenkin ennen ja jälkeen läppien poiston, tarkoitus oli testata vaikuttaako läpät (ajotietokoneen mukaiseen) kulutukseen. Puolet matkasta vakionopeussäädin päällä 60km/h ja puolet 80km/h eli just tuota matalilla kierroksilla ajoa. Molemmilla kerroilla ilmastoin pois, autossa ei kuskin lisäksi muuta lastia, keli kuiva ja lämpötila +13..+17'c. Kokeilin tehdä myös kiihdytykset ja jarrutukset samalla tavalla kummallakin kerralla. Auto siis 330xda -02 135kw.
Läppin kanssa 5,7 l / 100 km
Ilman läppiä 5,6 l / 100 km
Tätä voi nyt vähän vääristää se, että samaan aikaan läppien poiston kanssa teetin autoon 4-pyöräsuuntauksen..
Kokeilin ennen läpysköitten poistoa myös kiihdytyksiä 0-100km/h, mutten kehdannut nyt testata kun oli rekkamies nukkumassa testipaikan kohdalla...Saksantuonti e46 330xda vm. 2002
Comment
-
-
Originally posted by Jonezu View PostLaitanpa tähän testituloksia.
Eli poistin nuo imusarjan läpät jokin aika sitten. Ajoin täysin saman n. 20km lenkin ennen ja jälkeen läppien poiston, tarkoitus oli testata vaikuttaako läpät (ajotietokoneen mukaiseen) kulutukseen. Puolet matkasta vakionopeussäädin päällä 60km/h ja puolet 80km/h eli just tuota matalilla kierroksilla ajoa. Molemmilla kerroilla ilmastoin pois, autossa ei kuskin lisäksi muuta lastia, keli kuiva ja lämpötila +13..+17'c. Kokeilin tehdä myös kiihdytykset ja jarrutukset samalla tavalla kummallakin kerralla. Auto siis 330xda -02 135kw.
Läppin kanssa 5,7 l / 100 km
Ilman läppiä 5,6 l / 100 km
Tätä voi nyt vähän vääristää se, että samaan aikaan läppien poiston kanssa teetin autoon 4-pyöräsuuntauksen..
Kokeilin ennen läpysköitten poistoa myös kiihdytyksiä 0-100km/h, mutten kehdannut nyt testata kun oli rekkamies nukkumassa testipaikan kohdalla...
Toiset kun kirjottaa että siihen se vaikuttaa eniten.
Itsellä on ajatuksena ollut hakea marmoritiskiltä uusi imusarja ja samalla keikalla tulpata egr.
Eiköhän silläkin pitäisi olla huolettomia kilometrejä edessä siltä osin.- Vihellys ja Pauke -
E91 320dA Touring -06
Comment
-
Comment