Announcement

Collapse
No announcement yet.

vanosko paskana?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BestMotorWith
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 382
    • Hämeenlinna

    #16
    No jos siihen bemarin testeriin voi luottaa ni niin se näytti (ja ite olin testaamassa sillä).
    Mut menee vähä
    If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.

    http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780

    Comment

    • cojama
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2002
      • 1421
      • www.e30m3.fi

      #17
      Niin menee, jätetään sikseen.

      Comment

      • beeämvee
        Newbiemmer
        • Sep 2004
        • 18

        #18
        Kun kampiakseli on lukittu paikoilleen(8mm pultilla) niin missä asennossa nokka-akseleiden pitäis olla? Ei satu oleen sitä työkalua millä nokat lukitaan.Kone oli siis M50 24valve.

        Comment

        • beeämvee
          Newbiemmer
          • Sep 2004
          • 18

          #19
          Originally posted by Leka
          Tuossa vähän vanoksen asennuksesta yms.
          Pitäiskö nokkien olla kuvien mukaisessa asennossa kun 1. on ykk:ssa.

          Comment

          • beeämvee
            Newbiemmer
            • Sep 2004
            • 18

            #20
            No niin, nokka-akseleiden ajoituksethan ne olivat menneet persiilleen mutta nyt askarruttaa onko venttiilit päässeet ottamaan mäntiin kiinni?

            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              #21
              Originally posted by beeämvee
              Originally posted by Leka
              Tuossa vähän vanoksen asennuksesta yms.
              Pitäiskö nokkien olla kuvien mukaisessa asennossa kun 1. on ykk:ssa.
              1:n ykk:ssa 1:n nokat pitää olla noin, mutta tais jo selvitäkkin. Toivottavasti venoja ei ole mutkalla...
              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              • beeämvee
                Newbiemmer
                • Sep 2004
                • 18

                #22
                Olipa sitten vissiin venttiilit ottaneet mäntiin kiinni ja alkaa kannen irroitus puuhat. Osaisko joku sanoo mistähän johtuu että ajoitukset menny pieleen kun nokkaketjut oli kuitenkin ehjät??
                Ja onko jotain erikoista huomioitavaa kantta irrottaessa ja purkaessa ettei tulis mitään enempiä vaurioita?
                Sopiiko kansi tulee pois pakosarjan kanssa (auto e36)ja onnistuuko alemman ketjun vaihto kun kansi on irti vai pitääkö purkaa vielä enemmän?

                Comment

                • beeämvee
                  Newbiemmer
                  • Sep 2004
                  • 18

                  #23
                  Saisko joltakin kiristysmomentit kannelle ja nokka-akseleille?(kone 2.5 m50 vanos).

                  Comment

                  • Leka
                    BTCF Member
                    • Sep 2003
                    • 7701
                    • Vilppula

                    #24
                    Originally posted by beeämvee
                    Saisko joltakin kiristysmomentit kannelle ja nokka-akseleille?(kone 2.5 m50 vanos).
                    Bentley says:
                    kansi
                    Stage 1: 30 Nm
                    Stage2: +90 astetta
                    Stage3: +90 astetta

                    Nokkien laakeripukit: 15 Nm, näitähän sä varmaan tarkoitit?
                    sigpic

                    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                    Comment

                    • Guest's Avatar

                      #25
                      Juu tuo kansi kuten leka laittoi, tässä vielä varulta kiristysjärjestys...

                      Nuo laakeripukit laitetaan vain 10Nm mikäli pultit on M6 ja 15Nm mikäli ovat M7...

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎