Announcement

Collapse
No announcement yet.

vanosko paskana?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • beeämvee
    Newbiemmer
    • Sep 2004
    • 18

    vanosko paskana?

    Appiukon 325 -93 teki tämän tempun: auto oli ajossa ja siitä hävis vedot ja paukahteli kunnes hyytyi kokonaan ja nyt ei suostu lähtemään käyntiin, tuntuu kuin koneessa ei oisi puristuksia ollenkaan? mistäs päin kannattais ruveta etsimään vikaa?
  • petteriu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 1164
    • Pori

    #2
    (Pako-)Nokan ajoitus hypännyt volttia ? Venttiilikoppa auki ja tarkistus.

    Petteri
    BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

    Comment

    • beeämvee
      Newbiemmer
      • Sep 2004
      • 18

      #3
      Sanoisko joku vielä kertoa miten ajoitusmerkkien pitää olla?Ja mistähän johtuu että ajoitus vois olla mennyt perseelleen?

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        #4
        Originally posted by beeämvee
        Sanoisko joku vielä kertoa miten ajoitusmerkkien pitää olla?Ja mistähän johtuu että ajoitus vois olla mennyt perseelleen?
        Tuossa vähän vanoksen asennuksesta yms.
        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • beeämvee
          Newbiemmer
          • Sep 2004
          • 18

          #5
          Mistä kohtaa löytyy 8mm tapille se reikä että voi lukita kampiakselin paikoilleen?

          Comment

          • petteriu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 1164
            • Pori

            #6
            Originally posted by beeämvee
            Mistä kohtaa löytyy 8mm tapille se reikä että voi lukita kampiakselin paikoilleen?
            Muistikuva olisi, että se löytyisi startin läheltä. Näköjään TIS vahvistaa muistikuvan.

            EDIT: Laitetaanpa vielä tämä: TIS 1136010

            Petteri
            BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

            Comment

            • NiKo-79
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2003
              • 220
              • Oulu

              #7
              minkäverran bemarilla on ajettu? :shock:
              325xi e90
              Ex. 320d e46
              Ex. 325i e36

              Comment

              • bandit3x
                Newbiemmer
                • Oct 2004
                • 1
                • Helsinki

                #8
                Re: vanosko paskana?

                Originally posted by beeämvee
                Appiukon 325 -93 teki tämän tempun: auto oli ajossa ja siitä hävis vedot ja paukahteli kunnes hyytyi kokonaan ja nyt ei suostu lähtemään käyntiin, tuntuu kuin koneessa ei oisi puristuksia ollenkaan? mistäs päin kannattais ruveta etsimään vikaa?
                No, Mulla samat oireet pari päivää sitten 520 24v vanos koneessa ja siitä meni nokkaketju poikki ja lähes kaikki venat solmuun, ja tämäkin homma tapahtui normaali maantie ajossa. Kilsoja huimat 117000, luultavasti ketjun kiristin petti, mutta onhan BMW laatua, ketjun kuulemma ei pitäisi katketa koskaan, se ketju ja kiristinhän ovat huoltovapaita.
                Että Sellasta.....
                Ps. Luultavasti vanos ehjä ja nokkaketju poikki.

                Comment

                • Lanttu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 1643

                  #9
                  Kannattaa huomioida, että tuo 117 tkm ei pidä paikkaansa jos se on ns. tuontipeli.

                  Comment

                  • NiKo-79
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2003
                    • 220
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by Lanttu
                    Kannattaa huomioida, että tuo 117 tkm ei pidä paikkaansa jos se on ns. tuontipeli.
                    paljonko pitää olla kilometrejä ennen ku ketju tai kiristin voi mahdollisesti pettää 'vanhuuttaan'?? ..luulis, et ei tarvi kovin kummonen asiantuntija olla, että erottaa onko autolla ajettu 100 vai 500tkm!?
                    325xi e90
                    Ex. 320d e46
                    Ex. 325i e36

                    Comment

                    • antti79
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 2499
                      • Littoinen

                      #11
                      Originally posted by NiKo-79
                      Originally posted by Lanttu
                      Kannattaa huomioida, että tuo 117 tkm ei pidä paikkaansa jos se on ns. tuontipeli.
                      paljonko pitää olla kilometrejä ennen ku ketju tai kiristin voi mahdollisesti pettää 'vanhuuttaan'?? ..luulis, et ei tarvi kovin kummonen asiantuntija olla, että erottaa onko autolla ajettu 100 vai 500tkm!?
                      Kyllä se lähemmäs 500tkm kestää, itse ainakin olen huristellut 400tkm ajetulla M10 koneella jokunen vuosi sitten ja se auto on perhana vieläkin liikenteessä eikä ketjua ole koskaan vaihdettu.
                      sigpic
                      Originally Posted by jari kihlman
                      "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                      Comment

                      • BestMotorWith
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2004
                        • 382
                        • Hämeenlinna

                        #12
                        Joo kyllä ne saksasta tuodut on ihan eri asia.. Yhessäkin alle 50tkm ajetussa e39:ssä oli jo vaihettu käyttölaitteitten hihna :lol: Monessa ei tuonti autossa on jouduttu vaihtaa jo siinä ajassa :?: :wink:
                        Et ei niihin kilometreihin oo luottamista..

                        Ja yhessä seikasatasessa moottorinohjausyksikkö ilmotti et se on tehny vian 635tkm, vaikka sillä piti olla ajettu n.70tkm... et silleen :lol:
                        If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.

                        http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780

                        Comment

                        • beeämvee
                          Newbiemmer
                          • Sep 2004
                          • 18

                          #13
                          Re: vanosko paskana?

                          Originally posted by bandit3x
                          No, Mulla samat oireet pari päivää sitten 520 24v vanos koneessa ja siitä meni nokkaketju poikki ja lähes kaikki venat solmuun, ja tämäkin homma tapahtui normaali maantie ajossa. Kilsoja huimat 117000, luultavasti ketjun kiristin petti, mutta onhan BMW laatua, ketjun kuulemma ei pitäisi katketa koskaan, se ketju ja kiristinhän ovat huoltovapaita.
                          Että Sellasta.....
                          Ps. Luultavasti vanos ehjä ja nokkaketju poikki.
                          Ei varmaan ole ketju poikki kun nokat pyörii startatessa mutta kun puristuksia ei tuntuis olevan, miten noitten ajoitusten kanssa voiko ne muutua tosta vaan?

                          Comment

                          • antti79
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2003
                            • 2499
                            • Littoinen

                            #14
                            Originally posted by BestMotorWith
                            Joo kyllä ne saksasta tuodut on ihan eri asia.. Yhessäkin alle 50tkm ajetussa e39:ssä oli jo vaihettu käyttölaitteitten hihna :lol: Monessa ei tuonti autossa on jouduttu vaihtaa jo siinä ajassa :?: :wink:
                            Et ei niihin kilometreihin oo luottamista..

                            Ja yhessä seikasatasessa moottorinohjausyksikkö ilmotti et se on tehny vian 635tkm, vaikka sillä piti olla ajettu n.70tkm... et silleen :lol:
                            Oliskohan nää joitain urbaani legendoja Esson baarista, missä äijät kertoo juttuja Saksan mittariruuvatuista ja tulvavaurioisista pommeista :lol:
                            sigpic
                            Originally Posted by jari kihlman
                            "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                            Comment

                            • cojama
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2002
                              • 1421
                              • www.e30m3.fi

                              #15
                              Tuo Jyväskylässä tapahtuneen 7-sarjan alle satkun ajettu ja todellisuudessa yli 600 tuhatta ainakin on 99% joidenkin/jonkun suolapurkin omaavan legendaa, tuosta on jo niin monta versiota kuullut että epäilyttää jo senkin takia ja ei kai kukaan lähde ruuvaamaan 650tkm. ajetusta 600 tuhatta pois? Ei kovin uskottava legenda.
                              Toinen mistä legendoja lähtee liikkeelle on se että tiotoviisaat levittää sanaa että aidot kilsat tulee mittaristo testillä ja siitä ne ensimmäiset lukemat, joopa joo ja taas saatiin todisteita kuinka kaikki tuonti autot on ruuvattuja.
                              Eikä sillä onhan noita monesti ruuvattu mutta mieluummin 200tkm. ajettu tuontiauto kuin 100tkm. ajettu aito Suomi yksilö.
                              Lupaan olla kirjoittamatta/kiusaamatta aitoja suomi autojen omistajia tästä eteenpäin.

                              Allekirjoitus.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎