Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaattivaihteiston viive

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • huppe
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 371
    • Suomi

    Automaattivaihteiston viive

    Ei ole juurikaan aiempaa ajokokemusta automaateista ja nyt sellainen + E61 on alla. Kyseessä siis 530D. Olen kiinnittänyt huomiota siihen että jos esim. risteyksestä/paikaltaan lähtee tyhjäkäynniltä etenemään niin on sellainen pieni viive että tapahtuu oikeastaan mitään, sitten lähdetään liikenteeseen ja vasta parin metrin ajamisen jälkeen auto antaa oikeasti lämät tiskiin ja sitten lähdettiin. Kyseessä siis tilanne että lyödään lämät tiskiin.
    Manuaalillahan tuo tapahtuu välittömästi kun kytkin nostetaan. DS-asennolla en ole huomannut käytännön eroa muuten kuin vaihtamisessa, eli kierrokset menevät korkeammalle ja ajosta tulee nykivämpää.

    Onkohan tuossa jotain vialla? Pitänee käydä koe-ajamassa toista samanlaista...
    Last edited by huppe; 04-07-2008, 11:00.
    ex E61 530da 2004
  • ongelmalapsi
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1063
    • Hämeenlinna

    #2
    Vikakoodin lukuun ensimmäiseksi.
    -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
    -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
    -Voimaa.com Ohjelmoinnit
    -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
    -Ilmastointi huolto alkaen 69€
    Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
    GMC Topkick C6500 rollback -95
    Ford F-350 4X4 Wrecker -97
    E46 330xiA -02
    Chrysler neon -99

    Comment

    • huppe
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2004
      • 371
      • Suomi

      #3
      Ei tossa vikakoodeja ole. Taitaa ajajassa olla vika, kyseessä ensimmäinen dieselini + ensimmäinen automaattini. Kaverit kertoivat että kait aivan normaalia, lääkkeeksi auttaa kun nostaa kierrokset ennen lähtöä kahden jalan systeemillä vaikka lähelle 1000rpm niin ei ole viivettä enää lähtemisessä, 600rpm vai mitä tuo tyhjäkäynti onkaan, on viive taas havaittavissa.

      Tietty jos ois pari turboa koneessa (535d ehkäpä?) niin moista ei tapahtuisi koska toinen ottaisi alakierroksiin ja toinen yläkierroksiin, jolloin menosta tulee tasaisempaa, ilman viiveilyä.
      No en ole tähän tekniikkaan perehtynyt, kai se on vain kärsittävä tai sitten opeteltava ajamaan
      ex E61 530da 2004

      Comment

      • eldrin
        Bimmer Fanatic
        • May 2007
        • 521
        • Espoo

        #4
        Kait se moottori nyt vetäis ihan alhaalta asti ilman vaihteiston nykimisiä, oli sielä niitä turboja sitten useampi tai ei yhtään. Ne automaatit joita on ite tullu ajettua ei oo kyllä vastaavaan syyllistyneet, ei edes toi oma e34. Tiedä sitten miten e61:n tomaatti toimii, mutta jotenkin toi askin epäroiminen ei kuulosta asiaankuuluvalta.
        e60 530iA -04 Olivine Grün
        e34 525i touring -94 Calypsorot///ex
        e28 518 -83 Tikkurila-optik///ex
        e36 328CiA -96 Aegaeisch Blau ///ex
        e34 540iA -94 Arktissilber
        ///ex

        Comment

        • himonussija
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2005
          • 392
          • Finland

          #5
          Jos automaatilla lähtee paikoiltaan niin että nostaa jalan jarrulta ja sitten kaasu pohjaan niin kyllähän se pari metriä kerkeää ryömiä ja hetken miettii ennen kuin lähtee vetämään. Jos taas toisella jalalla pitää jarrua päällä ja toisella jalalla nostaa kierrokset niin sitten lähtee aivan eri tavalla, mutta toisaalta laatikko voi ottaa itseensä jos tuollaista paljon harrastaa.

          Eli väittäisi että aivan normaalia.

          Comment

          • Jistad
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2008
            • 443
            • Pohjanmaa

            #6
            Ihan normaalia tuo on, itsekin siihen hermostuin
            Tosin en ollut hoksannut painaa jarrua ja nostaa kierroksia samaan aikaan. Nyt ei ole sitä vikaa kun on manuaalivaihteinen auto.
            e36 328iA Touring -97 Moreagrün Metallic
            R171 SLK 230K -99
            W202 230C -96
            Triumph Daytona 955i -03

            ex e30 316 (1.8) -87 Alpinweiss
            ex e36 320 -94 Diamantschwartz Metallic
            ex e36 328 touring -96 Bostongrün Metallic
            ex e38 740 -95 Ascotgrün
            ex e30 316 (1.8) -87 Alpinweiss
            ex e36 320 cabriolet -95 Montreal Blau

            Comment

            • Petri.Kekkonen
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 7397
              • Oulu

              #7
              Originally posted by huppe View Post
              Tietty jos ois pari turboa koneessa (535d ehkäpä?) niin moista ei tapahtuisi ...
              Ihan samanlainen tunnelma kuin kerroit jäi mulla kyllä myös E61 535dA:n koeajosta.
              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
              E39 523i M Sport '00, Titansilber

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                #8
                Pitää kai lähteä kokeilemaan.. En ole tuollaista miettimistä ja viivettä omalla bensakoneella huomannut. E61 525xdA kylläkin tuntui miettivän mutta eipä se edes ryöminyt.
                E39 528iA

                Comment

                • 6power
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 254
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by huppe View Post
                  Ei ole juurikaan aiempaa ajokokemusta automaateista ja nyt sellainen + E61 on alla. Kyseessä siis 530D. Olen kiinnittänyt huomiota siihen että jos esim. risteyksestä/paikaltaan lähtee tyhjäkäynniltä etenemään niin on sellainen pieni viive että tapahtuu oikeastaan mitään, sitten lähdetään liikenteeseen ja vasta parin metrin ajamisen jälkeen auto antaa oikeasti lämät tiskiin ja sitten lähdettiin. Kyseessä siis tilanne että lyödään lämät tiskiin.
                  Manuaalillahan tuo tapahtuu välittömästi kun kytkin nostetaan. DS-asennolla en ole huomannut käytännön eroa muuten kuin vaihtamisessa, eli kierrokset menevät korkeammalle ja ajosta tulee nykivämpää.

                  Onkohan tuossa jotain vialla? Pitänee käydä koe-ajamassa toista samanlaista...
                  Moron
                  Kyllähän sen automaatin aina vähän kuuluu luistaakin jos ei niin tee sit se paukauttaa ne vaihteet päälle...jos ajat sen autos kohtuuliseen ylämäkeen en nyt tarkoita kuitenkaan mitään puijon mäkitornia ja pidät vaihteiston d-llä ja ilman jarrua..pysyykö paikallaan vai lähteekö taakse päin? aika hyvä konsti kokeilla luistaako vaihteisto. pitäs siis pysyä auton paikoillaan eikä alkaa valumaan.

                  Comment

                  • jano85
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2008
                    • 176
                    • Kauhava

                    #10
                    samanlaista viivettä itellä havaittu 530d -05. samanlaisessa e39 -99 mallissa en viivettä ole huomannu. Olisiko laatikon ohjelmoinnilla korjattavissa. Mutten laatikko toimii moitteettomasti.
                    F06 640d X-drive M-sport -16


                    exät F11 520d / E93 335i / G30 520d / F30 320d / E60 M5 / F30 330d / E70 X5 35d / E90 335d/ E90 325i/ E61 530d/ E39 530d/ E39 528i/ E36 325iC/ E34 525i

                    Comment

                    • turbopuusti
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2005
                      • 823
                      • Lahti

                      #11
                      Mielenkiintonen juttu:think Itse en ole uudemmissa enkä vanhemmissa automaateissa merkistä riippumatta tuommoista ominaisuutta huomannut. Ainoa mikä puoli sekuntia miettii on mutsin c-max, mutta se onkin variaattorivehjes. Kyllä sen pitäisi antaa kaikki heti lähdöstä ellei luistonesto rupea puuttumaan peliin. Haiskahtaisi "vialta" eikä ominaisuudelta. Pystyyköhän tuota ohjelmalla muuttamaan?
                      e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎