Announcement

Collapse
No announcement yet.

Minkälainen pakoputki kannattaisi tehdä... bmw 525i 24v vm.-91

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jochen
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 1229
    • Valkeakoski & Trondheim

    #46
    Tommonen tuli loppupätkästä:



    Pakoputken pääkin osui aika keskelle puskurin koloa mutta pientä hienosäätöä joutunee vielä tekemään laippoja viilaamalla ja paria mutkaa jyrkentämällä, nyt putki on turhan lähellä perän apurunkoa ja se saattaa ottaa pahoissa röykyissä kiinni.

    No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
    Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
    Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
    Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
    Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
    Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16450
      • Asikkala

      #47
      Originally posted by Jochen View Post
      Tommonen tuli loppupätkästä:



      Pakoputken pääkin osui aika keskelle puskurin koloa mutta pientä hienosäätöä joutunee vielä tekemään laippoja viilaamalla ja paria mutkaa jyrkentämällä, nyt putki on turhan lähellä perän apurunkoa ja se saattaa ottaa pahoissa röykyissä kiinni.
      Onko äänet niin pahat että kannattais laittaa etummaiseksi vaimentajaksi samanl. kuin takimmainen ?
      Miten tuo alumiiniruiskutus on tehty ?

      Comment

      • Jochen
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2002
        • 1229
        • Valkeakoski & Trondheim

        #48
        Mitähän noista äänistä osaisi sanoa... Kyllä ne ainakin tyhjäkäynnillä muistuttaa enemmän kilpa-autoa kuin katuautoa. Alakierroksilla on hiukan kuminaa joka katoaa kierrosten noustessa. Auton keula on palasina joten sillä ei ole ajeltu testipätkiä tiellä.



        (etutolppien välinen tuki pitää vaihtaa ja lisäksi taitaa tulla 6 sylinterisen mallin 25% isompi jäähdytin)

        Sanoisin että jos autolla meinaa joka päivä ajaa niin takavaimentimeksi joku isompi ja tehokkaammin vaimentava pönttö, tilaa on kyllä. Resonaattorikin voisi olla tilavuudeltaan isompi jos löytää lituskan ja leveän mallin.

        Ääniä varmaan saisi kuriin laittamalla hiukan pienemmän ulostuloputken tai kuristimen. Pitää tutkia asiaa, hiukan tuntuu sille että ahveniston 97 dB raja on ikävän lähellä tästä eteenpäin. Vakioputken päästä tulee lähinnä tasaista suhinaa mutta tällä putkella jokainen pakopulssi kyllä tulee melko tehokkaasti läpi niinkuin tietysti on tarkoituskin. Mielenkiintoista nähdä mikä on putken vaikutus tehoon.

        Putket on harjattu teräsharjalla, putsattu asetonilla ja kuiskutettu Dinitrolin (?) 850 astetta kestävällä (???) spraylla. Saa nähdä kuinka kestää mutta putki ei tule näkemään märkiä ajokelejä oikeastaan koskaan.
        Last edited by Jochen; 25-07-2008, 00:01.

        No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
        Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
        Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
        Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
        Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
        Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

        Comment

        • BMW DriveR
          Bimmer Rookie
          • Jul 2008
          • 32
          • Tervo

          #49
          ihan siistin näkönen putki sulla. Mut entäs ku mun autossa on kutoskone
          ja siinä on 1, 2, 3 sylintereillä oma pakosarja ja samoin 4, 5, 6 sylintereillä oma
          ja auton alla kulkee alusta asti 2 putkee vierekkäin niin mietityttää
          vaan että oisko järkee jos tekis tolla yhellä 3'' kattien jälkeen?? Vai
          pitäskö tehä kahella 2'' putkella?? :think Mitä ootte mieltä?

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16450
            • Asikkala

            #50
            Originally posted by BMW DriveR View Post
            ihan siistin näkönen putki sulla. Mut entäs ku mun autossa on kutoskone
            ja siinä on 1, 2, 3 sylintereillä oma pakosarja ja samoin 4, 5, 6 sylintereillä oma
            ja auton alla kulkee alusta asti 2 putkee vierekkäin niin mietityttää
            vaan että oisko järkee jos tekis tolla yhellä 3'' kattien jälkeen?? Vai
            pitäskö tehä kahella 2'' putkella?? :think Mitä ootte mieltä?
            Pinta-ala 3"= 7,07 neliötuumaa vs. 2x2"= 6,28 neliötuumaa mikäli tällä tiedolla on mitään merkitystä.

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10031
              • KVLA

              #51
              Originally posted by jr66 View Post
              Pinta-ala 3"= 7,07 neliötuumaa vs. 2x2"= 6,28 neliötuumaa mikäli tällä tiedolla on mitään merkitystä.
              Viisaammat väittävät vielä sitäkin,että vaikka pinta-alat 1- tai 2-putkisessa olisivat aivan yhtä suuretkin,niin virtaus 1-putkisessa olisi parempi.

              Comment

              • BMW DriveR
                Bimmer Rookie
                • Jul 2008
                • 32
                • Tervo

                #52
                Originally posted by Heguli 31 View Post
                Viisaammat väittävät vielä sitäkin,että vaikka pinta-alat 1- tai 2-putkisessa olisivat aivan yhtä suuretkin,niin virtaus 1-putkisessa olisi parempi.
                Eli tän vastauksen mukaan olis parempi rakentaa yhellä putkella?:think

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16450
                  • Asikkala

                  #53
                  Onko vastaavaa hyötyä jos katit (ja vaimentimet jotka on ennen 2-1 kollektoria ?) sotkee ? virtauksen, yhdellä putkella tietysti helpompi tehdä kuin kahdella.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎