Announcement

Collapse
No announcement yet.

Öljynpaine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 316 E30
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 43

    Öljynpaine

    Mikä vois olla vikana ku öljynpainevalo palaa kylmäkäynnistyksessä älyttömän kauan? Öljyil ajettu pari tonnii ja on ihan ylärajas. Voisko vika olla öljypumpus? Auto on 316 E30 -87
  • Rocker
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 1023
    • Suburb of SUUR-Oulu

    #2
    Öljypumppu väljä, anturi sökö, liian liukkaat öljyt vanhassa moottorissa, alakerran laakerit lopussa, siinäpä muutama vaihtoehto heti alkuunsa. Et kertonu kuin kauan se kannuvalo palaa lämpöisenä, siittä ois jo helpompi päätellä jotakin.
    T:Tero
    2003 BMW 530dAT ///M-Sport individual
    Ford Escort 1.6-16V STW AC yms -98
    EX: 524Tda, 324TdicT
    Valtakunnan pelastustoimen keikat by 112info.fi
    ...Kun älli loppuu, korvaappa se lihaksilla! Toimii muuten aina...

    Comment

    • 316 E30
      Bimmer Rookie
      • Sep 2004
      • 43

      #3
      Lämpösenä palaa ehkä 1sek. Noi öljyt on kyl 5w-50 mut alus se öljynpaine valo ei palanu ku pari sekkaa.

      Comment

      • kaol
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 5007
        • Ilmajoki

        #4
        Onko öljykorkki kiinni/kunnossa? :?
        Kokeilemalla se selviää...

        Comment

        • 316 E30
          Bimmer Rookie
          • Sep 2004
          • 43

          #5
          Kyl se kunnos on.

          Comment

          • Masinol
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2003
            • 988
            • "Turku"

            #6
            Originally posted by kaol
            Onko öljykorkki kiinni/kunnossa? :?
            Mites se öljynpaineeseen liittyy???
            Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

            Comment

            • kaol
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 5007
              • Ilmajoki

              #7
              Originally posted by Masinol
              Originally posted by kaol
              Onko öljykorkki kiinni/kunnossa? :?
              Mites se öljynpaineeseen liittyy???
              Koita käynnistää auto ilman korkkia. :wink:
              Kokeilemalla se selviää...

              Comment

              • Rolli
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2004
                • 1067
                • Kausala city

                #8
                Itellä samaa ongelmaa että kylmänä palaa pitkään painevalo, mutta lämpimänä sammuu heti. M30B28 koneena
                Alkoi tekemään tätä heti öljynvaihdon jälkeen. Eli luultavasti liian löysät öljyt :?: Rupesi meinaan moottorijarrutuksissakin pölläyttelemään hieman.
                E34 530d -94 M-Sport

                Comment

                • reddewil
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 3015
                  • West Coast

                  #9
                  Originally posted by Rolli
                  Itellä samaa ongelmaa että kylmänä palaa pitkään painevalo, mutta lämpimänä sammuu heti. M30B28 koneena
                  Alkoi tekemään tätä heti öljynvaihdon jälkeen. Eli luultavasti liian löysät öljyt :?: Rupesi meinaan moottorijarrutuksissakin pölläyttelemään hieman.
                  Nii, en ymmärrä et miks kaikkiin vessoihin laitetaan jotai 0 tai 5-luokan öljyjä ku eihän niitä oltu ees keksitty sillon ku nämä nakuttajat on valmistettu. Ne nyt ei vaan pysy siellä sisällä. :juo
                  ...

                  Comment

                  • 316 E30
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2004
                    • 43

                    #10
                    Täytyy varmaa vaihtaa sit 15W-50 öljyt nii ei luulis olevan ongelmia enää.

                    Comment

                    • SledgeHammer82
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 1651
                      • Pk-seutu

                      #11
                      Originally posted by 316 E30
                      Täytyy varmaa vaihtaa sit 15W-50 öljyt nii ei luulis olevan ongelmia enää.
                      rtfm.. :roll:

                      Mitäpä jos kokeilisit ihan manuskan suosittamaa öljyä : esim. talviöljyiksi 5w30 (suositus, kun ulkolämpötila -30...+5) tai ympärivuotiseen käyttöön 10w40 (suositus, kun ulkolämpötila -20...+30).

                      15w50 öljyä suositellaan kun ulkolämpötila on -10..+50, eli ei kovin hyvin pelitä Suomen talvessa..

                      Comment

                      • JiiB
                        BTCF Member
                        • Nov 2006
                        • 88
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        kertokaas mullekkin kauanko teillä yleensä toi öljynpainevalo palaa kun pistää käyntiin auton.. kone m52b28... kun pistää käymään kylmänä niin palaa ehkä sekunnin kun auto on käynnistynyt.. samoin välillä lämpimällä koneella myös ehkä sekunnin tai kaksi..joskus sammuu samantien.. onko normaalia...? öljynä mobilin 5w50.. auto ollu mulla jotain kuukauden ja on vaan pistänyt toi silmään.. että onko jotan vikaa mahdollisesti...?vai onko vaai liian tarkka silmä tälläsen vanhan rotiskon kans... toi on varmaan ihan ok öljyä näin talvikeliin kuitenkin...
                        Audi A6 C4 2.5TDI QUATTRO, Kupla standard 1200 -70

                        Ex Bemut
                        E36 323 sedan -96, E30 318is-M50b25, e36 M3 -94, e32 735iA, e34 525iA -94, e46 320d M-sport ll -02, e36 328 coupe -98,
                        e36 328 touring -95

                        Comment

                        • SledgeHammer82
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 1651
                          • Pk-seutu

                          #13
                          Originally posted by JiiB View Post
                          kertokaas mullekkin kauanko teillä yleensä toi öljynpainevalo palaa kun pistää käyntiin auton.. kone m52b28... kun pistää käymään kylmänä niin palaa ehkä sekunnin kun auto on käynnistynyt.. samoin välillä lämpimällä koneella myös ehkä sekunnin tai kaksi..joskus sammuu samantien.. onko normaalia...? öljynä mobilin 5w50.. auto ollu mulla jotain kuukauden ja on vaan pistänyt toi silmään.. että onko jotan vikaa mahdollisesti...?vai onko vaai liian tarkka silmä tälläsen vanhan rotiskon kans... toi on varmaan ihan ok öljyä näin talvikeliin kuitenkin...
                          Kaksi vuotta vanha topicci jatkuu, no mikäs siinä..

                          Öljynpainevalo sammuu samantien kun kone käynnistyy M52B25 ja M50B25 koneilla. M20B20 käyttäytyi kuvailemallasi tavalla kun öljynä oli Mobilin Synt S:t, vaihtamalla öljyt Castrol Magnatecceihin (5w40) sammui siinäkin öljynpainevalo samantien.

                          Toi 5w50 ei mitään kovin kummoista öljyä ole, sillä noin laaja-alaisessa öljyssä on viskositeetti-indeksiä jouduttu parantamaan runsaalla lisäaineistuksella ja muutaman tuhannen kuluttua ominaisuudet on huonontuneet sellaisiksi, että se häviää esim. 5w40 öljyille kaikilla osa-alueilla.

                          Kokeile vaihtaaa vaikka nuo Castrol Magnatec 5w40-öljyt koneeseen ja ihmettellään sitten lisää.

                          Comment

                          • Jaghaath
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 1273
                            • Helsinki

                            #14
                            Öljyfiltterin takaiskuventtiili puuttuu/ei toimi.

                            Comment

                            • JiiB
                              BTCF Member
                              • Nov 2006
                              • 88
                              • Pirkanmaa

                              #15
                              näissäkin siis on sellanen takaisku systeemi...?pystyykös sen vaihtamaan vai minkälainen homma se oiken on...? jos vika siis olis siinä..? ilmeisesti todetaan avaamalla toi suodattimen kotelo?? jos ei o täynnä öljyä niin siinä on vikaa....? onko näin?ihan piripintaanko kuuluu olla?onko toi takaiskusysteemi siis filtterissä itsessään jotenkin mukana....!?!?eli auttaako filtterin vaihto?
                              Audi A6 C4 2.5TDI QUATTRO, Kupla standard 1200 -70

                              Ex Bemut
                              E36 323 sedan -96, E30 318is-M50b25, e36 M3 -94, e32 735iA, e34 525iA -94, e46 320d M-sport ll -02, e36 328 coupe -98,
                              e36 328 touring -95

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎