Announcement

Collapse
No announcement yet.

M30 turbokone ohjeita?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Jo0nas-
    Bimmer Rookie
    • Oct 2009
    • 162
    • kouvola

    #46
    Ootteko muuten kyhäilly omiin koneisiin tota lisäkiilaa kampiakseliin. Jossain näin että ois poranterän pätkät laitettu lisäkiiloiksi, mietin vaan että onko tommonen sitte kuinka tarpeellista? Tietty varmaa riippuu paljolti millasta konetta sitte rakentaa...

    Comment

    • billy
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2012
      • 1052
      • Finland

      #47
      Originally posted by -Jo0nas- View Post
      Ootteko muuten kyhäilly omiin koneisiin tota lisäkiilaa kampiakseliin. Jossain näin että ois poranterän pätkät laitettu lisäkiiloiksi, mietin vaan että onko tommonen sitte kuinka tarpeellista? Tietty varmaa riippuu paljolti millasta konetta sitte rakentaa...
      Kyllä se on tarpeellinen jo aikaisessa vaiheessa paskoo ittesä pihalle
      Oomani tein 2kpl poratappia lisää, eipä oo Kummoinen homma ihan akku porakoneella meni.

      Comment

      • sierra4x4tbo
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 2097
        • Lappeenranta

        #48
        En laittanu mitään lisäkiiloja..

        -Timo
        M535i BiTurbo -85
        740iA -95 ”#tonnin_pommi"

        --=MushroomMotorsport=--
        --=MaxTuned.com=--

        Comment

        • tero_v
          BTCF Member
          • Sep 2006
          • 970
          • Etelä-pohjanmaa, lehtimäki

          #49
          mä tein lisäkiilan. ja vena jousiksi valkataan jotkut schrichin singlet ja lisäksi vakiot sisäjouset... jousi lautasia vähän sorvataan että tuo onnistuu. tuo oli yhen koneistamon käyttämä setuppi.
          E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
          650hp/850nm 1.8bar
          1/4m 11.48s/208km/h
          100-150km/h 2.01s
          100-200km/h 6.99s


          EX jatkeet:
          e39 528 M-Sport -99
          e36 318is "M-sport" -92

          Comment

          • I-Ienkka
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2012
            • 275
            • kokkola

            #50
            sen mitä kavereiden m30 turbotus projekteja sivusta seurannu niin tuntuu että jokaisesta katkeaa kiila ennemmin tai myöhemmin. toki taitaa vaikuttaa se rajottajalle paukuttaminen aikapaljon asiaan. :think

            Comment

            • Rocla
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 7692
              • Kajaani

              #51
              Mihinkäs väliin niitä kiiloja ollaan tekemässä? Kuvankin saa laittaa jos on.
              Olli.

              Comment

              • Vinki
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2004
                • 1048
                • Seinäjoki

                #52
                Ilmeisesti dampperin ja kampuran saumaan porataan reikä ja tappi siihen? Onko noissa m30:eissä sitten jotenkin heikompi se kiila kuin esim. m50:ssä, vai miten en oo muualla törmännyt asiaan?
                F31 320i

                e36 325tic

                e30 330tic

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  #53
                  Oiskohan tässä jotain tekoa trikkeripyörän koolla/painolla?

                  Comment

                  • Miuge
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2007
                    • 630
                    • Tampere

                    #54
                    Tällanen linkki löyty lisäkiiloista:
                    Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


                    Napa on joko liian löysällä sovituksella kampuraan tai napa murtuu ja löystyy, joka hajottaa kiilan, näin oon asian käsittänyt. Voi olla dampperista johtuva ongelma? Kestävemmästä materiaalista, tiukemmalla sovituksella tehty napa kestää yhdelläkin kiilalla.
                    Webshop - MRT Engineering
                    Facebook - MRT Engineering
                    Instagram - mrtengineering
                    YouTube - miugemrt

                    Comment

                    • Vinki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 1048
                      • Seinäjoki

                      #55
                      Originally posted by Muurahainen View Post
                      Oiskohan tässä jotain tekoa trikkeripyörän koolla/painolla?

                      Ei m30:n dampperi mikään poikkeuksellisen iso tai painava ole. Materiaalinkin luulisi olevan samaa, kuin muissa bmw:n saman aikakauden koneissa. Esim. m20:ssä ei tollasta ongelmaa ole, niissä yleensä vulkanointi pettää dampperista ensimmäisenä. Vois kuvitella, että sovitus on tosiaan liian löysä, ja ajan saatossa joko pyörä tai kiila antautuu tärinästä.
                      F31 320i

                      e36 325tic

                      e30 330tic

                      Comment

                      • Irl-Racing
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2006
                        • 1755
                        • Naantali

                        #56
                        Originally posted by Vinki View Post
                        Ei m30:n dampperi mikään poikkeuksellisen iso tai painava ole. Materiaalinkin luulisi olevan samaa, kuin muissa bmw:n saman aikakauden koneissa. Esim. m20:ssä ei tollasta ongelmaa ole, niissä yleensä vulkanointi pettää dampperista ensimmäisenä. Vois kuvitella, että sovitus on tosiaan liian löysä, ja ajan saatossa joko pyörä tai kiila antautuu tärinästä.
                        Markolla /s13 drifteri ja mun e30 oli kyllä enemmän ongelmaa pultin kiini pysymisellä kuin kiilan hajoamisella. markolla hitsattiin kisapäivänä pultti kiinni siltikään ei pysynyt kiinni. omassa en edes ollu huomannu että pultti uupus kokonaan triggeri pyörä oli pysynyt nätisti paikoilaan
                        Autot
                        Bmw I8
                        Mini cooper S

                        Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.

                        IG: Irl_Customs

                        Comment

                        • tero_v
                          BTCF Member
                          • Sep 2006
                          • 970
                          • Etelä-pohjanmaa, lehtimäki

                          #57


                          Tossa oma toteutus, joku 20mm syvä 5mm reikä ja 5mm poranterästä pätkä kiilaksi
                          E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
                          650hp/850nm 1.8bar
                          1/4m 11.48s/208km/h
                          100-150km/h 2.01s
                          100-200km/h 6.99s


                          EX jatkeet:
                          e39 528 M-Sport -99
                          e36 318is "M-sport" -92

                          Comment

                          • Vinki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2004
                            • 1048
                            • Seinäjoki

                            #58
                            Originally posted by Jipsu View Post
                            Markolla /s13 drifteri ja mun e30 oli kyllä enemmän ongelmaa pultin kiini pysymisellä kuin kiilan hajoamisella. markolla hitsattiin kisapäivänä pultti kiinni siltikään ei pysynyt kiinni. omassa en edes ollu huomannu että pultti uupus kokonaan triggeri pyörä oli pysynyt nätisti paikoilaan
                            Se pultin momenttihan on jotain 400nm. Pitäis kyllä pysyä jos on asiaan kuuluvasti uusi pultti ja oikeassa kireydessä. Sitä pulttiahan ei saisi käyttää montaa kertaa. Pakko sen dampperin on ollu jotenkin elää, jos kerran konetta kasatessa meni nätisti paikoilleen, eikä sitten millään enää irti..
                            F31 320i

                            e36 325tic

                            e30 330tic

                            Comment

                            • pilootti
                              BTCF Member
                              • Feb 2012
                              • 299
                              • Kokkola

                              #59
                              M30 dampperi on kiinni mutterilla mutta sekin voisi auttaa kiinni pysymistä että tekis kiinnityksen s38 tyyliin pultilla..? Ja kiila asiaan liittyen omassa ei ole lisäkiiloja enkä tiedä minkä verran niistä on hyötyä jos se kampura värisee ja löysyttää mutterin ja dampperi hakkaa niin hakkaako se myös ne lisäkiilat mennessään.. :think
                              e30 318i touring "Bercedes Menz"
                              Kawasaki z1000
                              -FatBoyRacing-

                              Comment

                              • billy
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2012
                                • 1052
                                • Finland

                                #60
                                Originally posted by pilootti View Post
                                M30 dampperi on kiinni mutterilla mutta sekin voisi auttaa kiinni pysymistä että tekis kiinnityksen s38 tyyliin pultilla..? Ja kiila asiaan liittyen omassa ei ole lisäkiiloja enkä tiedä minkä verran niistä on hyötyä jos se kampura värisee ja löysyttää mutterin ja dampperi hakkaa niin hakkaako se myös ne lisäkiilat mennessään.. :think
                                Eiköhän mutterin löystyttyä vie kaiken mennessään, 1x3 kiilaa omassa. Orginel kiila on 6mm korkea ja kampuran kiilaura 4mm syvä jokainen voi miettiä paljonko kiila tukee sen jälkeen dampperia. Uskoisin niiden lisäkiilojen juuri kampuran värinöiden takia tukevan mutterin ei löystymistä. Huomattavasti napakammin asettui dampperi paikoilleen sovituksessa noilla lisäkiiloilla uudella mutterilla kasaaminen 440NM
                                Last edited by billy; 08-03-2015, 14:01.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎