Announcement

Collapse
No announcement yet.

m52b25:sen viritys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • samppi
    Bimmer Rookie
    • Feb 2014
    • 61
    • Tampere

    #31
    Ok, niin vähän ajattelinkin ettei m50 käy. Lueskelin et pitää olla adapterilevy kaasurungon geometria erojen takia ja ainakin disa uusia. Olisko muuta? Ja se ohjelmointi kiinnostaa, missä sitä tehdään?

    Sit siitä imusarjasta eli m54 mutta onko b25 ja b30 välillä eroo? Jossain jenkkifoorumeilla oli taistelu kumpi on parempi mutta ei tulosta.

    Comment

    • Rudenorth
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 2415
      • Iisalmi

      #32
      Originally posted by samppi View Post
      Ok, niin vähän ajattelinkin ettei m50 käy. Lueskelin et pitää olla adapterilevy kaasurungon geometria erojen takia ja ainakin disa uusia. Olisko muuta? Ja se ohjelmointi kiinnostaa, missä sitä tehdään?

      Sit siitä imusarjasta eli m54 mutta onko b25 ja b30 välillä eroo? Jossain jenkkifoorumeilla oli taistelu kumpi on parempi mutta ei tulosta.
      Jenkki foorumeilta löytyy paljon infoa tuosta swapista. Moni tuntuu laittavan m52b25tu koneeseen m54b25 imusarjan, antanut hieman enemmän ylätehoa kuin b30 imusarjalla. B30 imusarja ilmeisesti käy paremmin b28tu koneen kanssa.
      Last edited by Rudenorth; 18-02-2014, 12:41.
      MB W204 C320 CDI
      Kawasaki Ninja ZX-7R

      Comment

      • samppi
        Bimmer Rookie
        • Feb 2014
        • 61
        • Tampere

        #33
        Originally posted by Rudenorth View Post
        Jenkki foorumeilta löytyy paljon infoa tuosta swapista. Moni tuntuu laittavan m52b25tu koneeseen m54b25 imusarjan, antanut hieman enemmän ylätehoa kuin b30 imusarjalla. B30 imusarja ilmeisesti käy paremmin b28tu koneen kanssa.
        Kuulostaakin vähän järkevämmältä laittaa se b25 siihen kun se on kumminkin tehty 2,5 konetta varten. Just sain luettua et toi m52b25tu pitäis olla ihan sama kun m54 paitsi imusarjan, kaasuläppärunko, ja ohjelmointi. Niin ja sähkönen kaasupoljin?

        Eli jos tosta m52tu:sta tekee sit suoraan m54:n. Vaihdettavaa pitäis olla suhteellisen vähän. Hyötykin varmasti mut ei se mitää. Onko sitä täällä tehty? Mitäs osia pitää konttiin kerätä?

        Comment

        • Rudenorth
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 2415
          • Iisalmi

          #34
          Originally posted by samppi View Post
          Kuulostaakin vähän järkevämmältä laittaa se b25 siihen kun se on kumminkin tehty 2,5 konetta varten. Just sain luettua et toi m52b25tu pitäis olla ihan sama kun m54 paitsi imusarjan, kaasuläppärunko, ja ohjelmointi. Niin ja sähkönen kaasupoljin?

          Eli jos tosta m52tu:sta tekee sit suoraan m54:n. Vaihdettavaa pitäis olla suhteellisen vähän. Hyötykin varmasti mut ei se mitää. Onko sitä täällä tehty? Mitäs osia pitää konttiin kerätä?
          Enpähän tiedä kannattaako lähteä m52tu "päivittämään" m54 vastaavaksi. Hyöty todennäköisesti olematon osien hintaan ja työmäärään nähden.
          MB W204 C320 CDI
          Kawasaki Ninja ZX-7R

          Comment

          • samppi
            Bimmer Rookie
            • Feb 2014
            • 61
            • Tampere

            #35
            Originally posted by Rudenorth View Post
            Enpähän tiedä kannattaako lähteä m52tu "päivittämään" m54 vastaavaksi. Hyöty todennäköisesti olematon osien hintaan ja työmäärään nähden.
            Oot varmaan oikeessa. Tosiaan hyötyä en hirveesti odotakkaan ja ihan työn takia jotain projektia tässä suunnittelen, mutta tosiaan sitä hintaa en oo tutkinu ollenkaan. Toisaalta kaikki osathan pitäis löytää käytettynä, niin ei kai ne hirveitä maksa. Varsinkaa jos alkais näitä saksan purkaamoita tonkii.

            Lueskelin kans että ei noissa m54/m52 koneissa todellisissa tehoissa oo juurkaan eroo vaan ero on tehty vaan paperilla isommaks. Että saattaapa jäädä sitten joskus tehtäviin projekteihin.

            Mitää muita viritys ideoita? Tai muuta ronklaamista? Tai ehkä alan suunnitteleen täyttä peräpään remonttia niinkun Juubi sivuilta löysin.

            Comment

            • Rudenorth
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 2415
              • Iisalmi

              #36
              Originally posted by samppi View Post
              Lueskelin kans että ei noissa m54/m52 koneissa todellisissa tehoissa oo juurkaan eroo vaan ero on tehty vaan paperilla isommaks. Että saattaapa jäädä sitten joskus tehtäviin projekteihin.
              M52b25tu todelliset tehot ~180-190hp, m54 imusarjalla penkittäneet jenkeissä 197hp.
              MB W204 C320 CDI
              Kawasaki Ninja ZX-7R

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎