Announcement

Collapse
No announcement yet.

N46 Valvetronicin toiminnan varmentaminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mppa
    Bimmer Rookie
    • May 2018
    • 91
    • Tampere

    #16
    Anturi ja termari vaihdettu. Nyt nousee lämmöt tuilla 20 pakkasessakin melkein 90 asteeseen ja termarikin aukeaa päästäen nestettä syylariin. Savutuskin hävisi.

    Välillä kuitenkin käy näköjään tässä niin, että vvt:n säätömoottori jää ilmeisesti jotenkin jumiin tms. kun nosto jää maximiin, vaikka kone käy tyhjäkäyntiä. Sain sinne pari koodiakin ilmaantumaan, 2a67, 2a83 ja 2f9e. Viittaavat ilmeisesti kans tuohon servoon? Tein adaptaation ja nollasin koodit, pysyivät ainakin illan sladittelut poissa. Tutkaillaan ilmaantuvatko uudelleen... Mikäli niin täytynee sit katsella uutta mootoria.
    320iX GT F34, Alpinweiss 2, Stage 1, 2014
    Ford Mustang GT, Colorado Red Coupe, 2005
    Talviprojekti 316i E46, Mystic Blau, 2005

    Ex-bimmerit:
    525i M-Sport E60 Carbonswartz, 2006
    130i M-sport E87 Le Mans Blau, 2005

    Comment

    • Mppa
      Bimmer Rookie
      • May 2018
      • 91
      • Tampere

      #17
      Ja niinhän siinä sitten kävi, että servomoottorin vaihdolla tämä rakkine viimein tuli kuin tulikin kuntoon. Oli mukava käydä toteamassa kuollut moottori katsastusaseman hallissa. Ei suostunut enää edes menemään ohjelmaa lävitse ja autokin meni näin ollen limp-modeen. Sain sitten ajella neljää kymppiä kotio. Huoh.

      Mutta uudella moottorilla onnisti ja leimakin sitten saatiin. Loppumetreillä jouduin vielä jarrutehostajan alipaine"kellonkin" vielä vaihtamaan (on muuten vittumainen homma ilman, että irroittaa ABS-yksikköä edestä pois).

      Mutta loppu hyvin, ainakin toistaiseksi on toiminut.
      320iX GT F34, Alpinweiss 2, Stage 1, 2014
      Ford Mustang GT, Colorado Red Coupe, 2005
      Talviprojekti 316i E46, Mystic Blau, 2005

      Ex-bimmerit:
      525i M-Sport E60 Carbonswartz, 2006
      130i M-sport E87 Le Mans Blau, 2005

      Comment

      • Latexi81
        BTCF Member
        • May 2005
        • 158
        • Seinäjoki

        #18
        Originally posted by Mppa View Post
        Moro,

        Onko n46b18a koneessa jotain kikkaa, jolla valvetronicin toiminnasta voisi varmistua? Käsin pyörittäen kaikki tuntuisi olevan kunnossa, mutta käydessä kone kalkattaa ja kolisee voimakkaasti. Valvetronicin pyöreän liittimen kun nappaa irti, käynti tasoittuu. Vika ehkä siis lienee siellä, mutta mitään tähän viittaavaa koodia auto ei anna. Huono käynti aiheuttaa hetken jälkeen sytytyshäiriön koodit kaikkiin sylintereihin. Tästä jotenkin päättelisin, että vika voisi olla mekaaninen? Vai? Ja jos niin minkähän palikan sieltä vaihtaisi? Nokka-akselin?

        Itsellä käyty aika hyvin muuten konetta ja antureita, jakopäätä läpi mutta käy edelleen rikkaalla ja savuttaa. Vaihdettu on lamdat, imm, map anturi, kampikammion tuuletus putkisto.Putsailtu ja tarkasstettu vanos solenoidit ja pakopuolen pyörä uusittu.
        Epäilen tässä kohtaa valvetronicin osia tai servomoottorin puutteellista toimintaa. Valvetronicin systeemiinkin on jo vaihdettu asentotunnistin. Epäkesko akselia ja jouset tutkittu silmämääräisesti ja akseli liikkuu kun vääntää virrat päälle. Magneetti kytkintä en ole vaihtanut (11377534164).

        Kysymys kuuluu oliko sun autossa kylmäkäynnistyksen yhteydessä poksunaa ja tokivaa käyntiä lopulta sammuu. Toinen käynnistys niin kävi jo paremmin?

        Saitko/saako inpalla testattua Valvetroniccia?
        ​​​​​​​Ja kiitos kun sain lainata topikkia!
        Last edited by Latexi81; 29-09-2024, 21:05.
        sigpic

        Comment

        • Mppa
          Bimmer Rookie
          • May 2018
          • 91
          • Tampere

          #19
          Originally posted by Latexi81 View Post


          Itsellä käyty aika hyvin muuten konetta ja antureita, jakopäätä läpi mutta käy edelleen rikkaalla ja savuttaa. Vaihdettu on lamdat, imm, map anturi, kampikammion tuuletus putkisto.Putsailtu ja tarkasstettu vanos solenoidit ja pakopuolen pyörä uusittu.
          Epäilen tässä kohtaa valvetronicin osia tai servomoottorin puutteellista toimintaa. Valvetronicin systeemiinkin on jo vaihdettu asentotunnistin. Epäkesko akselia ja jouset tutkittu silmämääräisesti ja akseli liikkuu kun vääntää virrat päälle. Magneetti kytkintä en ole vaihtanut (11377534164).

          Kysymys kuuluu oliko sun autossa kylmäkäynnistyksen yhteydessä poksunaa ja tokivaa käyntiä lopulta sammuu. Toinen käynnistys niin kävi jo paremmin?

          Saitko/saako inpalla testattua Valvetroniccia?
          Tuossa kyseisessä autossa ei ollut poksunaa, lähti hyvin käyntiin ja kävikin ihan ok, savutuksen ratkaisi se servomoottorin vaihto, ei ilmeisesti toiminut oikein sitten.

          Sain auton keväällä myytyä, ja (hölmö) ostin toisen samanlaisen projektiksi. Tässä onkin sitten hyvin samankaltaista ongelmaa kuin sinulla. Ei pysy tyhjäkäynnillä oikein lainkaan, kaasulla käy komiasti. Välillä olen saanut tyhjäkäynninkin toimimaan, mutta välillä en. Koodeja vilahdellut 2a67 ja joku toinenkin VVThen viittaava. Olen vaihdellut servoa ja asentotunnistinta, ei vaikutusta. Servon opetusohjelma menee läpi ja tuntuisi livessä toimivan ihan loogisesti kaasun mukaan. Mutta silti ei pelaa tyhjäkäynti.

          Pyöreän liittimen kun nyppää irti, toimii. Eli vika on suurella todennäköisyydellä VVTssä. Mutta järkeen ei kyllä käy että mikä siellä sitten mättää. Nokka tuntuisi liikkuvan notkeasti ja tuon magneettikytkimenkin taisin vaihtaa. Toki vaihdetut osat ovat vanhoja toisista autoista, mutta kun täytyisi saada jotenkin selville mikä on rikki. Ei aivan raaski suorilta ostaa uusia OEM palikoita servomoottori, magneettikytkin, asentotunnistin ja nokka-akseli taitavat kustantaa helposti yli 500€... Maksoin sen verta koko autosta . Joo, tästä oli mennyt koneeseen laahain paskaksi ja öljyn painevalo paloi.

          Pysyykö sinulla kuitenkin tyhjäkäynnillä ok?
          320iX GT F34, Alpinweiss 2, Stage 1, 2014
          Ford Mustang GT, Colorado Red Coupe, 2005
          Talviprojekti 316i E46, Mystic Blau, 2005

          Ex-bimmerit:
          525i M-Sport E60 Carbonswartz, 2006
          130i M-sport E87 Le Mans Blau, 2005

          Comment

          • Mppa
            Bimmer Rookie
            • May 2018
            • 91
            • Tampere

            #20
            Enkä ainakaan itse osaa sen kummempaa testiä INPAlla tehdä kuin sen servomoottorin opetusohjelman...
            320iX GT F34, Alpinweiss 2, Stage 1, 2014
            Ford Mustang GT, Colorado Red Coupe, 2005
            Talviprojekti 316i E46, Mystic Blau, 2005

            Ex-bimmerit:
            525i M-Sport E60 Carbonswartz, 2006
            130i M-sport E87 Le Mans Blau, 2005

            Comment

            • Latexi81
              BTCF Member
              • May 2005
              • 158
              • Seinäjoki

              #21
              Pysyy tyhjäkäynnillä, kunhan kerran käynnistää ja antaa koneen sekoilla hetken sammumisen ja vaivalloisen tyhjäkäynnin rajamailla. Pienen käyttämisen jälkeen sammuttaa ja käynnistää uudelleen, niin kone alkaa käymään periaatteessa ihan ok, kärytystä lukuunottamatta. 5-10 min jälkeen sytyy keltainen vikavalo, liittenä inpan vikakoodi lista. Laturi, imm ja etummainen lambdan lämmityksestä tulee vikakoodit. Kaikki nuo, laturia lukuunottamatta on vaihdettu, ei vaikutusta.
              Attached Files
              sigpic

              Comment

              • Latexi81
                BTCF Member
                • May 2005
                • 158
                • Seinäjoki

                #22
                Pysyy tyhjäkäynnillä, kunhan kerran käynnistää ja antaa koneen sekoilla hetken sammumisen ja vaivalloisen tyhjäkäynnin rajamailla. Pienen käyttämisen jälkeen sammuttaa ja käynnistää uudelleen, niin kone alkaa käymään periaatteessa ihan ok, kärytystä lukuunottamatta. 5-10 min jälkeen sytyy keltainen vikavalo, liittenä inpan vikakoodi lista. Laturi, imm ja etummainen lambdan lämmityksestä tulee vikakoodit. Kaikki nuo, laturia lukuunottamatta on vaihdettu, ei vaikutusta.
                sigpic

                Comment

                • Latexi81
                  BTCF Member
                  • May 2005
                  • 158
                  • Seinäjoki

                  #23
                  Originally posted by Mppa View Post

                  Tuossa kyseisessä autossa ei ollut poksunaa, lähti hyvin käyntiin ja kävikin ihan ok, savutuksen ratkaisi se servomoottorin vaihto, ei ilmeisesti toiminut oikein sitten.

                  Sain auton keväällä myytyä, ja (hölmö) ostin toisen samanlaisen projektiksi. Tässä onkin sitten hyvin samankaltaista ongelmaa kuin sinulla. Ei pysy tyhjäkäynnillä oikein lainkaan, kaasulla käy komiasti. Välillä olen saanut tyhjäkäynninkin toimimaan, mutta välillä en. Koodeja vilahdellut 2a67 ja joku toinenkin VVThen viittaava. Olen vaihdellut servoa ja asentotunnistinta, ei vaikutusta. Servon opetusohjelma menee läpi ja tuntuisi livessä toimivan ihan loogisesti kaasun mukaan. Mutta silti ei pelaa tyhjäkäynti.

                  Pyöreän liittimen kun nyppää irti, toimii. Eli vika on suurella todennäköisyydellä VVTssä. Mutta järkeen ei kyllä käy että mikä siellä sitten mättää. Nokka tuntuisi liikkuvan notkeasti ja tuon magneettikytkimenkin taisin vaihtaa. Toki vaihdetut osat ovat vanhoja toisista autoista, mutta kun täytyisi saada jotenkin selville mikä on rikki. Ei aivan raaski suorilta ostaa uusia OEM palikoita servomoottori, magneettikytkin, asentotunnistin ja nokka-akseli taitavat kustantaa helposti yli 500€... Maksoin sen verta koko autosta . Joo, tästä oli mennyt koneeseen laahain paskaksi ja öljyn painevalo paloi.

                  Pysyykö sinulla kuitenkin tyhjäkäynnillä ok?
                  Outo juttu, periaatteessa mulla on ollut työlistalla vielä se epäkeskoakselin päässä oleva magneettiventtiili ja servomoottori, mutta täytyypä uudelleen arvioida tilanne. Ajattelin että tähän käynnistymis ja tyhjäkäynti ongelmaan se vaikuttaisi, mutta jos sullakaan ei vaikuttanut asiaan niin, no pitää tutkia vielä. Olen laittanut käytettyä osaa ja kiina palikkaa tuohon, auto maksoi 700€.
                  Vikana oli nuo tyhjäkäynti kylmänä ja kärytys/päästöt.
                  Näkeekö sen jostain, jos menee limp-modeen?

                  Mulla on delphin vikakoodilukulaite mutta siihen pitäisi vaihtaa usb liitin. Sen avulla voisi selvitä jotain mitä inpalla ei. Sekin on työ listalla!



                  ​​​​​​​
                  sigpic

                  Comment

                  • Mppa
                    Bimmer Rookie
                    • May 2018
                    • 91
                    • Tampere

                    #24
                    Originally posted by Latexi81 View Post

                    Outo juttu, periaatteessa mulla on ollut työlistalla vielä se epäkeskoakselin päässä oleva magneettiventtiili ja servomoottori, mutta täytyypä uudelleen arvioida tilanne. Ajattelin että tähän käynnistymis ja tyhjäkäynti ongelmaan se vaikuttaisi, mutta jos sullakaan ei vaikuttanut asiaan niin, no pitää tutkia vielä. Olen laittanut käytettyä osaa ja kiina palikkaa tuohon, auto maksoi 700€.
                    Vikana oli nuo tyhjäkäynti kylmänä ja kärytys/päästöt.
                    Näkeekö sen jostain, jos menee limp-modeen?

                    Mulla on delphin vikakoodilukulaite mutta siihen pitäisi vaihtaa usb liitin. Sen avulla voisi selvitä jotain mitä inpalla ei. Sekin on työ listalla!



                    ​​​​​​​
                    Limpmoden näkee live-datasta, joku toistakymmentä+ -välilehdeltä muistaakseni ainakin autocomin delphillä.

                    Hyvin saman oloista vikaa tuntuu sullakin sitten olevan. En kyllä tiedä mitä sitä seuraavaksi tekisi... Jotenkin tuntuu kummalta tuo, että kaasulla/kierroksilla tämä omani pelaa ihan komeasti. Tiedä sitten uskaltaisiko sitä käydä koittamassa katsastusta tuo VVTn liitin irti, valoahan se ei sytytä, mutta koodihan siitä tietysti näkyy koneella ja meneenköhän se sitten päästöistä läpi...

                    En tiedä sitten, että voisiko vika ollakin kampuran ja/tai nokkien asentotunnistimissa... Ei niistä koodeja ole näkynyt, mutta jotenkin tuntuu välillä ettei kone "tiedä" miten se pyörii tms... Eipä vaan viitsisi niitäkään turhaan ostella.

                    Eilettäin vaihtelin siinä lennossa servoa ja tunnistinta. Välillä opetusohjelma meni läpi, välillä ei. Välillä tuli koodi itse moottorista ja välillä tunnistimesta... En tiä täytyykö sitten vielä yksi tunnistin/moottori jostain hommata. Moottorin ohmit olivat molemmissa 0,04, joka pitäisi kaiketi olla ok (alle 5 ohm pitää kait olla...).

                    Löysin jonkun foorumin, jossa yhden pytyn roughness-arvo oli huomattavasti muita korkeampi, joka voisi kaiketi kans aiheuttaa tämmöistä sekavaa/huonoa käyntiä. Silloin kaiketi VVT:n välikeinut nokkaan olisi väljät, tai akselissa tai jopa venttiilien keinuissa olisi vikaa...

                    Arvot minulla olivat
                    1: 2,83 1/s2
                    2: 1,53 1/s2
                    3: -1,93 1/s2
                    4: -2,02 1/s2

                    Onhan noissa toki jonkinmoinen ero... jollain keinolla tarttisi saada varmistettua ennen kuin jaksaa alkaa purkamaan, eipä se muuten mutta jakopään tahiminen vituttaa, ainakin jos sekin on sitten turhaa...
                    320iX GT F34, Alpinweiss 2, Stage 1, 2014
                    Ford Mustang GT, Colorado Red Coupe, 2005
                    Talviprojekti 316i E46, Mystic Blau, 2005

                    Ex-bimmerit:
                    525i M-Sport E60 Carbonswartz, 2006
                    130i M-sport E87 Le Mans Blau, 2005

                    Comment

                    • Mppa
                      Bimmer Rookie
                      • May 2018
                      • 91
                      • Tampere

                      #25
                      Ja lisäksi muuten tuli mieleen, että näätkö livedatasta, että toimiiko servomoottorin mm-nosto loogisesti kaasun painalluksen mukaan? ja että putoaako lähelle nollaa tyhjäkäynnillä? Jokuhan sinulla kertoo nyt eculle, että "anna lisää bensaa".

                      Oletko uittanut lambdoja bensassa ja ovathan varmasti kunnolla kiinni eikä putki vuoda ennen lambdaa?
                      320iX GT F34, Alpinweiss 2, Stage 1, 2014
                      Ford Mustang GT, Colorado Red Coupe, 2005
                      Talviprojekti 316i E46, Mystic Blau, 2005

                      Ex-bimmerit:
                      525i M-Sport E60 Carbonswartz, 2006
                      130i M-sport E87 Le Mans Blau, 2005

                      Comment

                      • Latexi81
                        BTCF Member
                        • May 2005
                        • 158
                        • Seinäjoki

                        #26
                        Originally posted by Mppa View Post

                        Limpmoden näkee live-datasta, joku toistakymmentä+ -välilehdeltä muistaakseni ainakin autocomin delphillä.

                        Hyvin saman oloista vikaa tuntuu sullakin sitten olevan. En kyllä tiedä mitä sitä seuraavaksi tekisi... Jotenkin tuntuu kummalta tuo, että kaasulla/kierroksilla tämä omani pelaa ihan komeasti. Tiedä sitten uskaltaisiko sitä käydä koittamassa katsastusta tuo VVTn liitin irti, valoahan se ei sytytä, mutta koodihan siitä tietysti näkyy koneella ja meneenköhän se sitten päästöistä läpi...

                        En tiedä sitten, että voisiko vika ollakin kampuran ja/tai nokkien asentotunnistimissa... Ei niistä koodeja ole näkynyt, mutta jotenkin tuntuu välillä ettei kone "tiedä" miten se pyörii tms... Eipä vaan viitsisi niitäkään turhaan ostella.

                        Eilettäin vaihtelin siinä lennossa servoa ja tunnistinta. Välillä opetusohjelma meni läpi, välillä ei. Välillä tuli koodi itse moottorista ja välillä tunnistimesta... En tiä täytyykö sitten vielä yksi tunnistin/moottori jostain hommata. Moottorin ohmit olivat molemmissa 0,04, joka pitäisi kaiketi olla ok (alle 5 ohm pitää kait olla...).

                        Löysin jonkun foorumin, jossa yhden pytyn roughness-arvo oli huomattavasti muita korkeampi, joka voisi kaiketi kans aiheuttaa tämmöistä sekavaa/huonoa käyntiä. Silloin kaiketi VVT:n välikeinut nokkaan olisi väljät, tai akselissa tai jopa venttiilien keinuissa olisi vikaa...

                        Arvot minulla olivat
                        1: 2,83 1/s2
                        2: 1,53 1/s2
                        3: -1,93 1/s2
                        4: -2,02 1/s2

                        Onhan noissa toki jonkinmoinen ero... jollain keinolla tarttisi saada varmistettua ennen kuin jaksaa alkaa purkamaan, eipä se muuten mutta jakopään tahiminen vituttaa, ainakin jos sekin on sitten turhaa...
                        Olen pohtinut samaa, että menisikö päästöistä läpi tai katsastuksesta ylipäätään, töpseli irti. Tuumaus jatkukoon sillä saralla.
                        Pitäisi varmaan kirjoittaa lista kaikista osista mitkä vaikuttaa mihinkäkin ja mitkä ovat tiedetyt oireet, lisäksi merkata mitkä osat on koeponnistanut jollakin menetelmällä tai vaihtanut toimivaksi tiedettyyn ja näin poissulkea vaihtoehtoja, ei tässä muukaan auta. Tuota kun ei kannata mihinkään maksulliselle tiskille viedä ihmeteltäväksi.
                        Itse ajattelin mittailla lambda-anturin piuhat eculle ja varmistaa, etteivät ole poikki tai huono kosketus, sillä etummainen lambda ei näytä välillä elävän livedataa tutkiessa, jännite makaa 4,97v arvossa ja välillä seilaa 3v kieppeillä.
                        Täytyypä tutkia noita roughness arvoja omasta.

                        Originally posted by Mppa View Post
                        Oletko uittanut lambdoja bensassa ja ovathan varmasti kunnolla kiinni eikä putki vuoda ennen lambdaa?
                        Molemmat lambdat pitäisi olla ok ja mulla on molemmille osille hyllyssä vaihto-osat jotka nekin pitäisi olla ehjät. Putkisto vaikuttaisi olevan ok, ei vuotoja.

                        Originally posted by Mppa View Post
                        Ja lisäksi muuten tuli mieleen, että näätkö livedatasta, että toimiiko servomoottorin mm-nosto loogisesti kaasun painalluksen mukaan? ja että putoaako lähelle nollaa tyhjäkäynnillä? Jokuhan sinulla kertoo nyt eculle, että "anna lisää bensaa".
                        Ehkä täytyy tutkailla tuota VVT:n toimintaa, mekaanisesti kaikki näyttää olevan ok, mutta uskohan ei ole tiedon väärti!

                        Mikäs MPPA sun auton tyyppi on, itselläni on EY31.

                        sigpic

                        Comment

                        • Mppa
                          Bimmer Rookie
                          • May 2018
                          • 91
                          • Tampere

                          #27
                          Originally posted by Latexi81 View Post

                          Olen pohtinut samaa, että menisikö päästöistä läpi tai katsastuksesta ylipäätään, töpseli irti. Tuumaus jatkukoon sillä saralla.
                          Pitäisi varmaan kirjoittaa lista kaikista osista mitkä vaikuttaa mihinkäkin ja mitkä ovat tiedetyt oireet, lisäksi merkata mitkä osat on koeponnistanut jollakin menetelmällä tai vaihtanut toimivaksi tiedettyyn ja näin poissulkea vaihtoehtoja, ei tässä muukaan auta. Tuota kun ei kannata mihinkään maksulliselle tiskille viedä ihmeteltäväksi.
                          Itse ajattelin mittailla lambda-anturin piuhat eculle ja varmistaa, etteivät ole poikki tai huono kosketus, sillä etummainen lambda ei näytä välillä elävän livedataa tutkiessa, jännite makaa 4,97v arvossa ja välillä seilaa 3v kieppeillä.
                          Täytyypä tutkia noita roughness arvoja omasta.


                          Molemmat lambdat pitäisi olla ok ja mulla on molemmille osille hyllyssä vaihto-osat jotka nekin pitäisi olla ehjät. Putkisto vaikuttaisi olevan ok, ei vuotoja.



                          Ehkä täytyy tutkailla tuota VVT:n toimintaa, mekaanisesti kaikki näyttää olevan ok, mutta uskohan ei ole tiedon väärti!



                          Mikäs MPPA sun auton tyyppi on, itselläni on EY31.

                          Jjep, ei todella viitsi maksaa kellekään näiden ihmettelystä. Välillä vähän vituttaa, mutta kyllä ne siitä sitten aikanaan kaikki ovat aina ratkenneet, harrastustahan tämä on "parhaimmillaan". Luulisi piuharikosta lambdalla tulevan kyllä koodia... Mutta luulee sitä näissä kaikkea muutakin.

                          Ja juurikin samainen EY31, aa että

                          En tiä, ostin joku viikko sitten varakoneen öljypumpun vuoksi ja purin sen äsken osiin ja laatikoihin säilöön. Katselin, että siinä oli varmaan uusittu joskus koko VVT koneisto ja vanospyörätkin, olivat meinaan niin kirkkaat ja tasaväriset. Taidan lyödä koko sirkuksen tuohon omaani ja koittaa sillä josko lähtisi pelaamaan.

                          Tuosta VVTn servosta meinaan tuossa edeltäjässä oli sellainen vika, että vaikka servo ei koodia tarjonnut ja meni kiltisti opetuksenkin läpi, ei se silti pienentänyt nostoa minimiin tyhjäkäynnillä, ja se sitten kävi rikkaalla. Siinä oli myös se joku imusarjan painepyynti siitä johtuen aivan tapissa, jota ecu sitten yritti korjata lisäämällä kakkua. Kannattaa varmistaa asia.

                          Tuo roughnesskin kyllä ainakin INPAn mukaan saisi olla -12 - 12 välillä, ettei sen suhteen pitäisi olla ongelma ainakaan omassani.

                          Tutkinnat jatkukoon. Lisäksi näyttää siltä, että joudun vaihtamaan jarrutehostajan, menee poljin aivan kovaksi ekan jarrutuksen jälkeen. Takaisku ok, alipainepumppua en viä vaihtanu, mutta taidan suoraan vaihtaa tehostajan, sama peli oli edellisessä, huoh...


                          320iX GT F34, Alpinweiss 2, Stage 1, 2014
                          Ford Mustang GT, Colorado Red Coupe, 2005
                          Talviprojekti 316i E46, Mystic Blau, 2005

                          Ex-bimmerit:
                          525i M-Sport E60 Carbonswartz, 2006
                          130i M-sport E87 Le Mans Blau, 2005

                          Comment

                          • Mppa
                            Bimmer Rookie
                            • May 2018
                            • 91
                            • Tampere

                            #28
                            Originally posted by Latexi81 View Post
                            Pysyy tyhjäkäynnillä, kunhan kerran käynnistää ja antaa koneen sekoilla hetken sammumisen ja vaivalloisen tyhjäkäynnin rajamailla. Pienen käyttämisen jälkeen sammuttaa ja käynnistää uudelleen, niin kone alkaa käymään periaatteessa ihan ok, kärytystä lukuunottamatta. 5-10 min jälkeen sytyy keltainen vikavalo, liittenä inpan vikakoodi lista. Laturi, imm ja etummainen lambdan lämmityksestä tulee vikakoodit. Kaikki nuo, laturia lukuunottamatta on vaihdettu, ei vaikutusta.
                            Erikoiset nämä koodit kyllä sinulla... tuo heater-piiri lambdalla nyt periaattessa voisi olla johtovika, mutta muut tuntuvat oudoilta jos kerta olet jo kertaalleen palikatkin vaihtanut...
                            320iX GT F34, Alpinweiss 2, Stage 1, 2014
                            Ford Mustang GT, Colorado Red Coupe, 2005
                            Talviprojekti 316i E46, Mystic Blau, 2005

                            Ex-bimmerit:
                            525i M-Sport E60 Carbonswartz, 2006
                            130i M-sport E87 Le Mans Blau, 2005

                            Comment

                            • Latexi81
                              BTCF Member
                              • May 2005
                              • 158
                              • Seinäjoki

                              #29
                              Päivitystä tähän hommaan. Otin öljykopan irti ja tutkaili vvt akselin ja moottorin toimintaa, koska servo moottori pitää ihme kiekaisuja kun pistää virrat päälle ja antaa hakea oikean paikan. Epäkeskoakseli liikkuu mun mielestä vähän heikosti. Talttapää ruuvarilla sain akselin liikkumaan kai ihan ok ja mutta aika nihkeästi. Ehkä akselin rullalaakerit karstassa. Kone on selvästi karstainen. Huomaa että öljyjen vaihtoväli on ollu liian pitkä. Servomoottori kyllä pyörii mutta epäilen että se ei kestä kuormaa. Katse kohdistuu nyt mullakin siis Valvetronicciin. Ainakin Bimmerzennillä on hyvä viedeonpätkä youtubessa miten VVT puretaan ja kasataan ilman erikoistyökaluja. Täytynee munkin purkaa, putsata ja laakeroida aksila uudelleen. Uskon että kone käy rikkaalla jumittelevan VVTn takia.

                              Pakkohan se oli ittekki tälläseen sekaantua koska uteliaisuus vei voiton ja onhan tämä aika mielenkiintoinen moottori.​
                              sigpic

                              Comment

                              • Latexi81
                                BTCF Member
                                • May 2005
                                • 158
                                • Seinäjoki

                                #30
                                Multa löytyy muuten sähkökaaviot jos sillä puolella pitää vierailla.
                                Paketti on tosin järjettömän iso, mutta löytyy!
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎