Oon alkanu kypsyyn tohon koneesta kuuluvaan säksätykseen ja ajattelin tehä asialle jotain. Mielestäni ääni ei tule venttiileistä koska se ei ole mitään nakutusta eikä kolinaa vaan juuri em. säksätystä. Joten voisikohan vika olla venttiilinnostimissa?? Vai missä?? Onko muilla ollu vastaavanlaisia ongelmia? Autohan on E34 535 vm.88. Minne kannattaisi Tampereen seudulla viedä korjattavaksi, ja onko kallista puuhaa?? Kokemuksia kiitos.
Kone "säksättää"
Collapse
X
-
Huoltoliikkeiden/korjaamoiden tuntiveloitukset ovat 55e-75e tunti. Jos/kun vikaa lähdetään diagnosoimaan ja kansia, pakoputkia,ym.lähdetään irroittelemaan sekä remppaamaan, niin tunteja ja tiivisteitä menee väkisinkin. Vanhalla autossa vain ostaminen on halpaa...
Comment
-
Suuttimet huoltoon vaan. jotain 20€ luokkaa per suutin tais olla. Sisältää pesun, uuden kärkikupin ja tiivisteetOriginally posted by roope_aJos vika suuttimissa niin minkälainen homma laittaa kuntoon ja minkä hintasta?Originally posted by Wittu_jooLaita pitkä talttapää suuttimen runkoon ja korva toiseen päähän. Siten kuulet suuttimen äänen
Joku vois korjaa ton hinnan ja paikan. Ei mikään varma tieto ole.- 2006 Mustang cabriolet
- Sleekcraft Enforcer 28'
Comment
-
Re: Kone "säksättää"
Itselläni sellaista nakutusta/raputusta kylmällä koneella vedossa joka kyllä tasaantuu kun kone lämpiää. Venttiilit on säädetty pariin otteeseen.Originally posted by roope_aOon alkanu kypsyyn tohon koneesta kuuluvaan säksätykseen ja ajattelin tehä asialle jotain. Mielestäni ääni ei tule venttiileistä koska se ei ole mitään nakutusta eikä kolinaa vaan juuri em. säksätystä. Joten voisikohan vika olla venttiilinnostimissa?? Vai missä?? Onko muilla ollu vastaavanlaisia ongelmia? Autohan on E34 535 vm.88. Minne kannattaisi Tampereen seudulla viedä korjattavaksi, ja onko kallista puuhaa?? Kokemuksia kiitos.
Nokka-akselissa on kyllä pientä kynnystä kun kynnellä koittaa.
Voi olla kansiremontti/nokan vaihto edessä.
Kertokaahan onko ollu kampiakselin /kiertokangen laakerivikoja e34 535 koneissa?e34 530tic & Hestec
Comment
-
kyllä noi 12v koneet on vaan aikamoisia säksättäjiä johtuen yleisimmin nokka-akselin ja keinuvipujen väljyydestä, en kiellä suuttimien mahdollisuuttakaan mutta varaudu uuden nenäkepin ja keinareiden hankintaan. se yleisimmin auttaa :?E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari
Comment
-
ei ole ollut ongelmia 535:ssa. kannen tiivisteen voisin kyll hommata jos jollain ois.Sitä saa mitä tilaa...
Comment
-
Re: Kone "säksättää"
Eikös tuo säksätys olekin kuin kuplavolkkarin tuottama meteli? Jos siitä on kyse, niin aika saletisti pakosarjan tiivisteet vaihtoon. Sieltä tiivisteen välistä kun puskee paineella höyryjä,niin tulee tuollainen onnettoman kuuloinen säksätys.Originally posted by roope_aOon alkanu kypsyyn tohon koneesta kuuluvaan säksätykseen ja ajattelin tehä asialle jotain. Mielestäni ääni ei tule venttiileistä koska se ei ole mitään nakutusta eikä kolinaa vaan juuri em. säksätystä.Stadtluft macht frei.
Comment
-
30€ per kappale sisältäen nuo mainitut toimet ja Tsadissa tekee muistaakseni Alppilan autohuolto (?). Ja tämä hinta siis jos vie pelkät suuttimet. Jos vie koko auton niin muistaakseni n. 70€ tulee lisähintaa. Kyselin tätä viime syksynä omaan autoon...Originally posted by Wittu_jooSuuttimet huoltoon vaan. jotain 20€ luokkaa per suutin tais olla. Sisältää pesun, uuden kärkikupin ja tiivisteetOriginally posted by roope_aJos vika suuttimissa niin minkälainen homma laittaa kuntoon ja minkä hintasta?Originally posted by Wittu_jooLaita pitkä talttapää suuttimen runkoon ja korva toiseen päähän. Siten kuulet suuttimen äänen
Joku vois korjaa ton hinnan ja paikan. Ei mikään varma tieto ole.
Täällä hieman jorinaa eri suuttimista kyseisen puljun toimesta. Myös lisätietoa ja hintoja samoilta sivuilta...E39 520iA -02
Comment
-
Rupesin tuossa itsekseni ihmettelemään, että voisikohan noita suuttimia koettaa huoltaa itse? Jos kärkikuppeja, suodattimia ja tiivisteitä saisi jostain varaosana, niin varmaan itse suuttimenkin saisi kohtuu hyvin putsattua ilman ultraäänipesuakin?
Mun mielestä vaan tuo 6x30€ on aika paljon tuosta operaatiosta... Onko ajatuksia? Vai tuleeko helpommaksi/halvemmaksi ostaa jotkut uudet after-market suuttimet?
T:opiE39 520iA -02
Comment
-
Mä putsasin noi irrottamalla kärkikupit ja pesin löpöllä ne. Ja takas kiinni.
Toi sisältä pesu jää tosta pois mutta oli sielä kärkikupin ja suuttimen välissälin kiitettävästi paskaa. On sitten aika hankala saadaa ehjänä irti ne kupit- 2006 Mustang cabriolet
- Sleekcraft Enforcer 28'
Comment
Comment