memebuy23buy

Kone "säksättää"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • roope_a
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 40
    • Ylöjärvi

    Kone "säksättää"

    Oon alkanu kypsyyn tohon koneesta kuuluvaan säksätykseen ja ajattelin tehä asialle jotain. Mielestäni ääni ei tule venttiileistä koska se ei ole mitään nakutusta eikä kolinaa vaan juuri em. säksätystä. Joten voisikohan vika olla venttiilinnostimissa?? Vai missä?? Onko muilla ollu vastaavanlaisia ongelmia? Autohan on E34 535 vm.88. Minne kannattaisi Tampereen seudulla viedä korjattavaksi, ja onko kallista puuhaa?? Kokemuksia kiitos.
  • nos
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 627
    • Kokkola

    #2
    Pakosarja/tiiviste?

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Huoltoliikkeiden/korjaamoiden tuntiveloitukset ovat 55e-75e tunti. Jos/kun vikaa lähdetään diagnosoimaan ja kansia, pakoputkia,ym.lähdetään irroittelemaan sekä remppaamaan, niin tunteja ja tiivisteitä menee väkisinkin. Vanhalla autossa vain ostaminen on halpaa...

      Comment

      • Carman
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2002
        • 676
        • Vilppula

        #4
        Oliskohan suuttimet?

        Comment

        • roope_a
          Bimmer Rookie
          • Jul 2004
          • 40
          • Ylöjärvi

          #5
          Originally posted by Carman
          Oliskohan suuttimet?
          ...niiin, voitko vähä täsmentää

          Comment

          • wj
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 3253
            • Järvenpää

            #6
            Laita pitkä talttapää suuttimen runkoon ja korva toiseen päähän. Siten kuulet suuttimen äänen
            - 2006 Mustang cabriolet
            - Sleekcraft Enforcer 28'

            Comment

            • roope_a
              Bimmer Rookie
              • Jul 2004
              • 40
              • Ylöjärvi

              #7
              Originally posted by Wittu_joo
              Laita pitkä talttapää suuttimen runkoon ja korva toiseen päähän. Siten kuulet suuttimen äänen
              Jos vika suuttimissa niin minkälainen homma laittaa kuntoon ja minkä hintasta?

              Comment

              • wj
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 3253
                • Järvenpää

                #8
                Originally posted by roope_a
                Originally posted by Wittu_joo
                Laita pitkä talttapää suuttimen runkoon ja korva toiseen päähän. Siten kuulet suuttimen äänen
                Jos vika suuttimissa niin minkälainen homma laittaa kuntoon ja minkä hintasta?
                Suuttimet huoltoon vaan. jotain 20€ luokkaa per suutin tais olla. Sisältää pesun, uuden kärkikupin ja tiivisteet

                Joku vois korjaa ton hinnan ja paikan. Ei mikään varma tieto ole.
                - 2006 Mustang cabriolet
                - Sleekcraft Enforcer 28'

                Comment

                • Kaitsu
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2003
                  • 38
                  • Lahti

                  #9
                  Re: Kone "säksättää"

                  Originally posted by roope_a
                  Oon alkanu kypsyyn tohon koneesta kuuluvaan säksätykseen ja ajattelin tehä asialle jotain. Mielestäni ääni ei tule venttiileistä koska se ei ole mitään nakutusta eikä kolinaa vaan juuri em. säksätystä. Joten voisikohan vika olla venttiilinnostimissa?? Vai missä?? Onko muilla ollu vastaavanlaisia ongelmia? Autohan on E34 535 vm.88. Minne kannattaisi Tampereen seudulla viedä korjattavaksi, ja onko kallista puuhaa?? Kokemuksia kiitos.
                  Itselläni sellaista nakutusta/raputusta kylmällä koneella vedossa joka kyllä tasaantuu kun kone lämpiää. Venttiilit on säädetty pariin otteeseen.
                  Nokka-akselissa on kyllä pientä kynnystä kun kynnellä koittaa.
                  Voi olla kansiremontti/nokan vaihto edessä.

                  Kertokaahan onko ollu kampiakselin /kiertokangen laakerivikoja e34 535 koneissa?
                  e34 530tic & Hestec

                  Comment

                  • LASSI-S
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 4918
                    • hattula/hämeenlinna.

                    #10
                    kyllä noi 12v koneet on vaan aikamoisia säksättäjiä johtuen yleisimmin nokka-akselin ja keinuvipujen väljyydestä, en kiellä suuttimien mahdollisuuttakaan mutta varaudu uuden nenäkepin ja keinareiden hankintaan. se yleisimmin auttaa :?
                    E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

                    Comment

                    • uuniperuna
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2004
                      • 378
                      • Joensuu

                      #11
                      ei ole ollut ongelmia 535:ssa. kannen tiivisteen voisin kyll hommata jos jollain ois.
                      Sitä saa mitä tilaa...

                      Comment

                      • Hasardi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2002
                        • 1860
                        • Der Hauptstad

                        #12
                        Re: Kone "säksättää"

                        Originally posted by roope_a
                        Oon alkanu kypsyyn tohon koneesta kuuluvaan säksätykseen ja ajattelin tehä asialle jotain. Mielestäni ääni ei tule venttiileistä koska se ei ole mitään nakutusta eikä kolinaa vaan juuri em. säksätystä.
                        Eikös tuo säksätys olekin kuin kuplavolkkarin tuottama meteli? Jos siitä on kyse, niin aika saletisti pakosarjan tiivisteet vaihtoon. Sieltä tiivisteen välistä kun puskee paineella höyryjä,niin tulee tuollainen onnettoman kuuloinen säksätys.
                        Stadtluft macht frei.

                        Comment

                        • Sickness
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2003
                          • 1923
                          • Helsinki

                          #13
                          Originally posted by Wittu_joo
                          Originally posted by roope_a
                          Originally posted by Wittu_joo
                          Laita pitkä talttapää suuttimen runkoon ja korva toiseen päähän. Siten kuulet suuttimen äänen
                          Jos vika suuttimissa niin minkälainen homma laittaa kuntoon ja minkä hintasta?
                          Suuttimet huoltoon vaan. jotain 20€ luokkaa per suutin tais olla. Sisältää pesun, uuden kärkikupin ja tiivisteet

                          Joku vois korjaa ton hinnan ja paikan. Ei mikään varma tieto ole.
                          30€ per kappale sisältäen nuo mainitut toimet ja Tsadissa tekee muistaakseni Alppilan autohuolto (?). Ja tämä hinta siis jos vie pelkät suuttimet. Jos vie koko auton niin muistaakseni n. 70€ tulee lisähintaa. Kyselin tätä viime syksynä omaan autoon...

                          Täällä hieman jorinaa eri suuttimista kyseisen puljun toimesta. Myös lisätietoa ja hintoja samoilta sivuilta...
                          E39 520iA -02

                          Comment

                          • Sickness
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2003
                            • 1923
                            • Helsinki

                            #14
                            Rupesin tuossa itsekseni ihmettelemään, että voisikohan noita suuttimia koettaa huoltaa itse? Jos kärkikuppeja, suodattimia ja tiivisteitä saisi jostain varaosana, niin varmaan itse suuttimenkin saisi kohtuu hyvin putsattua ilman ultraäänipesuakin?

                            Mun mielestä vaan tuo 6x30€ on aika paljon tuosta operaatiosta... Onko ajatuksia? Vai tuleeko helpommaksi/halvemmaksi ostaa jotkut uudet after-market suuttimet?

                            T:opi
                            E39 520iA -02

                            Comment

                            • wj
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2003
                              • 3253
                              • Järvenpää

                              #15
                              Mä putsasin noi irrottamalla kärkikupit ja pesin löpöllä ne. Ja takas kiinni.
                              Toi sisältä pesu jää tosta pois mutta oli sielä kärkikupin ja suuttimen välissälin kiitettävästi paskaa. On sitten aika hankala saadaa ehjänä irti ne kupit
                              - 2006 Mustang cabriolet
                              - Sleekcraft Enforcer 28'

                              Comment

                              Working...
                              X