Announcement

Collapse
No announcement yet.

N57 kansivika?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Miksyv
    Newbiemmer
    • May 2021
    • 15
    • Tampere

    #16
    Melko varmaksi voisin sanoa, että kaikki tulee korkin välistä pihalle. Lämmöt kun nousee yli 84°C, niin silloin alkaa yleensä sylkemään ja valo syttyy pian sen jälkeen. Lämppärin kennoon varmaan jäänyt ilmaa jumiin, kun se pitää outoa ”mulinaa”. Outoa tosiaan on se, että sitten kun lämpösenä täyttää nestettä niin pystynyt ajamaan ilman ongelmia yli 200km putkeen

    Comment

    • VilleP
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2160
      • Vantaa

      #17
      Onko neste puhdasta vai onko seassa nokea tms?
      F11 530xd LCI
      S2 Avant

      Comment

      • MH motorsport
        BTCF Member
        • Sep 2011
        • 2301
        • Turku

        #18
        Muutama m550d tullut vastaan missä kansi halki. Savuttaako auto?
        Autopalvelu MH-motor
        Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
        Maxxecu myynti ja asennus
        www.mh-motor.fi
        0503218217
        Kulkineet:
        E6 2000 touring
        E6 2002 touring
        E30 318is ///Mtechnic 2
        E34 ///M5 nürburgring
        E34 S62b50 turbo dct
        E39 523i ///Msport
        F30 320d

        Comment

        • Miksyv
          Newbiemmer
          • May 2021
          • 15
          • Tampere

          #19
          Neste on ihan puhtaan näköistä ja auto ei tosiaan savuta ollenkaan.

          Comment

          • VilleP
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 2160
            • Vantaa

            #20
            Ettei termari jumittelis tai flekti mykkä ja sitä myöten sylkee nesteet pihalle kun alkaa kiehumaan? Maantieajossa pysyy ajoviiman takia kurissa. Onko tuo lämpötila katsottu salavalikosta?
            F11 530xd LCI
            S2 Avant

            Comment

            • Miksyv
              Newbiemmer
              • May 2021
              • 15
              • Tampere

              #21
              No varmaan ihan mahollista, mutta ei se selittäisi kuitenkaan niitä pakokaasuja järjestelmässä. Ja ainakin toimii. Lämpötila katsottu salavalikosta. Kerran löytyi istalla koodi ”shut off valve for coolant expansion tank, closed circuit”, mutta ei ole sen jälkeen näkynyt.

              Comment

              • Urpo_rotta
                BTCF Member
                • May 2012
                • 5258
                • Pirkkala

                #22
                Mites se vesipumppu? Jos siitä on siipi irti tai muuten sökö?

                Kun vähän ihmetyttää tuo että lisäyksen jälkeen oireet muuttuu/poistuu? Jospa se kiehuu kannessa ennenkuin termari aukee? Sit ku on auki neste kiertää paskalla pumpulla sen verran että ei keitä myötäänsä?
                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                Kysy jos tarvetta

                Comment

                • Miksyv
                  Newbiemmer
                  • May 2021
                  • 15
                  • Tampere

                  #23
                  No sitä ei ole kylläkään tarkistettu ja on alkuperäinen. Kannessakin varmaan kuitenkin on jokin lämpötila-anturi, joka varoittaisi jos kävisi niin kuumana? Paisuisko sitten kuumana jokin paikka sen verran tukkoon, että ei vuoda enää ainakaan paljoa? Jostain sitä pakokaasua kuitenkin j-järjestelmään tulee, ja jos ainoat mahdolliset ovat egr tai kansi/lohko niin pahalta kyllä vaikuttaa. Onkohan mitään mahdollisuutta, että vuotaisi turbolta j-järjestelmään?

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10001
                    • KVLA

                    #24
                    Tuleeko sitä pakokaasua sinne järjestelmään vielä tuon EGR vaihdon jälkeenkin? Jos tulee, niin onko se vaihdettu (käytetty?) osa satavarmasti ehjä/vuotamaton myös lämmetessään?

                    Comment

                    • VilleP
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 2160
                      • Vantaa

                      #25
                      Jos viime takaisinkutsusta on jo pari vuotta, niin pitäisi olla tuoreempi aktiivinen jo. Joskin epäilen että egr jäähystä noin paljoa painetta tulisi järjestelmään. Toki tässä voi olla kaksi erillistä vaivaa yhtäaikaa.
                      F11 530xd LCI
                      S2 Avant

                      Comment

                      • Miksyv
                        Newbiemmer
                        • May 2021
                        • 15
                        • Tampere

                        #26
                        En ole vielä testannut, tuleeko pakokaasua järjestelmään uudella EGR:llä. Voiskohan olla, että on nyt vaan ilmaa järjestelmässä? Näissä ei vissiin ole itsestäänilmaantuva systeemi vai olenko väärässä? Takaisinkutsussa kävi 2023 kesällä ja ainakin kiinni oli se uuden toimittajan palikka, eikä ole takaisinkutsua aktiivisena nyt.

                        Comment

                        • VilleP
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 2160
                          • Vantaa

                          #27
                          No oli se sitten viimeisin. Se kuuluu myöskin edelleen takuun piiriin, eli jos epäilys sen toiminnasta, kannattaa olla merkkariin yhteydessä.
                          F11 530xd LCI
                          S2 Avant

                          Comment

                          • 34Lee
                            Newbiemmer
                            • Dec 2019
                            • 18
                            • Suomi

                            #28
                            Originally posted by Miksyv View Post
                            En ole vielä testannut, tuleeko pakokaasua järjestelmään uudella EGR:llä. Voiskohan olla, että on nyt vaan ilmaa järjestelmässä? Näissä ei vissiin ole itsestäänilmaantuva systeemi vai olenko väärässä? Takaisinkutsussa kävi 2023 kesällä ja ainakin kiinni oli se uuden toimittajan palikka, eikä ole takaisinkutsua aktiivisena nyt.
                            Omasta mielestä N57 ilmaantuu ihan itsestään ja vaivattomasti mitä nyt 2-3 olen tehnyt.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎