Se kororushokki on semmonen vikavalon huijauskeino joka joskus jopa voi toimia.
Siinä siis TAKA lambdan väliin laitetaan kierreholkki jossa on vain pieni reikä pakoputkeen. Tällöin lambdan näyttämän muutokset ovat loivempia jolloin moottorinohjaus saattaa kuvitella katin olevan ehjempi kuin se on ja jättää vikavalon sytyttämättä.
takalambdat siis valvovat happiarvon muutosnopeutta joka kertoo katin kunnosta.
Tällä ei siis ole päästöihin mitään merkitystä.
En muista onko nv koneessa edes takalambdaa, ei ehkä?
Siinä siis TAKA lambdan väliin laitetaan kierreholkki jossa on vain pieni reikä pakoputkeen. Tällöin lambdan näyttämän muutokset ovat loivempia jolloin moottorinohjaus saattaa kuvitella katin olevan ehjempi kuin se on ja jättää vikavalon sytyttämättä.
takalambdat siis valvovat happiarvon muutosnopeutta joka kertoo katin kunnosta.
Tällä ei siis ole päästöihin mitään merkitystä.
En muista onko nv koneessa edes takalambdaa, ei ehkä?
Comment