Hei. Mistähän lähtisi etsimään vikaa kun surullisen kuuluisa n47 jätti tien päälle. Ongelma ilmenee siten että auto ei ota kierroksia ollenkaan ja ei jaksa liikkua mihinkään ja savuttaa todella paljon sekä nakuttaa. Savu on mustaa ja se puskee sitä jopa turbon laipan välistä ? Onko dpf kaput ja aivan tukossa?
Surullinen n47
Collapse
X
-
Vikakoodit on ensimmäinen asia, joka pitää selvittää.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
-
Turbon painetta se herjaa ja hiukkassuodattimen paine eroa. Paineet huitelee aivan miten sattuu. Puhdistus aineita on käytetty ja paineet välillä laskee ns normaaliin mutta ne voi olla 5 minuutin päästä taas luokkaa 1bar. Pönttö myös käytetty ihan asianmukasessa puhdistuksessa eli irrotettu jne. Jonka jälkeen toimi noin 2kk ja sama rumba jatkuu. Nyt tosin tuli puskista tuo että se ei jaksa liikkua enään ollenkaan.
Comment
-
Egr käytetty irti ja puhdistettu myös. Dpfän myös kuvannut kameralla ja ei se mitenkään tukkoselta ainakaan näytä. Samoten vaihdettu paine antureita ja kokeiltu tarvike osaa ja OEM osaa ja silti arvot seilaa aivan miten sattuu. Nyt vain tuli tämä että se ei enään liiku mihinkään eikä ota kierroksia ja pukkaa savut pihalle turbon laipan välistä. Selvästi on tukossa mutta mikä tämän aiheuttaa. Autolla ajettu matka ajoa noin 400km viikossa.
Comment
Comment