Surullinen n47

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 4pin4
    Newbiemmer
    • Jun 2026
    • 5
    • Raahe

    #1

    Surullinen n47

    Hei. Mistähän lähtisi etsimään vikaa kun surullisen kuuluisa n47 jätti tien päälle. Ongelma ilmenee siten että auto ei ota kierroksia ollenkaan ja ei jaksa liikkua mihinkään ja savuttaa todella paljon sekä nakuttaa. Savu on mustaa ja se puskee sitä jopa turbon laipan välistä ? Onko dpf kaput ja aivan tukossa?
  • Silmaauki
    BTCF Member
    • Jan 2015
    • 2179
    • Turku

    #2
    Vikakoodit on ensimmäinen asia, joka pitää selvittää.
    E93 335i Aarre, Montego blue
    E90 318i talvipulkka

    Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

    Comment

    • 4pin4
      Newbiemmer
      • Jun 2026
      • 5
      • Raahe

      #3
      Turbon painetta se herjaa ja hiukkassuodattimen paine eroa. Paineet huitelee aivan miten sattuu. Puhdistus aineita on käytetty ja paineet välillä laskee ns normaaliin mutta ne voi olla 5 minuutin päästä taas luokkaa 1bar. Pönttö myös käytetty ihan asianmukasessa puhdistuksessa eli irrotettu jne. Jonka jälkeen toimi noin 2kk ja sama rumba jatkuu. Nyt tosin tuli puskista tuo että se ei jaksa liikkua enään ollenkaan.

      Comment

      • 4pin4
        Newbiemmer
        • Jun 2026
        • 5
        • Raahe

        #4
        Egr käytetty irti ja puhdistettu myös. Dpfän myös kuvannut kameralla ja ei se mitenkään tukkoselta ainakaan näytä. Samoten vaihdettu paine antureita ja kokeiltu tarvike osaa ja OEM osaa ja silti arvot seilaa aivan miten sattuu. Nyt vain tuli tämä että se ei enään liiku mihinkään eikä ota kierroksia ja pukkaa savut pihalle turbon laipan välistä. Selvästi on tukossa mutta mikä tämän aiheuttaa. Autolla ajettu matka ajoa noin 400km viikossa.

        Comment

        • 4pin4
          Newbiemmer
          • Jun 2026
          • 5
          • Raahe

          #5
          Ajempia vikoja ollut railipaineen herjaus ja yksi suutin säkö. Nämä hävisi kun vaihtoi korkeapaine pumpun ja suuttimen

          Comment

          • ErkkiE
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2006
            • 706
            • Espoon haja-asutus

            #6
            Jos se savua tuuppaa laipan välistä, niin tukossahan se on, kuten sanot. Oletko seurannut, onko poltot toimineet ollenkaan? Nehän näissä lakkaa(!), jos vastapaine menee liian suureksi. Voisikohan siellä olla paineanturin johdotuksessa olla häikkää (esim. oikosulkee?), jos paine hyppii tuolla tavalla?

            Comment

            • Esca
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2008
              • 1703
              • Birkala

              #7
              Väärä öljy, pätkäajo, egr/anturivika=regenerointi ei käynnisty, vuotava suutin, ahtovuoto jne list goes on. Syitä dpf toimimattomuudelle on monia.

              Oliko sulla ne koodit tallessa?

              Voi hyvinkin olla myös ihan mekaaninen vika tukkeutumisen lisäksi esim ajoitus, venynyt ketju. Turbossa välystä?
              Se, että dpf tarkastettu kameralla ei välttämättä kerro totuutta. Voi olla keskeltä tukossa ikään kuin betonitulppa. Täsmäis painevaihteluun.

              Comment

              • 4pin4
                Newbiemmer
                • Jun 2026
                • 5
                • Raahe

                #8
                Polttojen kanssa tässä on ongelmia ollut. Välillä lähtee polttamaan ja välillä taas sitten ei millään pitää ne koodit vielä kattoa uudelleen. Öljyähän tuo syö omasta mielestä turhan paljon. Kuukauden välein saa lisätä. Onhan siinä toki mittarissakin jo 450tkm

                Comment

                Working...
                X