Announcement

Collapse
No announcement yet.

Max huippu teho turbo m20b25 vakio sisuskaluilla?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • S.Kaulaote
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 1579
    • Woikkaalla

    #31
    Originally posted by Maza View Post
    Riippuu paljon puristussuhteesta. Uskoisin, että täysin vakiokuntoinen m20b25 ja sorvatut männät (rutut ~8.0:1) antaa 1.5bar n. 400-430hv (olettaen ettei mikään kohta tule pullonkaulaksi). Vakioveivit ei ole hirmu hyvännäköiset esimerkiksi verrattuna m50b20/b25 (135mm), jotka ovat bolt-on vaihto-osat vakioiden tilalle. M50 veivit on jo malliltaan (ja materiaaliltaan?) samantyyppiset kuin mitä motorsport pannuista löytyy. M20 veivit on huomattavasti ohkasemmat.

    Oman käyttis ix:n m20 pannu luovuttaa tällä hetkellä n. 500hv/650nm @ 1.5bar. Sekin on periaatteessa nokkaa (ja ohjainta) lukuunottamatta ihan orkkiskamaa.. no ainakin bmw original teilea. Elikkäs kellari on kalustettu m50 osilla. Kokemuksesta uskaltaisin sanoa, että ennen tako-osiin siirtymistä nämä m50 osat on aivan kohtuullinen vaihtoehto. Varsinkin kun ajattelee, että männät & kanget maksoi järkyttävät 130e (vrt. tako-osat ~1500-3000e).
    Asiaa!! Kyllähä toi 5hunttia riittää aika moneen vessaan. Vielä ku osattais laittaa se vitonen sinne tiehe kunnolla eikä sauhuna ilmaan!
    Enkä nyt tarkota "Mazaa" vaan yleensä. Tuntuu että täällä revitää vitusti woimaa mutta ei näy muuallakun renkaitten kulumisella..
    Kyllähän sen pyörän saa pyörimään tyhjää paljo pienemmillä/halvemmalla!? No pari pilsneriä tässä imutettu ni alkaa toi runosuoni taas virtaamaan..
    Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

    -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
    -Mitsubishi "runkkari"

    Comment

    • 69ville
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2003
      • 375
      • kiiminki-casa-neidari

      #32
      Originally posted by S.Kaulaote View Post
      Asiaa!! Enkä nyt tarkota "Mazaa" vaan yleensä. Tuntuu että täällä revitää vitusti woimaa mutta ei näy muuallakun renkaitten kulumisella..
      Kyllähän sen pyörän saa pyörimään tyhjää paljo pienemmillä/halvemmalla!?
      eikö se just ole hauskaa

      Comment

      • alonap-1
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2006
        • 824
        • Hollola

        #33
        Mulla budjettivajeproduktio m20b25turbon heikoin lenkki oli kannentiiviste, täältä löytyy topic miten ratkaisin sen. Tehoa ei tullut saatua aikaiseksi mitattua mutta kaveri kävi penkittämässä oman autonsa mikä vastasi minun autoa mutta hieman pienemmällä ahtimella(to3) ja paineilla 248hv takapyörästä, tämä tuntui hitaalta mun rakkineen rinnalla. kyllä tuollaisella se 20tkm tuli ajettua ja olisi kestänyt pidempäänkin jos en olisi tunaroinut triviaalilla tavalla
        42 1:1,6 70/30

        Comment

        • alonap-1
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2006
          • 824
          • Hollola

          #34
          Löytyi vielä kuvakin mitä alle 700e saa aikaan..... Joku tykkää joku ei:think
          Last edited by alonap-1; 01-10-2009, 16:48.
          42 1:1,6 70/30

          Comment

          • S.Kaulaote
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 1579
            • Woikkaalla

            #35
            Originally posted by 69ville View Post
            eikö se just ole hauskaa
            No sehän just ON hauskaa en mä sitä kiellä! Sehän on just siistiä ku kumi palaa! Palaa se vähemmällä rahallaki. Elikkä ei tarvi olla maailman kalleinta Hipopalikka pellinalla jos kumia tahtoo haistella...
            Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

            -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
            -Mitsubishi "runkkari"

            Comment

            • 69ville
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2003
              • 375
              • kiiminki-casa-neidari

              #36
              Originally posted by S.Kaulaote View Post
              No sehän just ON hauskaa en mä sitä kiellä! Sehän on just siistiä ku kumi palaa! Palaa se vähemmällä rahallaki. Elikkä ei tarvi olla maailman kalleinta Hipopalikka pellinalla jos kumia tahtoo haistella...
              no sehän just mun pointti oli
              pikkurahalla saa ihan kivan lelun

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #37
                Halvemmallakin selviää juu.

                MUTTA

                Siinä vaiheessa kun kestävyyden nimissä sinne on vaihdettu ne hipomännät, ainakin mulla alkaisi hiipiä pelko perseeseen niiden kohtalosta jos vakiokanki antautuu. Kiinalaisten h-profiili kopiot on puol ilmasia ja mittojen tarkastuksen jälkeen niillä kyllä uskaltaa ajella hienosti 100hp/cyl.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • S.Kaulaote
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2006
                  • 1579
                  • Woikkaalla

                  #38
                  Originally posted by Cell View Post
                  Halvemmallakin selviää juu.

                  MUTTA

                  Siinä vaiheessa kun kestävyyden nimissä sinne on vaihdettu ne hipomännät, ainakin mulla alkaisi hiipiä pelko perseeseen niiden kohtalosta jos vakiokanki antautuu. Kiinalaisten h-profiili kopiot on puol ilmasia ja mittojen tarkastuksen jälkeen niillä kyllä uskaltaa ajella hienosti 100hp/cyl.
                  Niillähän täälläki mennään!
                  Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

                  -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
                  -Mitsubishi "runkkari"

                  Comment

                  • jouni.325
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2007
                    • 2860

                    #39
                    0,9bar rajaa ei varmaan kannata vakio sisuiskaluilla ylittää?
                    Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


                    Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
                    https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
                    Myös projekti kertomus fasessa

                    Comment

                    • Maza
                      BTCF Member
                      • Jul 2002
                      • 4319
                      • Kannus/Kokkola

                      #40
                      Originally posted by jouni.325 View Post
                      0,9bar rajaa ei varmaan kannata vakio sisuiskaluilla ylittää?
                      Mikä puristussuhde ?

                      Comment

                      • Särki
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2005
                        • 143
                        • Veroparatiisi

                        #41
                        Originally posted by Maza View Post
                        Oman käyttis ix:n m20 pannu luovuttaa tällä hetkellä n. 500hv/650nm @ 1.5bar. Sekin on periaatteessa nokkaa (ja ohjainta) lukuunottamatta ihan orkkiskamaa.. no ainakin bmw original teilea. Elikkäs kellari on kalustettu m50 osilla. Kokemuksesta uskaltaisin sanoa, että ennen tako-osiin siirtymistä nämä m50 osat on aivan kohtuullinen vaihtoehto. Varsinkin kun ajattelee, että männät & kanget maksoi järkyttävät 130e (vrt. tako-osat ~1500-3000e).
                        Hetkinen hetkinen jos ne mun m50 männät olikin niin hyvät niin niistä voikin vielä periä vähän lisähintaa Voidaan vielä tässä tulomatkalla käydä hakees kalavelat.
                        F20 116i
                        EX: E92 335ia, F31 LCI 320xda, E90 330d M-Sport 302hv 656nm,E39 M5, E46 320i, E10 2002,E90 330xd M-Sport, Audi A4 3,0i quattro E30 316i m50b28+hx40, 330xd, 530dA, E30 324tds, E30 320i

                        Comment

                        • Maza
                          BTCF Member
                          • Jul 2002
                          • 4319
                          • Kannus/Kokkola

                          #42
                          Originally posted by Särki View Post
                          Hetkinen hetkinen jos ne mun m50 männät olikin niin hyvät niin niistä voikin vielä periä vähän lisähintaa Voidaan vielä tässä tulomatkalla käydä hakees kalavelat.
                          No onhan ne pirun hyvät ku laittaa oikeaan moottoriin eikä mihinkään muovista valettuun. Tuu perimään jos saat kiinni.

                          Comment

                          • Särki
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2005
                            • 143
                            • Veroparatiisi

                            #43
                            Originally posted by Maza View Post
                            No onhan ne pirun hyvät ku laittaa oikeaan moottoriin eikä mihinkään muovista valettuun. Tuu perimään jos saat kiinni.
                            Sorry OT:
                            Haukka on puikoissa niin xd kyllä jättää sun ix:än
                            F20 116i
                            EX: E92 335ia, F31 LCI 320xda, E90 330d M-Sport 302hv 656nm,E39 M5, E46 320i, E10 2002,E90 330xd M-Sport, Audi A4 3,0i quattro E30 316i m50b28+hx40, 330xd, 530dA, E30 324tds, E30 320i

                            Comment

                            • S.Kaulaote
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2006
                              • 1579
                              • Woikkaalla

                              #44
                              E30 316i m50b25t 375hv 600nm
                              Asiaa!
                              Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

                              -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
                              -Mitsubishi "runkkari"

                              Comment

                              • jouni.325
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2007
                                • 2860

                                #45
                                Originally posted by Maza View Post
                                Mikä puristussuhde ?
                                muistaakseni 8.5
                                Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


                                Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
                                https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
                                Myös projekti kertomus fasessa

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎