Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaattilaatikko luistaa (ZF5HP18), manuaali tilalle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • marko.m
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2007
    • 333
    • Keminmaa

    #31
    Originally posted by [hyde] View Post
    vai on se ikuinen nimimerkillä juuri tänään vaihdettiin omaan E39 (310000km) ZF5HP18 lootan.. pakki hävisi kokonaan entisestä ja vitonenkin löyty välillä 130km/h:n jälkeen.. hieno tuote muuten
    Kyllä silti ihmeen kauan kesti mullaki 5hp18 vaikka oli jo vuoden verran ollut pikkuvikoja. Mulla esim. 5 -> 4 vaihton välissä vaihde kävi ikään kuin vapaalla ja sitten nykäsi kivasti kun veto löytyi taas. ja kickdowniin ei kärsiny enää kajota yli 60km/h nopeudessa. Jos vaikka 80km/h vauhdissa paino kickdownia niin laatikko laski parhaaksi heittää kakosta silmään ja tämänkin vaihdon välissä kävi "vapaalla". kone kiekaisi aika äkäsesti rajottimeen. Perä tykkää hyvvää kun veto taas löytyy. Kickdowni muuten on kyllä aivan parhautta kun se toimii hyvin. Varmaan nämäkin kestää jos niihin olisi aina ajallaan vaihdettu öljyt. Mutta harvemmin taitaa olla.
    316i e46 -04.
    Ex. 525i e34 -91

    Comment

    • marko.m
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2007
      • 333
      • Keminmaa

      #32
      No nyt mulla on laatikko paikallaan mutta ei pysty jatkamaan kun ei mistään saa vaihdevisustoa.



      Jos joltakin sattuu löytymään vivusto keppeineen niin voi tarjota privaan / nro
      050 4317719

      edit. Nyt on vivusto hommattu. pääsee viikonloppuna lyömään viimeinkin kasaan.
      Last edited by marko.m; 29-01-2009, 19:11.
      316i e46 -04.
      Ex. 525i e34 -91

      Comment

      • Dickxu
        Newbiemmer
        • Jan 2009
        • 3
        • Espoo

        #33
        Originally posted by [hyde] View Post
        vai on se ikuinen nimimerkillä juuri tänään vaihdettiin omaan E39 (310000km) ZF5HP18 lootan.. pakki hävisi kokonaan entisestä ja vitonenkin löyty välillä 130km/h:n jälkeen.. hieno tuote muuten

        mulla ollu kans 2 tommost zf5hp18 molemmat ihan paskana

        Comment

        • jarzap
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 319
          • Sodankylä/Pyhäsalmi

          #34
          Originally posted by marko.m View Post
          Jos vaikka 80km/h vauhdissa paino kickdownia niin laatikko laski parhaaksi heittää kakosta silmään ja tämänkin vaihdon välissä kävi "vapaalla". kone kiekaisi aika äkäsesti rajottimeen.
          Itellä oli 4hp22:n kans just sama homma. Kyllä mää manaan nuo tomaatit niin syvälle suohon ku olla ja voi. Kun yhestä on omakohtasia huonoja kokemuksia ja sitte ku näistä ei kuulekkaan juuri kuin "huonoja uutisia" niin kyllä koitan kiertää mahdollisimman kaukaa nämä.
          "Paska analyysi!"

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14353
            • Oulu

            #35
            24Xtkm oli E34 varkussa kun möin pois. 5HP-18 pelas siinä hyvin vielä. Kerran ku peruutin rivakasti niin tuli trans program herja, mutta sammuttamalla katosi ilmotus.

            Ainoastaan mikä itseä harmitti, oli se ettei laatikko e-asennolla tahtonut tajuta kickdownia millään. Mietti ja mietti pitkään ennenku anto kolmosta sisään. Sport asennolla taas pelas kickdowni miellyttävästi ja pääsi ohi sillonku halus.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              #36
              Minulla on 5 automaatti Bemarista kokemusta, neljässä ZF5HP18. Kaikki ovat toimineet loistavasti yli 300tkm ajettuina.

              Olen myös omistanut useita manuaalivaihteisia autoja, myös Bemareita. 2 joutui vaihtamaan vaihteiston kun hajosi, 5 vaihdetty kytkinpaketti, kahdesta vauhtipyörä, 3 vauhtipyörää on jouduttu koneistamaan kytkinpinnan lasittumisen vuoksi ja kaikilla on ollut hemmitin ankea ajaa ja vaihtaa vaihteita. En koskisi manuaaliin pitkällä tikullakaan, sen verran niistä huonoa kuulee.

              Comment

              • Tojopa
                BTCF Member
                • Mar 2004
                • 1592
                • Kuopio

                #37
                Lainataas ketjua hieman, kun asiasta tietävät tuntuvat tätä seurailevan. Eli reilut 300tkm ajettu E34 525iA vuodelta -92 kyseisellä 5HP18-laatikolla toimii nätissä ajossa suunnilleen normaalisti, mutta etenkin kenkiessä saattaa syttyä vikavalo ja vaihteisto halvaantuu. Toistaiseksi vika poistuu kun auton sammuttaa, mutta ilmeisesti lopun alkua eletään.. Tarkempaa tietoa öljyn vaihdoista sun muista huolloista laatikon osalta ei ole, mutta jos öljymäärä on oikein, niin ilmeisesti öljynvaihdolla ei enää ole mitään pelastettavissa, vaan järkevin vaihtoehto lienee vaihtaa laatikko?
                Last edited by Tojopa; 29-01-2009, 18:54.

                Comment

                • marko.m
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2007
                  • 333
                  • Keminmaa

                  #38
                  Originally posted by Tojopa View Post
                  Lainataas ketjua hieman, kun asiasta tietävät tuntuvat tätä seurailevan. Eli reilut 300tkm ajettu E34 525iA vuodelta -92 kyseisellä 5HP18-laatikolla toimii nätissä ajossa suunnilleen normaalisti, mutta etenkin kenkiessä saattaa syttyä vikavalo ja vaihteisto halvaantuu. Toistaiseksi vika poistuu kun auton sammuttaa, mutta ilmeisesti lopun alkua eletään.. Tarkempaa tietoa öljyn vaihdoista sun muista huolloista laatikon osalta ei ole, mutta jos öljymäärä on oikein, niin ilmeisesti öljynvaihdolla ei enää ole mitään pelastettavissa, vaan järkevin vaihtoehto lienee vaihtaa laatikko?
                  Ainakin oman kokemuksen mukaan kannattaa vain ajella niin pitkään kun kestää. Lopun alkua taitaa tosiaan olla. Mulla herjasi puolitoista vuotta getriebeprogrammia aina välillä. Monesti meni kauanki ettei herjannut. Vaihdoin öljyt niin 500km jälkeen alkoi esiintyä ongelmia jotka katosi itsestään mutta muutaman kuukauden päästä peli oli pelattu. Ehkä toimisi vieläkin jos ei olisi öljyjä vaihtanut, ehkä olisi silti hajonnut. Eipä tuo kehuttavasti toiminu enää viimeaikoina.

                  Nyt mulla on manuaaliaski paikalla ja viikonloppuna pääsen laittamaan koko roskan nippuun.
                  316i e46 -04.
                  Ex. 525i e34 -91

                  Comment

                  • jkoykka
                    Newbiemmer
                    • Aug 2009
                    • 8
                    • Tampere

                    #39
                    A5s440z (zf 5hp30??)

                    Originally posted by zener View Post
                    Kuka nyt automaattia pikkukutosen kanssa haluaa?
                    Moi.
                    Lootaongelmia. Onkohan ZF 5HP24 se mitä tuo 535 iA (V8) 1996 tarvis??

                    Eli koodilla A5S440Z pitäisi olla tuo.

                    Tarvitsisin hyvän laatikon (käytetty) jolla ei ole ajettu kovin paljoa (mielellään alle 150 tmk).

                    Eli ilmeisesti ZF 5HP24 käy myös tohon mun peliin...

                    --J
                    Last edited by jkoykka; 01-09-2009, 22:06.
                    ______________________
                    BMW 1996 535 iA V8 (E39)

                    Comment

                    • Visny
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2009
                      • 31
                      • Finland

                      #40
                      Kysytäänpäs täällä, jos joku osaisi auttaa.
                      Elikkä zf5hp18 laatikko vähän temppuilee... D, 4 ja 3 asennoissa ei saa kytkettyä ykkös vaihdetta, vaan vaihteisto "ulisee". Kuitenkin 2-asennossa laatikko saa kytkettyä ykkös vaihteen ilman ongelmia. Osaisko joku kertoa mikä ihme tuota laatikkoa vaivaa

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎