Originally posted by [hyde]
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Automaattilaatikko luistaa (ZF5HP18), manuaali tilalle
Collapse
X
-
316i e46 -04.
Ex. 525i e34 -91
-
-
Last edited by marko.m; 29-01-2009, 19:11.316i e46 -04.
Ex. 525i e34 -91
Comment
-
-
Originally posted by marko.m View PostJos vaikka 80km/h vauhdissa paino kickdownia niin laatikko laski parhaaksi heittää kakosta silmään ja tämänkin vaihdon välissä kävi "vapaalla". kone kiekaisi aika äkäsesti rajottimeen."Paska analyysi!"
Comment
-
-
24Xtkm oli E34 varkussa kun möin pois. 5HP-18 pelas siinä hyvin vielä. Kerran ku peruutin rivakasti niin tuli trans program herja, mutta sammuttamalla katosi ilmotus.
Ainoastaan mikä itseä harmitti, oli se ettei laatikko e-asennolla tahtonut tajuta kickdownia millään. Mietti ja mietti pitkään ennenku anto kolmosta sisään. Sport asennolla taas pelas kickdowni miellyttävästi ja pääsi ohi sillonku halus.
Comment
-
-
Minulla on 5 automaatti Bemarista kokemusta, neljässä ZF5HP18. Kaikki ovat toimineet loistavasti yli 300tkm ajettuina.
Olen myös omistanut useita manuaalivaihteisia autoja, myös Bemareita. 2 joutui vaihtamaan vaihteiston kun hajosi, 5 vaihdetty kytkinpaketti, kahdesta vauhtipyörä, 3 vauhtipyörää on jouduttu koneistamaan kytkinpinnan lasittumisen vuoksi ja kaikilla on ollut hemmitin ankea ajaa ja vaihtaa vaihteita. En koskisi manuaaliin pitkällä tikullakaan, sen verran niistä huonoa kuulee.
Comment
-
-
Lainataas ketjua hieman, kun asiasta tietävät tuntuvat tätä seurailevan. Eli reilut 300tkm ajettu E34 525iA vuodelta -92 kyseisellä 5HP18-laatikolla toimii nätissä ajossa suunnilleen normaalisti, mutta etenkin kenkiessä saattaa syttyä vikavalo ja vaihteisto halvaantuu. Toistaiseksi vika poistuu kun auton sammuttaa, mutta ilmeisesti lopun alkua eletään.. Tarkempaa tietoa öljyn vaihdoista sun muista huolloista laatikon osalta ei ole, mutta jos öljymäärä on oikein, niin ilmeisesti öljynvaihdolla ei enää ole mitään pelastettavissa, vaan järkevin vaihtoehto lienee vaihtaa laatikko?Last edited by Tojopa; 29-01-2009, 18:54.
Comment
-
-
Originally posted by Tojopa View PostLainataas ketjua hieman, kun asiasta tietävät tuntuvat tätä seurailevan. Eli reilut 300tkm ajettu E34 525iA vuodelta -92 kyseisellä 5HP18-laatikolla toimii nätissä ajossa suunnilleen normaalisti, mutta etenkin kenkiessä saattaa syttyä vikavalo ja vaihteisto halvaantuu. Toistaiseksi vika poistuu kun auton sammuttaa, mutta ilmeisesti lopun alkua eletään.. Tarkempaa tietoa öljyn vaihdoista sun muista huolloista laatikon osalta ei ole, mutta jos öljymäärä on oikein, niin ilmeisesti öljynvaihdolla ei enää ole mitään pelastettavissa, vaan järkevin vaihtoehto lienee vaihtaa laatikko?
Nyt mulla on manuaaliaski paikalla ja viikonloppuna pääsen laittamaan koko roskan nippuun.316i e46 -04.
Ex. 525i e34 -91
Comment
-
-
A5s440z (zf 5hp30??)
Originally posted by zener View PostKuka nyt automaattia pikkukutosen kanssa haluaa?
Lootaongelmia. Onkohan ZF 5HP24 se mitä tuo 535 iA (V8) 1996 tarvis??
Eli koodilla A5S440Z pitäisi olla tuo.
Tarvitsisin hyvän laatikon (käytetty) jolla ei ole ajettu kovin paljoa (mielellään alle 150 tmk).
Eli ilmeisesti ZF 5HP24 käy myös tohon mun peliin...
--JLast edited by jkoykka; 01-09-2009, 22:06.______________________
BMW 1996 535 iA V8 (E39)
Comment
-
-
Kysytäänpäs täällä, jos joku osaisi auttaa.
Elikkä zf5hp18 laatikko vähän temppuilee... D, 4 ja 3 asennoissa ei saa kytkettyä ykkös vaihdetta, vaan vaihteisto "ulisee". Kuitenkin 2-asennossa laatikko saa kytkettyä ykkös vaihteen ilman ongelmia. Osaisko joku kertoa mikä ihme tuota laatikkoa vaivaa
Comment
-
Comment