Announcement

Collapse
No announcement yet.

M30 öljynsuodattimen jalka ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Emppu85
    Bimmer Rookie
    • Apr 2006
    • 124

    #16
    Originally posted by Cell View Post
    Uudemmassa lohkossa on ylimääräinen reikä joka johtaa suoraan öljypohjaan, sen tarkoituksena on saada suodatinjalka tyhjennettyä öljystä kun kannen kiinnityspulttia avataan (kanava aukeaa kun pultin pää ei tuki sitä). Vanhemman mallin jalassa tuota aluetta ei ole eroteltu ollenkaan, jolloin suodatinjalalta menee muistaakseni 8mm reikä suoraan öljypohjaan. Yllättäen ei siis paineet nouse, mutta homman voi korjata tukkimalla tuon reiän jos haluaa tai joutuu vanhan mallin jalkaa käyttämään.
    En näistä asioista mitään teidä. Mutta Cell onko niin että noissa mun kuvissa toi ylempi jalka kuuluu tuohon lohkoon ja toimii täysin? Sulla kun tuntuu olevan tuota tietämystä.

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #17
      Jepjep.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        #18
        Originally posted by Rolli View Post
        Sulla on vanhanmallinen lohko. Ja siihen kuuluu toi ensimmäinen suodatinjalka. Eli suodatin patruuna on alaspäin.
        Eli näin:

        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • Emppu85
          Bimmer Rookie
          • Apr 2006
          • 124

          #19
          Noita jalkoja näyttää olevan aika paljon erilaisia kun tuossa yllä olevassa kuvassa on erilainen jalka kuin nämä:

          Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            #20
            Originally posted by Emppu85 View Post
            Noita jalkoja näyttää olevan aika paljon erilaisia kun tuossa yllä olevassa kuvassa on erilainen jalka kuin nämä:

            http://s17.photobucket.com/albums/b9...urrent=017.jpg
            Oikeanpuoleinen on S38B36/B38:sta öljyn lämpötila- ja paineanturista päätellen.
            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            • Blacksatin
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2007
              • 954
              • Mäntsälä

              #21
              Juu tuon kuvan jonka Emppu85 laittoi on mun suodattimen jaloista ja itelläkin oli sama ongelma kuin Emppu85:sella että kumpi jalka on se oikea.

              Pistäs emppu vähän privaa miten sun koneen kasailu etenee, ei ole ehtinyt käydä tallilla kattomassa mitä olet saanut aikaan.

              Comment

              • mokanen
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2003
                • 600
                • Rajamäki

                #22
                Originally posted by Cell View Post
                Uudemmassa lohkossa on ylimääräinen reikä joka johtaa suoraan öljypohjaan, sen tarkoituksena on saada suodatinjalka tyhjennettyä öljystä kun kannen kiinnityspulttia avataan (kanava aukeaa kun pultin pää ei tuki sitä). Vanhemman mallin jalassa tuota aluetta ei ole eroteltu ollenkaan, jolloin suodatinjalalta menee muistaakseni 8mm reikä suoraan öljypohjaan. Yllättäen ei siis paineet nouse, mutta homman voi korjata tukkimalla tuon reiän jos haluaa tai joutuu vanhan mallin jalkaa käyttämään.

                milläs kohtaa toi reikä tarkalleen sijaitsee
                itellä e32:sen lohko ja vanhemman mallin e28 öljynsuodattimenjalka
                ja nyt tuntuu siltä ettei kanteen nouse tarpeeksi öljyä
                käyttöpeli 94 Chevrolet silverado 3500 ext.cab 6.5td 4x4
                Projekti 89 e34 "5##" "bemrolet"

                kesälelu Chevrolet c10 67 pick-up
                ex: 86 e30 325ix(warsteiner),91 e34 535ia, 84 pontiac parisienne 87 g20 chevy van 6.2dE28 535tic e36 318i sedan, renault 1.6 megane coupe,
                e36 touring1.8i,
                e30 325i,e30 320i, e30 318i, e30 318i

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #23
                  Otappa filtterijalka pois niin sen kyllä näkee. Tulo- ja paluureikien lisäksi siellä aika keskellä möllöttää yksi reikä, suoranainen ihme jos oot saanu öljynpainetta tukkimatta sitä
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • mokanen
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2003
                    • 600
                    • Rajamäki

                    #24
                    Originally posted by Cell View Post
                    Otappa filtterijalka pois niin sen kyllä näkee. Tulo- ja paluureikien lisäksi siellä aika keskellä möllöttää yksi reikä, suoranainen ihme jos oot saanu öljynpainetta tukkimatta sitä
                    no jos öljynpainevalo sammuu vasta 2000rpm kohdalla ja sähkösellä painemittarilla viisari värähtää vähän mutta taas kun turbon öljynputken kun ottaa pois ja laittaa putkenpään pulloon niin sinne öljyä kyllä tulee...:think
                    katotaan nyt missä se vika sitten loppujenlopuksi on...
                    käyttöpeli 94 Chevrolet silverado 3500 ext.cab 6.5td 4x4
                    Projekti 89 e34 "5##" "bemrolet"

                    kesälelu Chevrolet c10 67 pick-up
                    ex: 86 e30 325ix(warsteiner),91 e34 535ia, 84 pontiac parisienne 87 g20 chevy van 6.2dE28 535tic e36 318i sedan, renault 1.6 megane coupe,
                    e36 touring1.8i,
                    e30 325i,e30 320i, e30 318i, e30 318i

                    Comment

                    • mokanen
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2003
                      • 600
                      • Rajamäki

                      #25
                      jep sieltähän se reikä löytyi - pultti reikään lukitteella kiinni=paineet nousi iloisesti 4bar:iin asti

                      cell:lle
                      KIITOKSET vinkistä
                      käyttöpeli 94 Chevrolet silverado 3500 ext.cab 6.5td 4x4
                      Projekti 89 e34 "5##" "bemrolet"

                      kesälelu Chevrolet c10 67 pick-up
                      ex: 86 e30 325ix(warsteiner),91 e34 535ia, 84 pontiac parisienne 87 g20 chevy van 6.2dE28 535tic e36 318i sedan, renault 1.6 megane coupe,
                      e36 touring1.8i,
                      e30 325i,e30 320i, e30 318i, e30 318i

                      Comment

                      • PPmotor
                        BTCF Member
                        • Nov 2002
                        • 725
                        • E-Pohjanmaa

                        #26
                        Käytetään vanhaa topikkia.
                        Eli siis E34 öljynsuodatinjalka (pystymalli) toimii joka tapauksessa vanhemmassa M30 lohkossa(E28) ilman muutoksia?
                        Ex: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
                        Ex: 325i Turbo Drift, jne..
                        Power2Drift Team

                        Comment

                        • John Doe
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2005
                          • 119

                          #27
                          Originally posted by c0200325 View Post
                          Käytetään vanhaa topikkia.
                          Eli siis E34 öljynsuodatinjalka (pystymalli) toimii joka tapauksessa vanhemmassa M30 lohkossa(E28) ilman muutoksia?
                          Tästä tietoa?

                          Comment

                          • Coltti
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2009
                            • 333
                            • https://t.me/pump_upp

                            #28
                            Ainakaan vanhemman mallin e28 lohkoon, jossa on topikin aloittajan pasteeman kuvan mukainen reikä. Ei sovi e34 ovaalilla öljynsuodattimen jalan reijällä oleva suodatinjalka siten, ettei öljypumpulta tulevaa öljyä menisi kokoajan suodattimen ohi kiertoon.

                            Tuon ongelman voi kiertää koneistamalla sopivan jäykästä tavarasta välilaipan suodattimen ja lohkon väliin ja poraamalla reijät juuri sopiville paikoille, että molemmat reijät suodattimelle tiivistyy kunnolla.
                            https://t.me/pump_upp

                            Comment

                            • Oksanen
                              BTCF Member
                              • Jul 2006
                              • 697
                              • Nokia

                              #29
                              Tässä muutama kuvatus:

                              vanha lohkomalli:


                              Uusi lohkomalli:


                              Vanha jalka:


                              Uusi jalka:
                              E28 535 1985 (S38B36+K31)

                              E36 323 1996

                              E46 Compact 2001

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎