Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20 kansipultit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • f1zz
    GTi:stä tuttu
    • Sep 2003
    • 1469
    • Veikkola

    m20 kansipultit

    Kuinka moni on sitä mieltä että kun kannen irrottaa (ja laittaa takas) ni pultit pitäs vaihtaa. Mulla on vähän sellanen kutina että toi on vaan osienvalmistajan hömpötyksiä. Onko pultit ns venyvät?

    Mikäs juttu se oli että niissä oli 6kolot ja piti vaihtaa nui torxit ..
  • juice777
    BTCF Member
    • May 2004
    • 230
    • E-P

    #2
    kyllä ne vaan venyyyy ja toiseksi torx pultteja ei tarvi jälki kiristää :wink:
    -E21-

    Comment

    • wj
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 3253
      • Järvenpää

      #3
      En mä ainakaan ottas riskii. Ei ne pultit kumminkaan niin paljoa maksa.
      Mut jos sä noita tarttet niin mulla on 2 sarjaa pultteja. Toiset ollu ajan X kiinni ja toiset surullisen kuuluisat 20km
      - 2006 Mustang cabriolet
      - Sleekcraft Enforcer 28'

      Comment

      • ZoMbiE
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2003
        • 2583
        • Lohja, Virkkala

        #4
        Originally posted by orginaali
        kyllä ne vaan venyyyy ja toiseksi torx pultteja ei tarvi jälki kiristää :wink:
        Eikös noit oo olemas ihan normaali kannalla, ja ne ei sit oo enää venyvät? ...
        Ainakin näin oon kuullu... (ja omas on normaalilla kannalla) :oops:

        Comment

        • Meisseli
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 1003
          • Kotka

          #5
          Originally posted by ZoMbiE
          Eikös noit oo olemas ihan normaali kannalla, ja ne ei sit oo enää venyvät? ...
          Eikös ne normaalikantaiset vaihdettu jo tehtaalla torxeihin jossain vaiheessa 80-lukua kun oli todettu että ne ei kertakaikkiaan kestä. Suotavaa olisi varmaan vaihtaa jos sulla vielä sellaiset on koneessa?

          "Another potential problem is one that applies to E30 models with the M20 engine -- head bolts which break, causing oil leaks or worse. This is easily cured by replacing the original hex-head head bolts with newer torx-style head bolts"
          Eioo penaria alla enää.. :(

          Comment

          • Cee.Koo
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 354
            • Twilight zone

            #6
            Ehdottomasti aina uudet pultit ja ehdottomasti aina torx-kantaiset. Ja niin kuin Meisseli kirjoitti BMW siirtyi torx pultteihin 80-luvun lopulla.
            Tutulla katkes tollanen perinteinen kuusiokantapultti just kannan alta ja kanta tipahti nokan alle ja nokka pamautti sen sitten kannesta läpi ja sitämyöten homma selvä.
            With jap crap, life sucks and then you die

            Comment

            • qizmo
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2004
              • 234

              #7
              ostin itelle noi torx pultit niin laitanko niistä entisistä 6kulmapulteista ne aluslaatat?

              Comment

              • L.H
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2003
                • 2481
                • Lohja

                #8
                Originally posted by qizmo
                ostin itelle noi torx pultit niin laitanko niistä entisistä 6kulmapulteista ne aluslaatat?
                Kyllä, NIITÄ EI SAA JÄTTÄÄ POIS!
                “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                Comment

                • Larry
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2002
                  • 646
                  • höpö

                  #9
                  Originally posted by L.H
                  Kyllä, NIITÄ EI SAA JÄTTÄÄ POIS!
                  joo ei missään nimessä nm. kokemusta on

                  Comment

                  • qizmo
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2004
                    • 234

                    #10
                    joo kiitosta vaan, pitääpä laittaa..

                    Comment

                    • Jukka81
                      BTCF Member
                      • Nov 2002
                      • 1176

                      #11
                      Jaa, miksi ne aluslaatat täytyy laittaa torx-pulttien kans..??

                      ettei kannesta "sorvaannu" alumiinia kiristettäessä, vai??

                      valaiskaa tietämätöntä!??!
                      -E30 325i M-TechII Turbo
                      -E39 528iA M-Sport
                      -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 9990
                        • KVLA

                        #12
                        Originally posted by Jukka81
                        Jaa, miksi ne aluslaatat täytyy laittaa torx-pulttien kans..??

                        ettei kannesta "sorvaannu" alumiinia kiristettäessä, vai??

                        valaiskaa tietämätöntä!??!
                        Yksi syy on tuo "sorvaantuminen" alukanteen.Toinen syy on kitka.Puhtailla ja kevyesti öljytyillä aluslevyillä kansipulttien kiristämiseen käytetty liikkeelle lähtökitka on varmasti kaikilla pulteilla saman suuruinen.Tällöin pulttien lopullinen kireys oikein suoritettuna on kaikissa sama.Tässä ensin pari syytä laittaa pulttiesi alle kuuluvat "rinkilät" paikoilleen.
                        Last edited by Heguli 31; 28-12-2004, 14:29.

                        Comment

                        • wj
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2003
                          • 3253
                          • Järvenpää

                          #13
                          Originally posted by Heguli 31
                          Yksi syy on tuo "sorvaantuminen" alukanteen.Toinen syy on kitka.Puhtailla ja kevyesti öljytyillä aluslevyillä kansipulttien kiristämiseen käytetty liikkeelle lähtökitka on varmasti kaikilla pulteilla saman suuruinen.Tällöin pulttien lopullinen kireys oikein suoritettuna on kaikissa sama.yms...
                          Muuten ihan hyvin järkeilty mutta noi torx pultit kiristetään asteilla

                          Itse veikkaisin jotain lämpölaajenemis hommaa. Kun ne on normaalia paksummat
                          - 2006 Mustang cabriolet
                          - Sleekcraft Enforcer 28'

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 9990
                            • KVLA

                            #14
                            Originally posted by Wittu_joo
                            Muuten ihan hyvin järkeilty mutta noi torx pultit kiristetään asteilla

                            Itse veikkaisin jotain lämpölaajenemis hommaa. Kun ne on normaalia paksummat
                            Kyllä ymmärtääkseni ASTEILLA kiristettäviin pultteihinkin perusmomentti käännetään.Ainakin muissa automerkeissä,joissa kiristys sitten suoritetaan asteittain...

                            Comment

                            • wj
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2003
                              • 3253
                              • Järvenpää

                              #15
                              Originally posted by Heguli 31
                              Kyllä ymmärtääkseni ASTEILLA kiristettäviin pultteihinkin perusmomentti käännetään.Ainakin muissa automerkeissä,joissa kiristys sitten suoritetaan asteittain...
                              Joo joo, mut tossa se on "sormilla" momentti eli 20nm
                              - 2006 Mustang cabriolet
                              - Sleekcraft Enforcer 28'

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎