Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50B25 -93 kaasuläppä jumittuu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tommi--fi
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2007
    • 1066
    • Riihimäki

    M50B25 -93 kaasuläppä jumittuu

    Autona 9/93 E36 ja moottorina tuo otsikossa mainittu M50B25.
    Ongelmana on kaasun jumiutuminen, tyhjäkäynnissä ei ole vikaa.
    Vaijeri ei takertele joten ongelma lienee kaasuläpässä/ asentoanturissa.

    Foorumia on tullut tässä parin päivän aikana selattua, useimmin ratkaisu ongelmaan on ollut ICV:n puhdistus. Omaan ongelmaan sillä ei ollut vaikutusta.

    Kun sormella painaa kaasuläppää auki se jää jumiin eikä sulkeudu itsestään ja moottori huutaa. Ajossa kierrokset jäävät jatkuvasti liian korkealle, yleensä 2000-3500RPM. Joutuu aina sammuttamisen jälkeen käydä sulkemassa kaasuläpän käsin.

    Voisiko vika olla vielä jossain muualla kuin kaasuläpässä ja sen vivustossa tai kaasuläpänasentoanturissa?

    Läpän asentoanturia yritin irrottaa, toisesta ristipääruuvista oli kuitenkin jo valmiiksi kanta paskana joten sitä ei auki saanut.

    TPS:n johdon irrottaminen ei vaikuta, samalla lailla jää auki.

    Vikaakodit on luettu, oli hälyjä lähes joka anturista joten ne täytyy vielä käydä uudelleen luettuttamassa nyt kun vanhat on nollattu pois.

    EDIT
    Tuntuisi taas toimivan. Putsailin läpän sisältä ja käyttövipuja cleanerilla + öljysin.
    Last edited by tommi--fi; 02-01-2009, 23:00. Reason: taas toimii
    Auto tai moottoripyörä Virosta?
  • jube9
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 78
    • Turku

    #2
    Ei muuta kun otat koko kaasuläppäkotelon käteen, on muistaakseni kiinni neljällä ruuvilla ja sitte peset koko paketin jarrukliinerillä tai sitte Kentin ONE SHOT on ihan spesiaaliaine tohon hommaan. Se läppä vaan paskottuu ajan mittaan, muistaakseni noissa uudemmissa M43-koneissa niitä on saanu pestä ihan urakalla.

    Comment

    • tommi--fi
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2007
      • 1066
      • Riihimäki

      #3
      Läpän otin jo irti. Ei pahemmin mitään likaa ollut sisällä, pientä kulumaa tosin oli havaittavissa.

      Hieman tahmeesti toimii koko avausmekanismi. Löytyisikö purkamiseen jostain ohjetta?

      Muistaakseni foorumilla oli juurikin tuon anturin aiheuttamasta jumiutumisesta joskus juttua, en sitä postia kuitenkaan löytänyt.
      Last edited by tommi--fi; 13-12-2008, 22:57.
      Auto tai moottoripyörä Virosta?

      Comment

      • marko84
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2008
        • 1489
        • Pori

        #4
        ota sit samalla moottorista tulevat öljyn huohotus letkut irti ja vaikka moottorin alle roikkumaan ni ei imusarja/kaasuläppä enää paskastu ....
        E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

        Comment

        • tommi--fi
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2007
          • 1066
          • Riihimäki

          #5
          Löytyiskö mistään ohjetta kaasuläpän purkamiseen? Osiin varmaankin helppo laittaa mutta toiseen suuntaan saattaa tökkiä.
          Auto tai moottoripyörä Virosta?

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎