Autona 9/93 E36 ja moottorina tuo otsikossa mainittu M50B25.
Ongelmana on kaasun jumiutuminen, tyhjäkäynnissä ei ole vikaa.
Vaijeri ei takertele joten ongelma lienee kaasuläpässä/ asentoanturissa.
Foorumia on tullut tässä parin päivän aikana selattua, useimmin ratkaisu ongelmaan on ollut ICV:n puhdistus. Omaan ongelmaan sillä ei ollut vaikutusta.
Kun sormella painaa kaasuläppää auki se jää jumiin eikä sulkeudu itsestään ja moottori huutaa. Ajossa kierrokset jäävät jatkuvasti liian korkealle, yleensä 2000-3500RPM. Joutuu aina sammuttamisen jälkeen käydä sulkemassa kaasuläpän käsin.
Voisiko vika olla vielä jossain muualla kuin kaasuläpässä ja sen vivustossa tai kaasuläpänasentoanturissa?
Läpän asentoanturia yritin irrottaa, toisesta ristipääruuvista oli kuitenkin jo valmiiksi kanta paskana joten sitä ei auki saanut.
TPS:n johdon irrottaminen ei vaikuta, samalla lailla jää auki.
Vikaakodit on luettu, oli hälyjä lähes joka anturista joten ne täytyy vielä käydä uudelleen luettuttamassa nyt kun vanhat on nollattu pois.
EDIT
Tuntuisi taas toimivan. Putsailin läpän sisältä ja käyttövipuja cleanerilla + öljysin.
Ongelmana on kaasun jumiutuminen, tyhjäkäynnissä ei ole vikaa.
Vaijeri ei takertele joten ongelma lienee kaasuläpässä/ asentoanturissa.
Foorumia on tullut tässä parin päivän aikana selattua, useimmin ratkaisu ongelmaan on ollut ICV:n puhdistus. Omaan ongelmaan sillä ei ollut vaikutusta.
Kun sormella painaa kaasuläppää auki se jää jumiin eikä sulkeudu itsestään ja moottori huutaa. Ajossa kierrokset jäävät jatkuvasti liian korkealle, yleensä 2000-3500RPM. Joutuu aina sammuttamisen jälkeen käydä sulkemassa kaasuläpän käsin.
Voisiko vika olla vielä jossain muualla kuin kaasuläpässä ja sen vivustossa tai kaasuläpänasentoanturissa?
Läpän asentoanturia yritin irrottaa, toisesta ristipääruuvista oli kuitenkin jo valmiiksi kanta paskana joten sitä ei auki saanut.
TPS:n johdon irrottaminen ei vaikuta, samalla lailla jää auki.
Vikaakodit on luettu, oli hälyjä lähes joka anturista joten ne täytyy vielä käydä uudelleen luettuttamassa nyt kun vanhat on nollattu pois.
EDIT
Tuntuisi taas toimivan. Putsailin läpän sisältä ja käyttövipuja cleanerilla + öljysin.
Comment