Originally posted by e39 beme
View Post
Kansipahvi meni?
Collapse
X
-
Originally posted by Heguli 31 View PostÄlä sitten osta mitään muovisiipistä vesipumppua.
Muovisiipinen kestää aivan yhtä kauan kuin metallisiipinenkin, hajoaa vain eri tavalla. Muovisiipisessä kestää laakerit pidempään kuin metallisiipisessä ainakin oman kokemuksen peruteella. Kyllä muovisiipisellä ainakin 100tkm voi päästellä ihan huoletta, joten ei väliä kumman ottaa. Muovisiipisiä joita myydään tällä hetkellä on vahvistettu sen verran että ei ole ongelmia sen suhteen joten aika sama kumman ottaa, tosin metallisiipiset on aika kiven alla.E90 325i M-Sport -06
--------------------------
Ex: E36 325i Coupe -94
Ex: E39 523i -98
Comment
-
Tosiaan nykypumpuissa propelli on yleensä todella kovaa muovia. Mutta kannattaa tarkistaa jos tarvikepumppua ostaa että se on varmasti tätä kovaa muovia eikä vanhempaa pehmeää, kovamuovinen soi kun siihen napauttaa kynnellä vaikkapa. Pehmeemmän ongelmana on sama kuin aikoinaan eli irtoaa akselistaan vanhentuessaan, ei ongelmia jos vaihtaa ajoissa mutta muuten ikävin rikkoutumismuoto, noi muut rupee yleensä vaan vuotamaan akselista.
Täysin metallinenkaan potkuri ei ole paras vaihtoehto koska painaa enemmän ja rasittaa laakeria jonkinverran enemmän mahdollisesti.
Eli paras vaihtoehto tuo kovaa muovia oleva, kevyt eikä hajoa helposti.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
Nyt tuo rakas autoni on kyllä niin leviämispäällä ettei toista!
Nykimis, hyytymis (ilmeisesti lambda, en ehtinyt ennen tätä vaihtaa)yms. muiden vikojen lisäksi se nyt päätti sekoittaa öljyt ja vedet. Yksi ilta kyllä ihmettelin kun se päästi aikas runsaat savut, mutta lämmöt eikä muutenkaan kulku vaikuttanut epänormaalilta...Onneksi reissu ei ollut pitkä vaan ihan kaupunkiajoa tuossa lähistöllä. Tänään sitten vilkaisin öljytikkua, niin semmoista vaalea vaahtoahan sieltä tuli tikun mukana
Ja kymysyksiä: Onko tuossa e30 iS:ssä sellaset kannenpultit, jotka venyy? Vai voiko niitä käyttää uudestaan? Onko tuossa iS:n kannessa heikkoa kohtaa josta voisi haljeta vai uskallanko toivoa pelkkää kansipahvia hajonneeksi?
P.S. Kellään talli/halli/(mitään muuta) lämmintä ja "vapaata" paikkaa, jonne voisin tuon tulla ehjäämään? Tuossa MOAKsen pihassa ei kehtaisi alkaa leikkiä
sigpic
Comment
-
Originally posted by Pasi87 View PostJa kymysyksiä: Onko tuossa e30 iS:ssä sellaset kannenpultit, jotka venyy? Vai voiko niitä käyttää uudestaan? Onko tuossa iS:n kannessa heikkoa kohtaa josta voisi haljeta vai uskallanko toivoa pelkkää kansipahvia hajonneeksi?
ja täällä ainakin paikallisessa varaosassa about 20e sarja.
Comment
-
kansityö
Originally posted by Pasi87 View PostMissä kannattaa kansi höyläyttää Kouvolan tai Mikkelin seudulla?
Comment
-
Semmoisen kysymyksen voisin vielä heittää ennen kuin alkaa kantta ottamaan irti, että onko mahdollista että vedet ja öljyt olisivat päässeet sekoittumaan muuta kautta kuin kansipahvi?:think Eli voisiko tästä selvitä avaamatta kantta?
Mulla oli siellä imusarjassa sitä vaahtoa, koska epäilen sen lämmityselementin vuotavan, niin olisiko sieltä päässyt vaahto/lima valumaan öljypohjaan? Esim. jotain mahd. huohotusputkea pitkin?
sigpic
Comment
-
Lainataan tätä.
M20B25 ollut talven huilaamassa, kerran kone käytetty lämpimäksi. Nyt tänään sitten ilmeni sellainen hauskuus että öljyn määrä olikin talvella hitusen lisääntynyt ja mittatikun yläosaan eli siihen levenevään osaan jää vähän sellaista vaaleaa mömmöä. Öljy on muuten melko normaalin väristä. Korkista en tietenkään tajunnut katsoa. Nestettä ei ole talven aikana juurikaan hävinnyt, mutta esim. viime kesänä sitä joutui lähes säännöllisesti lisäämään. Korjaamolla eivät löytäneet vuotoa, ei painetta missään, ei menneet vellit sekaisin silloin. Lämpöjen kanssa ei ole ollut ongelmia. Sen verran mitä hetken konetta nyt käytin niin kävi nätisti eikä putkesta tullut mitään ylimääräisiä. Ajamaan en uskaltanut lähteä. Onko tässä nyt sitten kansi tai pahvi finaalissa?Polestar 2 LR DM Pilot Plus
BMW E85 Z4 3.0
Comment
-
Originally posted by karsta View PostLainataan tätä.
M20B25 ollut talven huilaamassa, kerran kone käytetty lämpimäksi. Nyt tänään sitten ilmeni sellainen hauskuus että öljyn määrä olikin talvella hitusen lisääntynyt ja mittatikun yläosaan eli siihen levenevään osaan jää vähän sellaista vaaleaa mömmöä. Öljy on muuten melko normaalin väristä. Korkista en tietenkään tajunnut katsoa. Nestettä ei ole talven aikana juurikaan hävinnyt, mutta esim. viime kesänä sitä joutui lähes säännöllisesti lisäämään. Korjaamolla eivät löytäneet vuotoa, ei painetta missään, ei menneet vellit sekaisin silloin. Lämpöjen kanssa ei ole ollut ongelmia. Sen verran mitä hetken konetta nyt käytin niin kävi nätisti eikä putkesta tullut mitään ylimääräisiä. Ajamaan en uskaltanut lähteä. Onko tässä nyt sitten kansi tai pahvi finaalissa?Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
Originally posted by Carbonfiber View PostOiskohan sinne voinu vain tiivistyä vettä koneeseen?Last edited by karsta; 31-03-2009, 21:14.Polestar 2 LR DM Pilot Plus
BMW E85 Z4 3.0
Comment
-
Jos moottorissa on ollut muovisiipinen pumppu, joka on jo hajonnut, niin tilalle ei kannata laittaa toista muovisiipistä, jos vain metallisiipisiä on saatavilla.
Jos juoksupyörä löytyy kokonaisena ja ehjänä vesitilasta niin sittenhän se taas on ihan sama kummanko sinne laittaa.Olli.
Comment
Comment