Announcement

Collapse
No announcement yet.

M62B35 ja aaltoileva kiihtyvyys/puutuminen/nykiminen, Dynossa käyty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

    M62B35 ja aaltoileva kiihtyvyys/puutuminen/nykiminen, Dynossa käyty

    Dynossa käyty (post #64):

    Nyt rupeaa tehoja taas löytymään, ja auto on muutenkin pehmeämpi ajaa. Noiden kahden dynovedon välissä vaihtu seuraavat osat:
    -Bensasuodatin
    -Nokkien asentoanturit
    -Lambda-anturit

    Itse lukemathan eivät ole vertailukelpoisia toistensa kanssa, mutta eiköhän käyrän muodostakin jo ymmärrä että jotain muutosta on tapahtunut :think


    Samassa penkissä käytin E34 535i viime vuonna, siihen oli uusittu lambda, tulpat, suodattimet ja kone oli ihan täydellisessä vakiokunnossa, ei nokassa kulumaa, puristukset tiptop ym. Siitä tuli tasan tehtaan arvot paperille, joten suht kova luottamus on tuohon penkkiin vaikka vanha onkin.


    Uusi ongelma (Post #56):

    Auto on käyttäytynyt koko kesän pikkasen nykivästi ja kiihtyvyys aina välillä aika aaltomaista, joten nyt tuli tilattua jenkeistä vähän osia joilla ehkä saadaan auto toimimaan vähän paremmin.

    Tuo ei ole missään vaiheesssa mitään vikakoodeja antanut, ja testasin uudella MAF:illa, eikä eroa 2kk vanhaan. Meno on kuitenkin sellaista että välillä kiihtyy normaalisti, ja välillä tehot katoaa yhtäkkiä ihan pintakaasullakin kiihdyttäessä. Dynossa puuttui rapiat 50hv ja samanverran newtoneita. Skannaan käyrän tänne kunhan kerkeän.

    Jokatapauksessa jenkeistä tulossa nyt uudet lambdat sekä nokkien asentotunnistimet.



    ---------------------------------
    EDIT: Vanhat jutustelut tässä alla. Vanha ongelma ratkaistiin MAF:in vaihdolla.

    Originally posted by Supra^
    Otsikossahan tuo lukee. Vikakoodeista löytyi BMW Scannerilla "mixture too lean on bank 1" ja "mixture too lean on bank 2". Nollattiin ja löytyi yksi hapertunut alipaineletku (ilmapumppu->imusarjan päällä oleva solenoidi(?)). Toimi päivän ja valo syttyi taas. Auto ei omasta mielestä ole oireillut mitenkään, ehkä pikkasen puutunut korkeilla kierroksilla, tai sit on persdynossa häiriötä. Ilmamassamittari?

    Olen ostamassa kaapelia tuohon omaan, kannattaako ostaa BMW Scanner vaiko INPA/EDIABAS? softat löytyy koneelta...
    Last edited by Supra^; 30-09-2009, 18:32.
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

    Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8972
    • Kellokoski

    #2
    Eikös tuo imuvuotoon viittaa?
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • Supra^
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 5150
      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

      #3
      Originally posted by _nixu_ View Post
      Eikös tuo imuvuotoon viittaa?
      No sekin on todennäköistä. Mistäs kohti nuo ovat herkkiä vuotamaan? kaasuläppä ok.
      Musti 8HP
      Nokivasara M47
      TeiniCoupé DCT
      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

      Ex:
      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

      Comment

      • ttw
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 1016
        • Vantaa

        #4
        Lambda-anturit mäsänä .

        Bank1 oikea ja Bank2 vasen.
        728iA -97 "FABULOUS" Navarraviolet & Lavendergrau
        Harrasteproggis E9 3.0 CS -72 JDM
        MB 280SE Kompressorilahna "kilosta alkaa ilo" -77

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          Jännä jos molemmat menis samaan aikaan.

          Huohottimen kalvo? Ainakin aika yleinen noissa kaseissa.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Supra^
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 5150
            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

            #6
            Originally posted by Cell View Post
            Jännä jos molemmat menis samaan aikaan.

            Huohottimen kalvo? Ainakin aika yleinen noissa kaseissa.
            Lambdavikaan en itsekään usko ainakaan vielä. Eilen vähän tutkiskelin ja vaikuttais että imusarjan etupäädyn tiiviste falskaa, ainakin oli pirun öljyssä/kurassa yhestä kohtaa. Eli se ainakin menee vaihtoon, samaan konkurssiin myös takatiiviste. IMM putsasin myös samalla, nyt sammui valo, saas nähä koska rupee taas palamaan.

            Hankintalistalla
            -Imusarjan päätyjen tiivisteet
            -Ilmansuodatin (oli aika tukossa)
            -Oil separator (ei taida kalvoa saada erikseen mistään?)

            Onko aihetta huoleen kun kylmänä pitää pikkasen enemmän bassonpuoleista ääntä toi kone, johtuen tuosta "pakokaasupumpusta", ennen (silloin kun alipaineletku oli hapertunu paskaks) piti vain surinaa se härpäke, nyt on surina loppunut ja tilalla vähän miehekkäämmät äänet koko koneesta.
            Musti 8HP
            Nokivasara M47
            TeiniCoupé DCT
            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

            Ex:
            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

            Comment

            • seidltuning
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 1941
              • Vantaa

              #7
              ruiskuta jarrukliinerillä mahdolliset imuvuodot...ota tulppia ylös uiko öljyssä...yleensä kyllä näkyy misfire...
              jos olisi luettu bmw omalla testerillä voisin ehkä osata vastailla...
              G30 530e Sedan
              E30 325i Cabriolet

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                #8
                Originally posted by Supra^ View Post
                Hankintalistalla
                -Imusarjan päätyjen tiivisteet
                -Ilmansuodatin (oli aika tukossa)
                -Oil separator (ei taida kalvoa saada erikseen mistään?)
                Yhdyn tuohon hankitalistaan, itellä oli nuo imusarjan päätyjen tiivisteet aika haperot kun avasin, pahempi etupäässä. Suosiolla vaihtoon. Ja jollei öljynerottimessa vielä oliskaan vikaa, on se helposti vikaantuva osa jotenka kantsii uusia. Ja kalvoa ei saa erikseen. Kantsii myös tarkistaa pakosarjojen pultit sekä mahdollisesti vähän kattoa putkistoa ettei vuoda. Kuulemma ainakin m60 ja mahdollisesti m62 koneissa löystyvät nuo pakosarjat, omassani ei kyllä ollut kun tarkistin.
                Last edited by Supa; 01-01-2009, 15:02.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • -=DmR=-
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2005
                  • 152
                  • Mikkeli

                  #9
                  Siis käsittääksenihän näistä hajoo juurikin tuo kalvo sieltä imusarjan takaa.. tai ei ole itselle ainakaan sattunut silmään tapauksia jossa itse öljyn erotin olisi hajonnut. Öljyn erotin osa nro. 1 http://www.realoem.com/bmw/showparts...55&hg=11&fg=15

                  Kalvo osa nro. 2 http://www.realoem.com/bmw/showparts...81&hg=11&fg=40
                  BMW 520d F11 LCI

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    #10
                    Joo no sitä tarkotin, Oil Separator Valve oikeelta nimeltään. http://www.bimmerboard.com/forums/posts/49387
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • -=DmR=-
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2005
                      • 152
                      • Mikkeli

                      #11
                      Originally posted by Supra^ View Post
                      Lambdavikaan en itsekään usko ainakaan vielä. Eilen vähän tutkiskelin ja vaikuttais että imusarjan etupäädyn tiiviste falskaa, ainakin oli pirun öljyssä/kurassa yhestä kohtaa. Eli se ainakin menee vaihtoon, samaan konkurssiin myös takatiiviste. IMM putsasin myös samalla, nyt sammui valo, saas nähä koska rupee taas palamaan.

                      Hankintalistalla
                      -Imusarjan päätyjen tiivisteet
                      -Ilmansuodatin (oli aika tukossa)
                      -Oil separator (ei taida kalvoa saada erikseen mistään?)

                      Onko aihetta huoleen kun kylmänä pitää pikkasen enemmän bassonpuoleista ääntä toi kone, johtuen tuosta "pakokaasupumpusta", ennen (silloin kun alipaineletku oli hapertunu paskaks) piti vain surinaa se härpäke, nyt on surina loppunut ja tilalla vähän miehekkäämmät äänet koko koneesta.

                      Jos meinaat imusarjan päätyjen tiivisteet vaihtaa, niin ilmeisesti imusarjan otat pois? Kannattaa samaan syssyyn vaihtaa imusarjan tiivisteet. Itse kun purin imusarjan pois, niin löytyi pari aika rapeassa kunnossa olevaa alipaineletkua imusarjan takaa. Laskeeko sulla kierrokset tyhjäkäynnillä normaaliin? 500-600rpm?
                      BMW 520d F11 LCI

                      Comment

                      • Supra^
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 5150
                        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                        #12
                        Originally posted by -=DmR=- View Post
                        Jos meinaat imusarjan päätyjen tiivisteet vaihtaa, niin ilmeisesti imusarjan otat pois? Kannattaa samaan syssyyn vaihtaa imusarjan tiivisteet. Itse kun purin imusarjan pois, niin löytyi pari aika rapeassa kunnossa olevaa alipaineletkua imusarjan takaa. Laskeeko sulla kierrokset tyhjäkäynnillä normaaliin? 500-600rpm?
                        Laskee normaaliin, ja omasta mielestä toimii just niinkun pitääkin. Supa, onko pakko ottaa imusarja irti kun vaihtaa nuo päätyjen tiivisteet? Mielelläni en sitä irrottaisi, toki jos on pakko niin nekin vaihtoon sitte samalla.
                        Musti 8HP
                        Nokivasara M47
                        TeiniCoupé DCT
                        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                        Ex:
                        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          #13
                          Ei todellakaan tarvi imusarjaa irrottaa. Mutta jos meinaat irrottaa niin sitten kantsii vaihtaa imusarjan tiivisteet kanssa.
                          Päätyjen tiivisteet aika helppo vaihtaa paikallaan, kaasuläppä vaan pois tieltä edestä. Ite tein täydellisen jakopäänrempan omaan ja tuli samalla purettua imusarja ja kaikki pois.
                          Uusin tietysti kaikki tiivisteetki samalla. Mulla on koneella kuvia rempasta esim. tuon imusarjan osalta jos tarviit.
                          Last edited by Supa; 01-01-2009, 21:43.
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • -=DmR=-
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2005
                            • 152
                            • Mikkeli

                            #14
                            Originally posted by Supra^ View Post
                            Laskee normaaliin, ja omasta mielestä toimii just niinkun pitääkin. Supa, onko pakko ottaa imusarja irti kun vaihtaa nuo päätyjen tiivisteet? Mielelläni en sitä irrottaisi, toki jos on pakko niin nekin vaihtoon sitte samalla.
                            Juu, ei tosiaan tarvitse välttämättä irroittaa, mutta kun joudut kaasuläpän ja luistoneston läpän purkamaan pois, niin ei tarvitse enää kun johtosarjat ja bensaputki ottaa pois niin saat imusarjan pois. Ajattelin vain, että olisi samaan syssyyn hyvä vaihtaa nekin tiivisteet, onpahan sekin imuvuodon mahdollisuus sitten suljettu pois.

                            http://www.e38.org/intake/bmw740_intake.html
                            Last edited by -=DmR=-; 01-01-2009, 21:51.
                            BMW 520d F11 LCI

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              #15
                              Totta, kyllä ite vaihtaisin samalla, totesin vaan ettei tarvi irrottaa jossei välttämättä taho
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎