memebuy23buy

M62B35 ja aaltoileva kiihtyvyys/puutuminen/nykiminen, Dynossa käyty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

    #16
    Originally posted by Supa View Post
    Totta, kyllä ite vaihtaisin samalla, totesin vaan ettei tarvi irrottaa jossei välttämättä taho
    Jees, no eipä tule tällä kertaa vaihdettua

    Nyt lähti tilaukseen seuraavanlaista:

    -venakoppien tiivisteet
    -imusarjan takapääty (kalvohässäkkä)
    -imusarjan päätytiivisteet

    Ja ilmansuodattimen vaihdoin äsken. Kyllä se imusarja on niin paskanen tuosta edestä että varmaan vuotaa jonkin verran. Kalvo on ehkä vielä ihan iskussa (ainakin öljytikkutestin mukaan), mutta vaihtoon sekin nyt samalla. Pitää käydä sprayaamassa sitä imusarjan etuosaa pikkasen, jospa vaikka käynti muuttuis.
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

    Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

    Comment

    • Supra^
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 5150
      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

      #17
      Originally posted by Supra^ View Post
      Jees, no eipä tule tällä kertaa vaihdettua

      Nyt lähti tilaukseen seuraavanlaista:

      -venakoppien tiivisteet
      -imusarjan takapääty (kalvohässäkkä)
      -imusarjan päätytiivisteet

      Ja ilmansuodattimen vaihdoin äsken. Kyllä se imusarja on niin paskanen tuosta edestä että varmaan vuotaa jonkin verran. Kalvo on ehkä vielä ihan iskussa (ainakin öljytikkutestin mukaan), mutta vaihtoon sekin nyt samalla. Pitää käydä sprayaamassa sitä imusarjan etuosaa pikkasen, jospa vaikka käynti muuttuis.
      Eipä saanu koneen käyntiä muutettua jarrukliinerillä. Tsekkasin tulpat ja puolat läpi, no onpahan ainakin öljyjäähdytetyt tulpat Oikeanpuoleisessa lohkossa nro 3:sta sai pumpata öljyä reilusti pois, ja vasemmanpuoleisen lohkon nro 2 ja 3:sta tulpankolot olivat täynnä. Jännä ettei puolat oo vielä ottanu häikkää, eikä misfire-ilmoituksia ole tullut.



      Musti 8HP
      Nokivasara M47
      TeiniCoupé DCT
      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

      Ex:
      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

      Comment

      • herja
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 1649

        #18
        Ei toi noiden puolien öljyäminen auta yhtään mitään.
        Retard Member

        Comment

        • seidltuning
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 1941
          • Vantaa

          #19
          niinkuin sanoin millä testerillä on luettu kyllä näkyy misfiret jo tolla määrällä yleensä ei edes valo syty kun näkyy jo
          nopeasti saa katti kipeetä
          Last edited by seidltuning; 02-01-2009, 19:15.
          G30 530e Sedan
          E30 325i Cabriolet

          Comment

          • Supra^
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 5150
            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

            #20
            Originally posted by herja View Post
            Ei toi noiden puolien öljyäminen auta yhtään mitään.
            Siis et kai tosissas mua ottanu? Juurikin tämän takia (kun vuotaa öljyä vääriin paikkoihin) menee venakopan tiivisteet vaihtoon...

            BMW Scannerilla luettu. Ja kyllä, INPAlla varmaan sais enemmänkin tietoa ulos, mutta itselle on vasta tulossa nuo BMW Scanner kamppeet, jospa niillä pääsis alkuun. Vikavalon puolesta ei ole nyt pariin päivään tarvinnut huolestua, ja auto on toiminutkin ihan normaalisti, joten ei ole vielä tarvetta luettaa reaaliajassa. Toki siinä vaiheessa kun auto ei toimi enää kunnolla ja ei löydä itse vikaa mistään, niin silloin vien mielelläni auton paikkaan jossa paremmat softat.
            Jos kerta katit todella herkät palamattomalle bensalle, niin pitääpä harkita, jos vaikka jossain kuitenkin kävis tsekkaamassa.
            Last edited by Supra^; 02-01-2009, 19:20.
            Musti 8HP
            Nokivasara M47
            TeiniCoupé DCT
            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

            Ex:
            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

            Comment

            • Valkman
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2006
              • 712
              • Helsinki

              #21
              Konetilaa aikanaan pestäessä kun tulpankoloihin pääsi vettä, sen käyntihäikän oikeasti huomas, koska melkein puolet pytyistä oli poissa pelistä. Nykäykset on sytytyskatkostapauksissa varsin teräviä. Ja kyllä, BMW Scannerilla sai koodit ulos neljän pytyn misfire tapauksista.

              Pesemättömään konetilaan muodostuu usein öljysumua ja suhinan, joka aiheuttaa vikavalon sytyttävän tapauksen, pystyy yleensä korvallakin havaitsemaan.

              PS. Venakoppien tiivisteiden yhteydessä kannattaa uusia kaikki venttiilikopan kiinnityspulttien läpivientitiivisteet.

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10113
                • KVLA

                #22
                Originally posted by Valkman View Post
                PS. Venakoppien tiivisteiden yhteydessä kannattaa uusia kaikki venttiilikopan kiinnityspulttien läpivientitiivisteet.
                Ja sytytystulpat.Ne on voinut ja uida öljyssä pitempäänkin,jos on ollut isompaa vuotoa kauemminkin...

                Comment

                • Supra^
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 5150
                  • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                  #23
                  Originally posted by Heguli 31 View Post
                  Ja sytytystulpat.Ne on voinut ja uida öljyssä pitempäänkin,jos on ollut isompaa vuotoa kauemminkin...
                  Jep, kyllä menee kaikki vaihtoon sitte samalla, öljyt + suodatin kans, kunnon remppa.

                  Huomasin tossa ku tänään pikkasen tutkiskelin, että valley pan taitaa kans vuotaa ihan pikkasen, ku näky minimaalinen tilkka jäähdytinnestettä imusarjan takana "valley pan":in reunassa, mutta ei mitenkään hälyttävää.


                  Valkman, sain muuten konepellin pelaamaan nätisti tänään oli jonkinverran jumissa se apparinpuolelle menevä vaijeri, eikä sen takia lyöny lukkoon peltiä siltä puolelta aina.
                  Musti 8HP
                  Nokivasara M47
                  TeiniCoupé DCT
                  E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                  Ex:
                  E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                  Comment

                  • Valkman
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2006
                    • 712
                    • Helsinki

                    #24
                    Originally posted by Supra^ View Post
                    Valkman, sain muuten konepellin pelaamaan nätisti tänään oli jonkinverran jumissa se apparinpuolelle menevä vaijeri, eikä sen takia lyöny lukkoon peltiä siltä puolelta aina.
                    Hyvä, että joku vaivautu

                    Veikkaan, että noilla tulpankolojen kuivaamisella tulee ihmeitä aikaan.

                    Comment

                    • Valkman
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2006
                      • 712
                      • Helsinki

                      #25
                      Hain vikaa eräästä M62:sta eilen, jossa oli samat vikakoodit. Huohottimen letkut olivat kaikki aivan hajalla ja menivät uusiksi. Toki asetelma oli hiukan erilainen (Range Rover), mutta kannattaa tarkistaa ne ainakin. Huohotus kun on voimakkaampaa kierroksilla, joten tyhjäkäynnillä ei kovin suurta tuo kierrätys ole.

                      Comment

                      • Supra^
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 5150
                        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                        #26
                        Originally posted by Valkman View Post
                        Hain vikaa eräästä M62:sta eilen, jossa oli samat vikakoodit. Huohottimen letkut olivat kaikki aivan hajalla ja menivät uusiksi. Toki asetelma oli hiukan erilainen (Range Rover), mutta kannattaa tarkistaa ne ainakin. Huohotus kun on voimakkaampaa kierroksilla, joten tyhjäkäynnillä ei kovin suurta tuo kierrätys ole.

                        Oukkei. Tänään tuli BMW Scanneri suoraan hong kongista Oli DME:ssä nuo samat koodit kuin viime kerrallakin. Autokin halus tänään taas sen 1dl lisää jäähytinnesteitä. Taitaa "valley pan" vuotaa just sen verran. Ei kyllä jätä mitään lätäkköä eikä oo mistään kummemmin märkä.

                        BMW Scanner antoi seuraavanlaista:
                        EWS 2 Errors 15,16 (Poistui clearaamalla)
                        AC 1 Error 21 (Ei poistunut clearaamalla)
                        RAD 1 Error "Codes are not available" (Poistui clearaamalla)
                        BMBT 1 Error 1 (Poistui clearaamalla)

                        Mistäs noihin löytäis kaikki selitykset?
                        Musti 8HP
                        Nokivasara M47
                        TeiniCoupé DCT
                        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                        Ex:
                        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                        Comment

                        • Supra^
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 5150
                          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                          #27
                          Originally posted by Supra^ View Post
                          Autokin halus tänään taas sen 1dl lisää jäähytinnesteitä. Taitaa "valley pan" vuotaa just sen verran.

                          Tais kaks vikaa eliminoitua tänään. Webastolle menevän vesiletkun klemmari ei pitäny enään, ja letku oli liikkunukkin jonkin verran. Puristaessa tuli pikkasen ilmaa/nesteitä ulos. ----> Uus klemmari, vuoto loppui, ja webaston toiminnan pääsee kokeilemaan huomenna.

                          Nyt se tosin teki taas ihme tempun. Eli akku oli irti n 2h ajan kun webaston kaa leikin. Tallilta kun lähdin ni huomasin että tehot on taas jossain muualla kuin koneessa, eli puutuu 2500rpm jälkeen. Vikakoodeja ei ole.
                          Musti 8HP
                          Nokivasara M47
                          TeiniCoupé DCT
                          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                          Ex:
                          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                          Comment

                          • Valkman
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2006
                            • 712
                            • Helsinki

                            #28
                            Bensasuodattimelle ei näissä laitoksissa ole vaihtoväliä... oiskohan jo moiselle aika? Bensakiskossa on liitin painemittaukselle (pyöräventtiilin tapainen)

                            Comment

                            • herja
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 1649

                              #29
                              Originally posted by Supra^ View Post
                              Siis et kai tosissas mua ottanu?
                              No siis mähän vedin koko homman läpi naama virneessä. Öljyäminen ei auta, en silti tarkoittanut, että niitä olisi tahallaan öljytty.

                              edit. M50 pannuissahan tuo on ihan tyyppivika mutta noi M6X koneiden vuodot on uutta, tosin ei mulla ole V-koneista ikinä ollukaan.
                              Retard Member

                              Comment

                              • Supa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 7597
                                • Järvenpää

                                #30
                                Originally posted by Supra^ View Post
                                Nyt se tosin teki taas ihme tempun. Eli akku oli irti n 2h ajan kun webaston kaa leikin. Tallilta kun lähdin ni huomasin että tehot on taas jossain muualla kuin koneessa, eli puutuu 2500rpm jälkeen. Vikakoodeja ei ole.
                                Voi olla kyse vaan adaptaatioarvojen hakeutumisesta, eli moottorinohjaus ei ole esim oppinut kaasupedaalin liikerataa vielä, kantsii käyttää pohjassa asti kiihdytettäessä ja muutenki koittaa mahdollisimman monia eri kierroslukuja läpi jne.

                                Ja kyllähän ne venakopan tiivisteet näissä M6X koneissa yhtälailla vuotaa ajan kanssa kuin M50 sarjasissa.
                                - E90 320i LCI M-sport -09
                                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                                Comment

                                Working...
                                X